This browser does not support the video element.

استعفای نخست وزیر لبنان در اعتراض به مداخلات رژیم آخوندی و توطئه ترور او

استعفای نخست وزیر لبنان


سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در اعتراض به مداخلات رژیم آخوندی در این کشور و توطئه‌ برای ترور وی ، استعفا داد.

سعد حریری در پیام تلویزیونی خود، گفت: «... هر جایی که (رژیم) ایران حضور داشته باشد، به تفرقه و نابودی دامن می‌زند. شاهد آن دخالت (این رژیم) در کشورهای عربی است..دستان (رژیم) ایران از منطقه قطع خواهد شد...».

سعد حریری، تأکید کرد: «می‌خواهم به (رژیم) ایران و سرسپردگانش بگویم که آنها بازنده هستند. دستانی که در کشورهای عربی (دخالت می‌کنند)، قطع خواهند شد و شرشان به خودشان باز خواهد گشت».

وی هم‌چنین، گفت: «حزب‌الله نه تنها در لبنان، بلکه در سایر کشورهای عربی نیز بازوی (رژیم) ایران است... شرارتی که (رژیم) ایران در منطقه منتشر می‌کند، به خودش باز خواهد گشت».

 

نخست وزیر لبنان در ادامه پیام خود گفت :«من به شما قول دادم که برای اتحاد لبنان و پایان‌دادن به تفرقة سیاسی و نیز برای برقراری اصل خودکفایی تلاش خواهم کرد؛ اما قادر به انجام آن نبودم. به‌رغم تلاش‌هایم، (رژیم) ایران به سوءاستفاده از لبنان ادامه می‌دهد. ما در فضایی مشابه فضای قبل از ترور رفیق حریری زندگی می‌کنیم. احساس می‌کنم که توطئه‌یی پنهان علیه جان من در جریانست».

سعد حریری در پایان پیام خود، گفت: «من استعفای خود را از نخست‌وزیری با این اعتقاد اعلام می‌کنم که ارادة لبنانی‌ها قوی‌ترین است و آنها از سلطه‌یی که چه از داخل چه از خارج باشد، غلبه خواهند کرد».
لطفا به اشتراک بگذارید: