This browser does not support the video element.

اجرایی شدن قانون تحریمهای گسترده علیه فاشیسم مذهبی و سپاه پاسداران خامنه‌ای

اجرایی شدن قانون کاتسا


 

اجرایی شدن قانون تحریمهای گسترده آمریکا


علیه فاشیسم مذهبی و سپاه پاسداران


سه‌شنبه 31 اکتبر 2017 (9 آبان 1396)


 

وزارت خزانه داری آمریکا


و دفتر کنترل دارایی های خارجی اعلام کرد:


قانون تحریم های گسترده رژیم ایران


که پس از تصویب کنگره و سنای ایالات متحده


در روز 2 اوت به امضای رئیس جمهور آمریکا رسید


از روز 31 اکتبر 2017 به اجرا گذاشته میشود


 


پاسدارغلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند رژ‌یم:


قانون تحریم های گسترده سیاهچاله تحریم هاست


و یک قلم 5 هزار شرکت وابسته به قرارگاه ضدخاتم الانبیا


و بسیاری موسسات حکومتی را دربرمی گیرد


 

 

 پاسدار جلالی: وقتی که سپاه آمد توی لیست تحریم قرارگاه خاتم هم توی لیست تحریمه وقتی هر کسی با قرارگاه خاتم بکنه اونها هم میره تو لیست تحریم یعنی مثلا پنج هزار شرکت دارند با قرارگاه خاتم سپاه کار میکنند یعنی پنج هزار تا شرکت مورد تحریم واقع میشوند .

 

 

 

ابلاغیه وزارت خزانه داری آمریکا

اجرای قانون تحریمهای گسترده علیه رژیم ایران

31 اکتبر 2017

 

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور ابلاغیه‌یی اعلام کرد که از روز 31 اکتبر 2017 (9 آبان 96)، قانون تحریم‌های گستردة رژیم آخوندی و نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران که پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده در روز 2 اوت (11 مرداد 1396) به امضای رئیس‌جمهور این کشور رسیده بود، با ثبت در روزنامة رسمی دولت فدرال ایالات متحده، به اجرا گذاشته می‌شود.

 

قانون تحریم‌های رژیم و نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران که تحت عنوان کاتسا «قانون سال 2017 مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» شناخته می‌شود و از روز سه‌شنبه رسماً به اجرا گذاشته شده است، نخست در تاریخ 25 ژوئیه 2017 (3 مرداد 96) در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع 419 رأی مثبت در برابر تنها سه رأی منفی به تصویب رسید.

 

دو روز بعد، این قانون در مجلس سنای آمریکا نیز با اکثریت 98 رأی مثبت در برابر تنها 2 رأی منفی تصویب شد.

 

سرانجام در روز دو اوت (11 مرداد گذشته)، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای لایحة دو حزبی اچ.آر. 3364، اعمال تحریم‌های شدید علیه سپاه پاسداران و مهره‌های وابسته آن به‌خاطر فعالیت‌های تروریستی، برنامة موشکی و نقض حقوق بشر را به قانون ایالات متحده تبدیل کرد.

در همان زمان پل رایان رئیس کنگره لایحة H.R. 3364 را که شامل تحریم‌هایی علیه کرة شمالی و روسیه نیز بود، از گسترده‌ترین بسته‌های تحریمی تاریخ توصیف کرد.

 

 اخبار سیما 4 مرداد 96

در پی تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا، دبیرخانة شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌یی در روز 3 مرداد 96 اعلام کرد: مقاومت ایران از تصویب لایحه قانونی اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی بخاطر نقض حقوق بشر و تولید و تکثیر موشکهای بالستیک و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال می‌کند و آن را یک قدم ضروری در راستای تصحیح سیاست مخرب مماشات می‌داند که باید با قدمهای دیگر از جمله اخراج سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن به خصوص از سوریه و عراق و برسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی تکمیل شود.... این نامگذاری و اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران می بایست از مدتها قبل صورت می‌گرفت چرا که سپاه پاسداران حافظ تمامیت فاشیسم دینی حاکم بر ایران، ارگان اصلی سرکوب، صدور تروریسم و افراطی گری در منطقه و دستیابی به سلاح هسته یی و موشکهای بالستیک است. خامنه ای در 28 سال گذشته بخش اعظم ثروت و منابع مردم ایران را در اختیار سپاه قرار داده است. بخش اعظم اقتصاد ایران توسط سپاه پاسداران بلعیده شده است...

در طول دو دهه گذشته مقاومت ایران به طور مستمر و در دهها کتاب، جزوه، مقاله، کنفرانس مطبوعاتی بر نقش سپاه پاسداران در سرکوب، صدور تروریسم و بنیادگرایی و پروژه تولید بمب اتمی تأکید کرده و خواستار گنجاندن آن در لیستهای تروریستی شده است.

در این میان می توان به کتاب «سپاه پاسداران، ارتش بنیادگرایی و تروریسم» به قلم آقای مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورا و کتاب‌های «امپراطوری اقتصادی سپاه پاسداران»، «کمپهای آموزش تروریستی در ایران» و «چگونه رژیم ایران به جنگ سوریه سوخت می‌رساند» از انتشارات نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا اشاره کرد که حاوی جزییات بسیار دقیقی راجع به ساختار و کارکردهای سپاه پاسداران به زبانهای فرانسه و انگلیسی است.

خانم رجوی در روز ۳ اسفند ۱۳۸۸ اعلام کرده بود: «سپاه پاسداران و همه شرکتها و مؤسسات وابسته به آن, که بخش اعظمی از اقتصاد ایران را به کنترل خود درآورده است, باید در لیست تروریستی قرار گرفته و مورد تحریم کامل قرار گیرند».

 

ابلاغیة وزارت خزانه‌داری آمریکا

دربارة شروع تحریم‌های گسترده علیه رژیم آخوندی

و نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

31 اکتبر 2017

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در ابلاغیة خود دربارة شروع تحریم‌ها علیه رژیم که روز سه‌شنبه 31 اکتبر در روزنامة رسمی آمریکا (فدرال رجیستر) نیز به‌ثبت رسیده، می‌نویسد:

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی... مطابق تدابیر (کاتسا) «قانون سال 2017 مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها»، مقررات تحریم‌های تروریسم جهانی را اصلاح می‌کند. این تدبیر، اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم، علیه اشخاص خارجی را که مقامات، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران (رژیم) ایران هستند ضروری می‌کند».

این بیانیه، می‌افزاید: «رئیس‌جمهور (آمریکا) در 2 اوت 2017، قانون سال 2017 مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها را امضا و تبدیل به قانون کرد. بخش 105 کاتسا، رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند که تحریم‌های مرتبط با یک شخص خارجی را مطابق فرمان اجرایی 13224 بر سپاه پاسداران و اشخاص خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران هستند، اعمال کند.

 

وزارت خزانه‌داری سپس تحت عنوان «تحریم‌های قابل اعمال بر اشخاص خارجی مطابق فرمان اجرایی 13224، می‌افزاید: «فرمان اجرایی 13224، با برخی استثنائات، تمامی تبادلات در همة مایملک و منافع در مایملک اشخاص خارجی لیست‌گذاری شده را مسدود و ممنوع می‌کند. در 13 اکتبر 2017، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، سپاه پاسداران را مطابق فرمان اجرایی 13224 و مطابق قانون کاتسا نام گذاری کرد.

اسامی اشخاصی که مایملک و منافع آنها در دارایی‌ها مسدود شده در فدرال رجیستر (روزنامة رسمی دولت فدرال ایالات متحده) چاپ شده و در SDN فهرست کسانی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند.

با معرف SDGT فهرست تروریست‌های جهانی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند آورده شده است. اشخاصی که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی به‌عنوان مقامات، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران مشخص شده‌اند با یک رفرانس خاص در انتهای نگارش اسمشان در لیست SDN به سپاه پاسداران مرتبط شده‌اند و این علاوه بر اشاره به آنها در این بخش است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ۴۰مهره‌ و شرکت وابسته به سپاه پاسداران رادر اولین اقدام برای اجرای قانون «کاتسا» در فهرست تحریمهای این وزراتخانه قرار داد.

بر اساس قانون تحریمهای وزارت خزانه‌داری، دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا مسدود شده، شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی امکان معامله با آن‌ها را نداشته و این افراد امکان ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد که ایالات متحده به اعمال تحریم‌های سخت ِ غیر اتمی علیه رژیم آخوندی ادامه خواهد داد.

وال استریت ژورنال گزارش داد: «استیون منوچین طی مصاحبه‌یی در روز دوشنبه گفت که دولت ترامپ خواهان همکاری با متحدان آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران است».

وال استریت ژورنال در گزارش خود، اضافه کرد: «سیگال مندلکر مسئول تحریم‌ها در وزارت خزانه‌داری که منوچین را در سفر به خاورمیانه همراهی کرده است، گفت: «به هر جایی که می‌رویم، این پیام را می‌فرستیم که (رژیم) ایران یک اولویت اصلی برای ماست و می‌خواهیم آنها با ما در اعمال فشار (بر این رژیم) همراه شوند».

وی افزود که بانک‌ها، شرکت‌ها و اشخاصی که به روابطشان با ارگان‌های تحریم‌شدة رژیم ادامه می‌دهند، می‌توانند در معرض تحریم قرار گیرند.
لطفا به اشتراک بگذارید: