اولی هاینونن:‌ باید بازرسیهای شدیدتر به ویژه از سایتهای نظامی رژیم ایران به عمل آید

اولی هاینونن


اولی هاینونن معاون سابق مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که بارها به ایران سفر کرده است در مصاحبه با میدل ایست آی تصریح کرد واشینگتن میتواند از متحدان و آژانس بین المللی انرژی اتمی مصرانه بخواهد بازرسی های شدیدتری را در مورد فعالیتهای اتمی رژیم ایران به عمل آورند. همچنین باید از رسیدن رژیم ایران به تکنولوژی موشکی برای حمل کلاهک هسته یی جلوگیری کرد .


هاینونن افزود:‌ توافق کنترل تسلیحاتی و عدم تکثیر نمیتواند مسیرهای رسیدن به تسلیحات اتمی را ببندد. فقط میتواند ایجاد بازدارندگی کند و با ردیابی و کشف زود هنگام ایجاد بازدارندگی نماید. کشف زودهنگام در صورتی امکانپذیر است که شما دارای طرح و امکان راستی آزمائی قوی باشید که در حال حاضر در موردبرنامه اتمی رژیم ایران چنین چیزی وجود ندارد. واشینگتن باید برای تقویت بازرسیهای آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایتها نظامی رژیم ایران و کنترل استخراج اورانیوم و فعالیتهای غنی سازی و تولید سانتریفوژهای جدید با متحدان همکاری نماید.


اولی هاینونن معاون سابق مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است روز چهارشنبه این هفته در جلسه استماعی در زیر کمیته خاورمیانه و افریقای شمالی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کند و توضیحاتی به اعضای کنگره آمریکا ارائه دهد

لطفا به اشتراک بگذارید: