This browser does not support the video element.

شورای ملی مقاومت: فراخوان به اقدام عاجل برای نجات جان محمد نظری

شورای ملی مقاومت


دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌ای، برای نجات جان محمد نظری، از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج که پس از 94 روز اعتصاب غذا در شرایط بسیار وخیم و بحرانی به سر می‌برد، فراخوان داد.

در این اطلاعیه آمده است: مقاومت ایران از عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران و گزارشگران دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و حق حیات می‌خواهد برای نجات این زندانی سیاسی و آزادی او، اقدامی فوری و مؤثر به‌عمل آورند.

دژخیمان زندان گوهردشت، محمد نظری را در حالی که به خاطر 94 روز اعتصاب غذا بیش از ۲۵ کیلو وزن خود را از دست داده و توان راه‌رفتن و حرف‌زدن ندارد و بدنش آب را هم قبول نمی‌کند، از کمترین مراقبتهای پزشکی محروم کرده و رسیدگی به او را مشروط به پایان‌دادن به اعتصاب غذا کرده‌اند.

بازجوی جنایتکارِ محمد نظری به او گفته است: «مهم نیست بمیری، یکی دو روز دربارة تو حرف می‌زنند و همه چیز تمام می‌شود». محمد نظری در آخرین پیام خود، بر ادامه اعتصاب غذایش تأکید کرده و گفته است: «رهسپار بوکان خواهم شد، چه با آزادی چه با مرگ».

محمد نظری که در سال ۷۲ دستگیر شده، طی ۲۴ سال حبس با انواع فشارها از جمله محرومیت از رسیدگیهای درمانی رو به رو بوده و دژخیمان، قصد زجرکش کردن او را دارند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۹ آبان ۱۳۹۶ (۳۱ اکتبر ۲۰۱۷)
لطفا به اشتراک بگذارید: