This browser does not support the video element.

فراخوان مقاومت ایران به پایان دادن به بدرفتاری با پناهجویان توسط استرالیا

فراخوان مقاومت ایران


به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، با به سرآمدن مهلت دولت پاپوآ گینه نو برای تخلیه اردوگاه محل اسکان پناهندگان و پناهجویان اعزامی دولت استرالیا در جزیره مانوس، تعدادی از ساکنان این اردوگاه از خروج از آن خودداری ورزیده و دلیل آن را فقدان امنیت در این جزیره عنوان کرده‌اند. از صبح سه‌شنبه، آب و ارسال غذا به اردوگاه متوقف شده است.

اکثریت این پناهجویان از کشورهای افغانستان، ایران، سریلانکا، پاکستان و بنگلادش هستند.

به گفته پناهجویان، بعد از خروج کارمندان از کمپ، پناهجویان را به حال خود رها کردند؛ آنها هم‌چنین در معرض یورش و غارت قرار گرفته‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه یی اعلام کرد: مقاومت ایران خواستار پایان دادن به بدرفتاری با پناهجویان توسط استرالیا و انتقال فوری آنها به اروپا و دیگر مناطق امن است

در این اطلاعیه آمده است : مقاومت ایران رفتار شوکه کننده و انزجار آور با پناهجویانی که بزور از استرالیا به جزیره دور افتاده مانوس در پاپوا گینه نو فرستاده شده و عملا در آنجا در بازداشت بسر می برند، را قویا محکوم می کند و آنرا نقض آشکار کنوانسیونها و معاهدات بین المللی دانسته و دولت استرالیا را مسئول امنیت و سلامت این پناهجویان می داند.

مقاومت ایران خواستار مداخله فعال پارلمان, احزاب سیاسی و سازمانهای مدافع حقوق پناهندگی در استرالیا برای پایان دادن به این تراژدی انسانی است وازآنان می خواهد به یاری این پناهجویان بویژه پناهجویان ایرانی بشتابند و نگذارند درد و رنج کسانی که از جهنم آخوندی گریخته اند مضاعف شود.

مقاومت ایران همچنین خواستار اقدام دبیرکل ملل متحد و کمیسر عالی پناهندگان برای حل این مساله انسانی می باشد و کشورهای اروپایی را به پذیرش این پناهجویان و نجات آنها از وضعیت وخیم کنونی فرا میخواند.

 

در ادامه اطلاعیه دبیر خانه شورای ملی مقاومت آمده است : سال گذشته دیوان عالی پاپوا گینه نو نگهداری افراد در این اردوگاه را به مثابه زندانی کردن غیر قانونی آنها دانست و خواستار تعطیلی این اردوگاه شد. اما استرالیا بجای مستقر کردن این پناهجویان در اماکن امن از آنها خواسته است به جزیره نائورو در اقیانوس آرام و یا کشور دیگری مانند کامبوج بروند یا به ایران برگردند...

استرالیا سالهاست برای اسکان پناهجویان از اردوگاههایی با شرایط غیرانسانی در مانوس و چند اردوگاه دیگر در جزایر نائورو استفاده کرده است. رفتار غیر انسانی با پناهجویان در این اردوگاهها تاکنون به مرگ شماری از آنان منجر شده است، این در حالی است که به گفته پارلمان استرالیا (دسامبر ۲۰۱۶) ۷۹ درصد از ساکنان نائورو و ۸۲ درصد از ساکنان مانوس «پناهجو» محسوب می شوند.
لطفا به اشتراک بگذارید: