This browser does not support the video element.

جزئیات دیگری از همکاری رژیم آخوندی با القاعده در اسناد آمریکا

همکاری رژیم آخوندی با القاعده


به دنبال انتشار اسناد همکاریهای رژیم آخوندی با القاعده، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در اسناد منتشرشده توسط اطلاعات مرکزی آمریکا، نامه‌یی با دست خط اسامه بن‌لادن خطاب به خامنه‌ای وجود دارد که در آن از از او درخواست کرده تا در حل مشکلات افراد خانواده‌اش دخالت کند.

 

سایت الحره نیز نوشت، مقامات و دادستانهای اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند که رژیم ایران از سال ۱۹۹۱تا کنون روابط گسترده‌ای با القاعده داشته و این را گزارش ۱۹ صفحه‌ای عربی در میان صدها هزار اسناد منتشر شده از سوی آژانس آمریکا نشان می‌دهد.

 

پایگاه خبری ایلاف نوشت: این اسناد در زمانی انتشار یافته است که آمریکا فشار خود را بر رژیم ایران به خاطر نقش بی‌ثبات‌کننده‌اش در خاورمیانه افزایش می‌دهد.

بر اساس یکی از اسناد که مربوط به سال 2007 است، رژیم ایران، برای سفر اعضای القاعده از خاک ایران به کشورهای دیگر تسهیلات فراهم کرده است.

 

روزنامه الشرق الاوسط نیز نوشت: در یکی ازاسنادآمده است رژیم ایران به القاعده پیشنهاد «پول، تسلیحات و هر چیزی را که نیاز دارند ازجمله پیشنهادِ تمرین در کمپ‌های حزب‌الله را داده، تا ما به ازای آن، القاعده به منافع آمریکا در عربستان سعودی حمله کند» و به اعتقاد محققان، تجزیه و تحلیل اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که القاعده کانال تسهیل کننده مهم خود را حفظ کرده است.

در میان اسناد و مدارک انتشار یافته، یک ویدئوی عروسی پسر بن‌لادن وجود دارد. برخی از محققان نیز می گویندگزارش ۱۹صفحه ای که توسط یکی از عوامل بن‌لادن تهیه شده نشان می دهد که رژیم تهران پیشنهاد کرده است کمکهای مالی و سلاح در اختیار اعضای القاعده قرار دهد.

 

حکومت آخوندی از طریق جواد ظریف وزیر خارجه کابینه آخوند روحانی برآشفتگی خود را از انتشار اسناد محرمانه همکاری القاعده و رژیم آخوندی نشان داد. ظریف در توئیتر خود که توسط خبرگزاری سپاه پاسداران منتشر شده است، مدعی شد که این اسناد جعلی می باشد.

 

باس نیوز در اقلیم کردستان عراق درباره اسناد منتشرشده توسط آمریکا نوشت: براساس این اسناد، دستگاههای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی رژیم ایران سفر و رفت و آمد نیروهای القاعده را تسهیل کرده و به برخی از آنها پناه داده اند. این سند توضیح میدهد که القاعده با رژیم ایران نمی‌جنگد و دو طرف به ویژه در موضوع آمریکا، منافع مشترک دارند.

 

المستقبل چاپ لبنان نیز نوشت: کارشناسان معتقدند انتشار این اسناد در زمانی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ سعی دارد رژیم ایران توسعه برنامه های موشکی‌اش را متوقف کند. ترامپ و دولت او رژیم ایران را بزرگترین پشتیبان دولتی تروریسم در جهان می‌دانند.

 

رئیس جمهور آمریکا در سخرانی خود در ۱۳اکتبر ۲۰۱۷ ( ۲۱مهر۹۶)ضمن اعلام استراتژی جدید ایالات متحده در مقابله با مداخلات تروریستی رژیم و تحریم و لیست گذاری سپاه پاسداران گفت:

«عوامل رژیم ایران به عواملی آموزش دادند که بعداً در بمبگذاری القاعده در سفارت‌خانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا شرکت داشتند و 2 سال بعد، 224 نفر را کشتند و بیش از 4000 تن را مجروح کردند.

این رژیم به‌دنبال حملات 11 سپتامبر به تروریست‌های سطح بالا پناه داد، از جمله به پسر اسامه بن لادن.

در عراق و افغانستان گروه‌هایی تحت حمایت رژیم ایران، صدها پرسنل نظامی آمریکا را کشته‌اند.

تجاوزات دیکتاتوری حاکم بر ایران تا همین امروز ادامه دارد. این رژیم هم‌چنان حامی اصلی تروریسم در جهان است و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر شبکه‌های تروریستی مساعدت می‌رساند.»

 

واشینگتن اگزمینر در گزارشی راجع به انتشار اسناد مربوط به القاعده توسط اطلاعات مرکزی آمریکا نوشت: این اسناد نشان دهنده عمق رابطه رژیم ایران و القاعده است. این رابطه عملیاتی از قبل نیز به‌خوبی شناخته شده بود. به‌عنوان مثال، بعد از اشغال عراق در سال 2003، مقامات ایرانی از پناه گرفتن عاملان بلندپایه القاعده اطلاع داشتند و بدنبال آن بودند که از حضور آنها در ایران، برای وادار کردن ایالات متحده به واژگون ساختن همه اعضای مجاهدین خلق ایران، که در آن هنگام در عراق حضور داشتند، استفاده کنند.

 

در باره این ترفند و توطئه رژیم آخوندی، بیانیه بیست و سومین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران، در مرداد 1383 خاطرنشان می کند:

«ترفند مزورانه و میانتهی دیگری که از سوی رژیم به کار گرفته شد و هنوز هم میشود، پیشنهاد مبادلة اعضاء و بعضی رهبران بازداشت شدة القاعده با مجاهدین بود؛ پیشنهادی که از برخی «دل میربود» و رژیم آنرا طی یکسال گذشته بارها و بارها از طریق دولتهای مختلف عرضه کرد. در همین راستا بود که دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن تعطیل و داراییهای آن بلوکه شد.»

روزنامة واشینگتن پست در 19تیرماه زیر عنوان «فرصتهای از دست رفته» قسمتی از طرح رژیم مبنی بر استرداد 65 نفر از مجاهدین را برای محاکمه یادآوری نمود و نوشت:

«آنچه در توجه دقیق به روابط ایران و آمریکا گزنده است، این استکه‌این روابط منجر به طرحی برای یک معامله «ضد تروریستی» شد که هر دو کشور باید شیفتة آن میبودند: ایران چند تن از فعالان ارشد القاعده را که در بازداشت داشت تحویل میداد و تعدادی از زندانیان مجاهد خلق را از آمریکا تحویل میگرفت…

گفتگوی آمریکا و ایران به‌طور جدی بعد از 11سپتامبر آغاز شد… در طول جنگ افغانستان و دورة بلافاصله پس از جنگ، دیدارها حداقل ماهی یکبار برگزار می شد…

دو طرف در یک دیدار مخفی در ژنو مبادلة دستگیر‌شدگان «تروریست» را بررسی کردند. ایرانیان متعهد شدند بهمنظور آرام کردن نگرانیهای حقوق‌بشری آمریکا، اغلب 4000زندانی مجاهد خلق را مشمول یک عفو عمومی قرار دهند و از مجازات اعدام در مورد حدود 65تن از رهبران آنها که میبایست (پس از استراداد به‌ایران) در دادگاههای ایران محاکمه شوند، چشم پوشی کنند…»

واشینگتن پست شاید اطلاع نداشته ـ یا لازم به ذکر ندیده ـ است که به گفتة خاتمی و خرازی، وزیرخارجة یک دولت غربی در سفر به تهران به‌دار آویختن 20تن از این 65 نفر را «قابل قبول» خوانده بود. به نوشتة دیلیتلگراف (16 تیر) این آقای وزیر همان کسی است که برای خوشآمد آخوندها، لیست اسامی 12امام شیعیان را هم در سفرش به تهران در جیب داشت و وقتی اسم پیغمبر اسلام میآمد، صلوات هم میفرستاد!

ازبیانیه بیست و سومین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران، در مرداد 1383
لطفا به اشتراک بگذارید: