This browser does not support the video element.

ارومیه: به آتش کشیده شدن پایگاه بسیج – اطلاعیه شورای ملی مقاومت

ارومیه: به آتش کشیدن پایگاه بسیج


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه درباره به آتش کشیدن یک پایگاه بسیج ضدمردمی در ارومیه توسط مردم، اعلام کرد: روز دوشنبه اول آبان به دنبال تعدی به یک دختر دانش آموز ۱۲ساله در مدرسه دخترانه «راه شهدا» در منطقه اسلام آباد شهر ارومیه، خانواده های دانش آموزان و مردم و جوانانی که به حمایت از آنان برخاسته بودند دست به اعتراض زدند. در ادامه این اعتراضات ، جوانان خشمگین و معترض شب گذشته پایگاه بسیج ضد مردمی در مسجد قدس در این منطقه را به آتش کشیدند.

کارگزاران رژیم در هراس از گسترش این حرکت اعتراضی گله‌های پاسدار و یگانهای ضد شورش را از شهرهای مجاور به ارومیه اعزام و به معترضان یورش بردند. در جریان این تهاجم شمار زیادی از جوانان دستگیر شدند.

مقاومت ایران با درود به خانواده ها و جوانان معترض و دلیر ارومیه، عموم هموطنان را به ایستادگی در مقابل تعدیات رژیم آخوندی ، که طی چهار دهه بدتر از هر اشغالگری ، جان و مال و ناموس مردم ایران را مورد تعرض قرار داده است، فرا می خواند و از عموم مراجع بین المللی ِ مدافع حقوق بشر می خواهد برای آزادی دستگیر شدگان ارومیه دست به اقدام فوری بزنند.

 

به اعتراف مقامهای حکومتی تظاهرات اعتراضی مردم ارومیه دست کم در سه نقطه برپا شده است.

دادستان جنایتکار رژیم در ارومیه گفت: حدود ساعت ۱۰ شب گذشته عده ای اندک از فرصت طلبان دوباره به ۲ مدرسه دیگر حمله کردند و با استفاده از شرایط پیش آمده ، اقدام به تحریک مردم کردند که تعدادی از آنها شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات از آنها آغاز شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: