This browser does not support the video element.

رژیم ایران مسئول کشتار شمار زیادی از آمریکاییان- 20دقیقه - جمعه 28 مهر۹۶

 1 ـ ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا: باید اقدامات بی ثبات کننده و شریرانه رژیم ایران را خنثی کنیم .


2 ـ مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا : هدف دونالد ترامپ مقابله با همه تهدیدهای رژیم ایران است، اقدامات مخرب سپاه پاسداران باید متوقف شود .


3 ـ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه:‌ آژانس بین المللی انرژی اتمی باید پایبندی رژیم ایران به توافق اتمی را در همه ابعاد و به دقت تضمین کند .


 

 

سناتور جوزف لیرمن می گوید به رژیم ایران نمی توان اعتماد کرد این رژیم کارنامه یی از تقلب دارد. بخشهایی از مصاحبه وی با فاکس نیوز:‌ رئیس جمهور ترامپ گفته است آماده است اگر کنگره توافق برجام را مورد بازبینی قرارندهد از برجام خارج شود.

چطور می توان با حفره های برجام برخورد کرد از جمله اینکه ما حتی نمی توانیم سایتهای نظامی آنها را ببینیم که چکار می کنند. سناتور جوزف لیبرمن: من کاملا با تصمیم پرزیدنت موافق هستم. این نشان داد که انتخابات آمریکا عواقبی دارد...

این توافق همانطور که پرزیدنت گفته برای امنیت آمریکا یک توافق نامطلوب است و می توانست فردای اعلام این تصمیم از برجام بیرون بکشد. او به متحدان و کنگره گفت اگر این برجام را اصلاح نکنید ما از آن بیرون می کشیم. اینکه این اصلاحات مشکل است بله مشکل است.

اما آنچه باید انجام شود چندان هم سخت نیست اول اینکه از رژیم ایران خواسته شود که دست به توسعه سلاح اتمی نزند که این هم کل هدف تحریمها بوده است. این توافق تنها یک توقف یا یک ترمز است اما بعد از 10 سال به رژیم ایران اجازه می دهد سلاح اتمی بسازد. ..

اما وقتی شما نمی توانید هر وقت و در هر کجا خواستید بازرسی کنید دیگر چطور می توانید به این رژیم اعتماد کنید. آنها ممکن است تقلب کنند . رژیم ایران سابقه بدی به این لحاظ دارد.

 

 


  •  محکومیت نقش بی ثبات کننده رژیم ایران در جلسه شورای امنیت




در جلسه شورای امنیت ملل متحد سخنرانان نقش بی ثبات کننده رژیم ایران را محکوم کردند. در جلسه ای که در شورای امنیت برای بررسی وضعیت خاور میانه برگزار شده بود ، خانم منال رضوان هماهنگ کننده هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل متحد تصریح کرد:‌

رژیم ایران از برداشته شدن مجازاتهای توافق اتمی سوء استفاده می کند تا منطقه را بی ثبات کند و برنامه موشکی خود را گسترش دهد. او گفت کشورش برای از بین بردن خطر تروریستی رژیم ایران در سوریه و تمامی منطقه از استراتژی اعلام شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمایت می کند .

نماینده عربستان سعودی اضافه کرد در گذشته عربستان سعودی با این ایمان که جلوگیری از تسلیحات کشتار جمعی در منطقه و جهان ضروری است این توافق را مورد تایید قرار داده بود ولی رژیم ایران درآمدهای اقتصادی ناشی از برداشته شدن مجازات ها را برای ادامه بی ثباتی در منطقه بکار گرفته است .

همچنین این رژیم برنامه موشک های بالستیکی خود را توسعه داده ، و از طریق سپاه پاسداران ، شبه نظامیان حزب الله و حوثی از تروریسم حمایت می کند. ما از دولت آمریکا می خواهیم برای مقابله با سیاست های خصمانه رژیم ایران با هم پیمانانش در منطقه کار کند.

در این جلسه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز از شورای امنیت خواست که سیاست هایش علیه رژیم ایران را تغییر دهد. او تاکید کرد شورای امنیت می بایست مماشات با رژیم ایران را که آنها را خصمانه و بی ثبات کننده و ناقض قوانین بین المللی توصیف می کرد متوقف کند.

نیکی هیلی گفت:‌ رژیم ایران می بایست بخاطر برخوردهای خصمانه و بی ثبات کننده اش مورد بازخواست قرار گیرد . شورای امنیت فرصت دارد که سیاستش در قبال رژیم ایران را تغییر دهد .

 

 

رژیم ایران مسئول کشتار شمار زیادی از آمریکاییان


سناتور تام کاتن می گوید باید بعد از تعیین تکلیف نهایی داعش با رژیم ایران مقابله کرد. مهمترین کاری که ما الان می توانیم بکنیم این است که تلاش کنیم جنگ علیه داعش را به سرانجام برسانیم و با رژیم ایران مقابله کنیم در این صورت می توانیم مذاکرات را سمت و سو بدهیم.

... ما هزاران نیرو در عراق و سایر جاها در خاورمیانه داریم و همه این آمریکاییها از طرف سپاه پاسداران در خطر هستند. آنها کسانی هستند که الان 38سال است آمریکایی ها در خاورمیانه را هدف قرار داده اند.

در عمده مشکلات در خاورمیانه ردپای رژیم ایران دیده می شود. فکر کنم پرزیدنت ترامپ هم به این اذعان کرده است. این وضعیت یکی از دلایلی است که او تصمیم گرفت برجام را تایید نکند.

زیرا او دریافته بود که این توافق اتمی، رژیم ایران را در سراسر خاورمیانه تقویت و جری تر کرده بود . این توافق رژیم ایران را ترغیب کرده بود تا همین شرارتها را که در عراق می بینید ، در سوریه هم انجام بدهد.

و رژیم اسد را سر پا نگه دارد. این رژیم تنها سلاح و موشک به حزب الله نداده بلکه برایشان کارخانه تولید موشک ساخته است.بنابراین همه آمریکایی ها در خاورمیانه از طرف رژیم ایران در خطر هستند. به همین خاطر این رژیم یک دشمن مرگبار است.

 

 

دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در مصاحبه با تلویزیون اورینت تأکید کرد بعد از شصت سال برای اولین بار سیاست آمریکا نه در حمایت از رژیم حاکم بر ایران بلکه علیه آن است.

دکتر سنابرق زاهدی گفت: فکر می کنم که مهمترین موضوع در این بیانیه اخیر خزانه داری آمریکا تمرکز بر روی نیروهای سپاه پاسداران است . شما می دانید سپاه پاسداران حامی اصلی رژیم ولایت فقیه است.

این رژیم توسط این نیرو توانسته فرزندان مردم ایران را سرکوب کند و کشتار و تروریسم را به کشورهای دیگر مانند سوریه ، عراق، لبنان و یمن صادر کند . وزارت خزانه داری آمریکا با این لیست گذاری، این گروه را بطور کامل گروهی تروریستی می داند .

در محتوی هیچ تفاوتی میان لیست گذاری خزانه داری و وزارت خارجه وجود ندارد . چه بسا که وزارت خارجه آمریکا نیز در آینده این نیروها را لیست گذاری تروریستی کند . اورینت : این لیست گذاری برای شما بعنوان مقاومت ایران چه منافعی دارد ؟

سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت : در تحلیل هایی که بررسی کرده ام اغلب به این اشاره شده که این معادله ای میان دولت آمریکا و رژیم ایران است در حالیکه در سالهای گذشته دولت های آمریکا از تغییر در ایران جلوگیری می کردند .

و مقاومت ایران را با مانع روبرو می کردند و نمی گذاشتند که مردم ایران حرکت کنند . در حالیکه موضوع اصلی در ایران تضاد میان مردم و مقاومت آنها با رژیم حاکم بوده است . ولی مشکل اصلی این بود که آمریکا فعالیتهای مقاومت ایران را با مشکل روبرو می کرد.

شما می دانید از ۲۵ سال پیش و بهتر است بگوییم که از شصت سال پیش از زمان دکتر مصدق تا الان آمریکا یا در کنار رژیم شاه یا رژیم آخوندی قرار داشت ولی این اولین بار است که آمریکا سیاستی قاطع را علیه رژیم ایران پیش گرفته است.

به همین دلیل می بینیم که خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران از این سیاست جدید استقبال کرد چرا که این سیاست زمینه ساز سرنگونی فاشیسم مذهبی در ایران است

 

 


  •  سخنان امانوئل ماکرون در مورد امنیت فرانسه




رئیس جمهور فرانسه سیاستهای خود در مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی را تشریح کرد.امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: اصلاحاتی باید صورت گیرد و تصمیماتی قاطع اتخاذ شود.

دو روز قبل گفتم ماموریت اول دولت حفاظت از شهروندان و تضمین امنیت ملی است. درواقع ما در جهانی مملو از عدم تعیین ها زندگی می کنیم جایی که ماهیت تهدیدات عمیقا فرق کرده اند. تهدیدات تروریستی هستند. با سایر تهدیدات هم مواجه هستیم بنابر این بایستی سازمان و واکنش خودمان را تطبیق بدهیم.

خشونتهای بیشتری در جامعه جریان دارد ... قاچاق انسان، سرقت و تروریسم از نمودهای آن است.... من می دانم که حفظ صلح مشکل است. همه اینها به این معنی است که شما در کانون چالشهای جامعه قرار دارید... جنگ با تروریسم تعهد اصلی همه ما است. به یمن سرویسهای اطلاعاتی مان توانسته ایم 13 حمله را خنثی کنیم و شکست بدهیم...

 

 


  • جایزه رجیواستارز کمیسیون اروپا




از بین یکصد نامزد دریافت جایزه «رجیواستارز» کمیسیون اروپا نهایتا هیئت منصفه متشکل از کارشناسان به اعطای این جایزه به پنج نفر رای دادند جایزه رجیواستارز هر سال از سوی کمیسیون اروپا به پروژه هایی که بیشتر از سایرین نوآوری در آنها وجود دارد .

و منبع مالی آنها اتحادیه اروپاست تعلق می گیرد. پروژه هایی که به رشد اقتصادی و اشتغالزایی در اروپا کمک میکنند و در نتیجه سطح زندگی شهروندان را بهبود می بخشند، بخت زیادی برای کسب این جایزه دارند.

کمیسر اروپایی در امور تبین سیاستهای منطقه ای می گوید: «پروژه ها تاثیر محسوسی برروی زندگی مردم دارند. آینده اروپا در واقع آینده نسل آتی است. با این پروژه ها آنها خود آینده خود را می سازند.».

 

 


  •  ژنرال مک مستر: باید اقدامات شرورانه رژیم ایران را متوقف کنیم




مشاور امنیت ملی آمریکا ژنرال مک مستر طی سخنانی در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن تصریح کرد باید اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران را خنثی کرد. وی 27مهر96 گفت: رژیم ایران برای مقاصد سلطه جویانه خود کشورهای دیگر را با تروریستها و سایر نیروهای نیابتی مورد تهدید قرار می دهد.

استراتژی جدید دونالد ترامپ بجای آنکه بطور خاص روی برجام متمرکز باشد بر روی طیفی کامل از رفتارهای بی ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران متمرکز است. از جمله حمایت مادی و مالی رژیم ایران از تروریسم و افراطی گرایی، شرکت این رژیم در جنایات رژیم اسدعلیه مردم سوریه،

تهدید مستمر علیه آزادی رفت و آمد کشتی ها در خلیج فارس،حملات سایبری علیه آمریکا و متحدانش،نقض فاحش حقوق بشر و بازداشت خودسرانه خارجیان ازجمله شهروندان آمریکایی بر پایه اتهامهای دروغین، متمرکز است.

ژنرال مک مستر افزود: همانطور که رئیس جمهور در سخنرانی خود در 13اکتبر روشن کرد استراتژی ما دخالت بی ثبات کننده رژیم ایران را خنثی می کند و تجاوز آن وبطور مشخص حمایت این رژیم از تروریسم و شبه نظامیان را مهار کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: کاری که ما باید انجام دهیم این است که باید حمایت جامعه بین المللی را برای محکوم کردن نقض فاحش حقوق بشر توسط سپاه پاسداران و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی و سایر خارجیان جلب کنیم. در آخر ما باید رژیم ایران را از تمامی مسیرها به سوی تسلیحات اتمی محروم کنیم .

همانطور که وزیر خارجه در جلسه مرکز مطالعات استراتژیک گفت کشورهایی که از تروریسم بعنوان ابزاری در سیاست استفاده می کنند تنها اعتبار بین المللی و موقعیت خود را ازبین می برند .این برای هرکشور متمدن تعهد است که با تروریسم بجنگدو مانع آن شود.

 

  •  ولید فارس: دونالد ترامپ باید از ایرانیانی که مخالف رژیم وحشی حاکم هستند حمایت کند


دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی در پایگاه خبری فاکس نیوز خواستار آن شد که دونالد ترامپ از مخالفان رژیم وحشی حاکم بر ایران حمایت کند. وی نوشت:‌دولت آمریکا باید آماده باشد تا اقدام قاطعی در حمایت از کل شهروندان ایران و جنبش اپوزیسیون آنها ارائه دهد».

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: