This browser does not support the video element.

رژیم ایران سالانه ۲۰۰میلیون دلار به حزب الله لبنان کمک می کند - 20دقیقه دوشنبه 1آبان ۹۶

1 ـ امیر ترکی فیصل:‌ برجام رژیم ایران را جری کرده است تا جاپای خود را در عراق و سوریه و لبنان و کل منطقه سیمانی کند... باید برای مقابله با این رژیم هر کاری کرد.


2 ـ وزارت دفاع آمریکا ـ پنتاگون: " target="_blank" rel="noopener">رژیم ایران سالانه ۲۰۰میلیون دلار به حزب الله لبنان کمک می کند.


3 ـ رکس‌ تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به شبه نظامیان رژیم ایران در عراق گفت به خانه تان برگردید .


 

 


  • استراتژی آمریکا برای جلوگیری از دخالتهای منطقه یی رژیم ایران




دولت آمریکا تاکید کرد بزودی اسنادی را منتشر خواهد کرد که اثبات می کند رژیم ایران و القاعده با یکدیگر همکاری می کنند. گزارشی از العربیه: مایک پومپئو رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا و ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی،

استراتژی دونالد ترامپ برای مقابله با رژیم ایران را تشریح کردند. مایک پومپئو گفت: رژیم ایران با گروههای تروریستی مانند القاعده همکاری می کند و ما به زودی اسنادی را در این رابطه منتشر خواهیم کرد.

این اسناد در جریان بمباران یکی از مراکز القاعده در پاکستان به نام ابوطباد به دست آمده است. این اسناد به کسانی دنبال چنین اطلاعاتی هستند امکان پیگیری می دهد. مایک پمپئو در سخنرانی خود در واشینگتن در مورد دخالت های رژیم ایران در امور کشورهای عرب ،

حمایت از تروریسم ، ایجاد تنش در منطقه، گسترش موشک های بالستیکی و تلاش رژیم ایران برای ساخت سلاح اتمی سخن گفت. پمپئو تاکید کرد دونالد ترامپ به دستگاههای امنیتی آزادی عمل بیشتری برای مقابله با این فعالیتهای رژیم ایران داده است.

هم وسایل کافی در اختیار داریم و هم ابزارهای قانونی لازم را می توانیم به کار بگیریم. ژنرال مک مستر نیز تاکید کرد بر اساس استراتژی جدید دونالد ترامپ از تمامی وسایل برای مقابله با فعالیتهای رژیم ایران استفاده خواهد شد

مک مستر: «رئیس جمهور در سخنان ۱۳ اکتبر خود گفت استراتژی ما تمامی نیروهای ملی مان را متمرکز می کند تا نفوذ رژیم ایران را که باعث تنش می شود متوقف کنند ».

 

 


  •  فاکس نیوز ایران در پشت تنش میان نیروهای عراقی و کردها




فاکس نیوز می گوید نقش رژیم ایران در عراق نفرت انگیز است. این رژیم پشت تنش میان نیروهای عراق و کردهاست. سفیر رژیم ایران در سازمان ملل اظهاراتی را که تهران نقشی نفرت انگیز در عراق بازی می کند رد کرد.

او گفت« سیاست های خصمانه آمریکا و متحدان منطقه ای آن این منطقه را به آتشفشان تبدیل کرده است » و آنها را مقصر دانست.خبرنگار امنیت ملی فاکس نیوز از پنتاگون: اکنون که داعش تنها کمتر از ۳ درصد عراق را در اشغال خود دارد ارتش آمریکا باید تعیین کند چگونه مانع از این شود که رژیم ایران همسایه خود را به یک کشورنیابتی تبدیل کند.

نیکی هیلی در شورای امنیت : «تقریباً تمامی تهدیدات علیه صلح وامنیت در خاورمیانه به رفتار غیرقانونی رژیم ایران مرتبط است» جیمز جفری سفیر سابق آمریکا درعراق از سال های 2010 تا2012 :

«حال رژیم ایران درخواست خواهد کرد ما عراق و سوریه را ترک کنیم تا کل منطقه را اساساً به دست نشانده ای مانند لبنان تبدیل کند». فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا نیز هشدار مشابهی داد.ژنرال جوزف وتال: «رژیم ایران می خواهد دخالت خود را در سوریه،

یمن و عراق و سایر نقاط گسترش دهد و محوری از تهران تا بیروت را به هم وصل کند» فاکس نیوز با اشاره به حضور ابومهدی مهندس از مزدوران نیروی قدس در شهر کرکوک گفت:‌ تصاویر و عکسی های وجود دارد که یک فرمانده شبه نظامیان شیعی عراقی را روابط نزدیک با رژیم ایران نشان می دهد.

وی از سال 2009 در لیست تحریم های آمریکا بوده است همچنین در کرکوک قاسم سلیمانی عنصر مرموز پشت صحنه دیده شده که فرمانده نیروهای نیابتی رژیم ایران در خاورمیانه است. او نیز در لیست تحریم های آمریکا قرار دارد.

 

 


  •  تظاهرات مردم کردستان عراق




سی ان ان از شهر اربیل کردستان عراق گفت کردها می گویند شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به کرکوک و سایر مناطق آنها حمله کردند. آنها از آمریکا به خاطر بی طرفی در این ماجرا خشمگین هستند.

نیروهای کرد عراقی یک تظاهرات خشمگینانه درشهر اربیل برگزار کردند و خشم خود را ابراز کردند. نیروهای عراقی با رزمندگان کرد درست در شمال این شهر نفت خیز درگیر شدند . کردها این شهر را ازدست داعش آزاد کردند و طی ۳ سال گذشته آن را حفاظت کرده بودند.

خبرنگار سی ان ان از اربیل گزارش می دهد: این دومین تظاهرات است که ما در آن شرکت داشته ایم .من حدود ۱۰ سال است از کردستان عراق گزارش می دهم این برای اولین بار است

که مردم در تظاهراتی خشم خود را علیه آمریکا ابراز می کنند . مردم می گوید آمریکا سلاح ها را بدست شبه نظامیان شیعی عراقی مورد حمایت رژیم ایران داده است تا به کردها حمله کنند.

 

 


  • آخرین وضعیت رقه در سوریه




 تلویزیون سی ان ان می گوید: آمریکا در رقه  عربستان سعودی را برای میانجی گری میان کردهاو  سنی ها وارد کرده است.

آزادسازی رقه قطعاً یک لحظه سمبلیک در جنگ علیه داعش است چرا که پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی بود اما هنوز جنگ تمام نیست

همانطور که می بینید سرزمینهای داعش به میزان بسیار از بین رفته اگرچه این گروه تروریستی همچنان در سراسر جهان یک تهدید محسوب می شود . هنوز سوالات بسیاری وجود دارد که گام بعدی چیست؟ رهبری داعش کجاست؟ خلاء ایجاد شده در رقه را چه کسی پر می کند؟ طرح آمریکا در خاورمیانه چیست؟

فواز جرجیس نویسنده کتاب داعش یک تاریخ و نیز رئیس مطالعات خاورمیانه از دانشگاه اقتصاد لندن با ماست. شما ضایعه عظیمی که به این شهر وارد شده را مشاهده کردیدگام بعدی در رقه چیست چه کسی مسئول آن خواهد بود و از این ببعد چه میشود؟

فواز جرجیس : بنا به گفته سازمان ملل ۸۰درصد رقه کاملاً از بین رفته است. ۴۵۰ هزار نفر آواره شده اند هزاران غیر نظامی کشته شده اند و مهمتر از همه زخم های عمیقی است که جنگ باقی گذاشته است. زمانی که مردم بازگردند

اگر که بازگردند معلوم نیست چقدر زمان خواهد برد تا بتوانند بر این نابودی غلبه کنند. منظورم نابودی است که آنها طی این ۴ سال شاهد آن بوده اند . البته آمریکا گفته است در بازسازی رقه کمک خواهند کرد .

 

 


  •  ضرورت حسابرسی از رژیم ایران




یک تحلیلگر سیاسی در بحرین به اسکای نیوز گفت باید کشورهای عربی با آمریکا همراهی کنند تا رژیم ایران را به خاطر حمایت از تروریسم مورد حسابرسی قرار دهند. در ارتباط با دخالت های رژیم ایران در کشورهای منطقه عبدالله الجنی نویسنده و پژوهشگر سیاسی از منامه به تلویزیون اسکای نیوز گفت :

رژیم ایران به تروریستها پناه می دهد. این، یعنی نقض حقوق همسایگان . وقتی که این افراد توسط رژیم ایران اسکان داده می شوند نه تنها ثبات بحرین بلکه ثبات کویت و عربستان سعودی هم تهدید می شود . تمامی تسلیحاتی که توقیف شده یا در ایران ساخته شده یا از ایران به بحرین و عربستان سعودی و بالعکس منتقل شده است .

بعد از این ماجرا باید یک موضع بین المللی اتخاذ شود تا تهدیدهای رژیم ایران علیه ثبات منطقه مهار شود. می بایست بهای دخالت های رژیم ایران در منطقه را سنگین تر کرد یا با اهرم های قانونی مانند شورای امنیت و دادگاه عدالت بین المللی این رژیم را مورد حسابرسی قرار داد

در صورتیکه آمریکا تصمیم بگیرد عناصر سپاه در سوریه و عراق را هدف قرار بدهد باید تصمیم بگیریم که آیا با آمریکا خواهیم بود یا نه. اسکای نیوز : بحرین چگونه می تواند از این خواست جدی بین المللی و آمریکایی برای حسابرسی از رژیم ایران و جلوگیری از دخالت هایش در منطقه استفاده کند؟

عبدالله الجنید نویسنده و پژوهشگر سیاسی: در درجه اول می بایست یک پرونده مشترک ارائه کرد . بحرین دلایل بسیاری در دست دارد که رژیم ایران را روی صندلی متهم قرار می دهد . کشور برادر کویت ، عربستان سعودی و حتی امارات تمامی این کشورها اسناد بسیاری در اختیار دارند .

حتی یمن چندین بار درخواست کرده که دخالت های رژیم ایران در این کشور محکوم شود .رژیم ایران دزدان دریایی و مزدورانش را به خاک یمن می فرستد و از کانالهایی که دارد برای حوثی ها سلاح ارسال می کند . می بایست یک موضع مشترک وجود داشته باشد .

می بایست جهان نسبت به منبع تهدیدآگاه باشد . و نمی توانیم قبول کنیم که این رژیم بدون حسابرسی بگریزد . این از نظر سیاسی و قانونی، و لی از طرف دیگر چیزی که امیدوارم این است

که اگر آمریکا تصمیم گرفت سپاه پاسداران را در عراق و سوریه هدف قرار بدهد آیا ما باید بی تفاوت باشیم یا اینکه بصورت مستقیم مشارکت داشته باشیم تا پیام مستقیم مان را به سران سیاسی در ایران بفرستیم ؟

 

 


  • مرگ پابلو نرودا، گواهی فوت با واقعیت همخوانی ندارد




گواهی فوت پابلو نرودا؛ شاعر نامدار شیلیایی « با واقعیت همخوانی ندارد» . احتمال مسموم کردن وی توسط دیکتاتوری پینوشه بیش از پیش مطرح است. گروهی شانزده نفره متشکل از متخصصان بین‌المللی اعلام کردند که مرگ پابلو نرودا بر اثر سرطان نبوده است.

این تحقیق به درخواست دادگستری شیلی برای پی‌بردن به راز مرگ این شاعر صورت گرفته است. پابلو نرودا شاعر و نویسنده شیلیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات کمی پس از کودتای پینوشه در سال ۱۹۷۳ به طور ناگهانی فوت کرد.

دلیل مرگ در گواهی مرگ سرطان تشخیص داده شد. با این‌حال دکتر اورلیو اونا ، نماینده گروه تحقیق و تفحص در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت : «آنچه که آشکار است، آنچه که ۱۰۰ درصد درباره آن یقین داریم این است که گواهی فوت با واقعیت همخوانی ندارد.»

 

 


  •  تیلرسون: شبه نظامیان رژیم ایران در عراق باید منحل شوند




تلویزیون سی ان ان:‌ درحالی که نبرد علیه داعش در سوریه وعراق رو به اتمام است وزیر خارجه آمریکا می گوید اکنون زمان آن است که شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق منحل شوند .

رکس تیلرسون که در اجلاس مشترک با رهبران عراق و سعودی صحبت می کرد ابراز نگرانی کرد که رژیم ایران ممکن است از دستاوردها علیه داعش برای گسترش نفوذ خود استفاده کند.

رکس تیلرسون گفت : «شبه نطامیان رژیم ایران که در عراق هستند اکنون که جنگ علیه داعش نزدیک به اتمام است باید به کشور خود بروند

همه شبه نظامیان خارجی در عراق باید به کشور خود بازگردند و به مردم عراق اجازه دهند تا کنترل مناطقی را که توسط داعش گرفته شده بود و اکنون آزاد شده است بدست گیرند و به مردم عراق اجازه دهند زندگی خود را با کمک همسایگانشان بازسازی کنند»

 

 


  •  پیروزی قاطع ائتلاف محافظه‌کاران به رهبری شینزو آبه




ائتلاف حزب لیبرال دموکرات به رهبری شینزوآبه و حزب راست میانه، به اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان ژاپن دست یافته‌اند. به این ترتیب شینزو آبه می تواند تا سال ۲۰۲۱ در مقام نخست‌وزیری باقی بماند.

نخست وزیر محافظه‌کار ژاپن که از سال ۲۰۱۲ سکان دولت را در دست دارد رکورددار طول مدت ریاست بر دولت در این کشور است. یکی از سیاست‌های پیشنهادی دولت آتی شینزو آبه مقابله جدی با تهدیدهای موشکی کره شمالی است.

موشک‌های کره‌شمالی تاکنون دو بار از فراز ژاپن عبور کرده‌اند. شینزوآبه با سیاست‌ آمریکا مبنی بر در نظر داشتن همه گزینه‌ها، از جمله گزینه نظامی، برای حل بحران کره‌شمالی موافق است.

 

 


  • الشرق الاوسط:‌ قاسم سلیمانی شخصا رهنمود حمله نظامی به کرکوک را صادر کرد




روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن:‌ قاسم سلیمانی دو شب قبل از حمله نیروهای حشد الشعبی به مدت دو ساعت برای دادن رهنمودهای نظامی در کرکوک عراق بوده است. کمکهایی که رژیم تهران به شبه نظامیان میکند مخفی قلمداد نمیشود و میتوانید تصاویرقاسم سلیمانی را در همه جای عراق ببینی.

لطفا به اشتراک بگذارید: