This browser does not support the video element.

طنز، آقای موشکاف: رژیم در حال غرق شدن وچنگ زدن به هر چیزی

طنز، آقای موشکاف


موشکاف:‌سلام و صد سلام به دوستای خودم که این روزا دارن تو همیاری غوقا می کنن! دس مریزاد! زنده باشین! صحنة اصلی که عظما رو ناک دون می کنه همین همیاریه. با این حال گفتم تا فرصت هست ما بین اخبار و همیاری بیام یه سلامی بکنم و یه موشکافی کوتاه که یه وقت اوضاع و احوال از دستتون در نره. هاهاهاها.


یه ضرب المثل عربی هست که میگه غریق به هر علفی چنگ میزنه! هاهاهاها. حالا داستان نظام ولایته که در حال غرق شدن تو بحرانهای مختلفه و به هر چیزی چنگ میزنه. هاهاهاها. شاید اینکه خودشو یه چن روزی نجات بده. هاهاهاها.


 

«رهبر انقلاب اسلامی سخنان رئیس جمهور روسیه در این دیدار را درباره برجام و ضرورت رعایت معاهده های چند جانبه خوب دانستند و افزودند آمریکایی ها متاسفانه به یاغی گری خود ادامه میدهند که باید با تکیه بر عقل و استفاده از راه های صحیح با آنها برخورد شود...»

موشکاف:‌ هاهاهاها. ولی فقیه نظامو باش که به خودش میگه مرجع تقلید مسلمین خارج کشور بعد کاسة گدایی جلوی هرکی دراز می کنه اونم سر برجام. هاهاهاها. با این اوضاع و احوال نظام بهتره اسمشو بذارن برفنا، نه برجام. هاهاهاها.


 

«رهبر انقلاب اسلامی همکاری برای مقابله مشترک با تحریمهای آمریکا بر ضد ایران و روسیه را مفید خواندند و افزودند بدون توجه به تبلیغات منفی دشمنان برای تضعیف روابط کشورها میتوانیم تحریمهای آمریکایی ها را با روش هایی از جمله حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادی دو یا چند جانبه بی اثر و آمریکا رو منزوی کنیم ...»

موشکاف:‌ هاهاهاها. داستان فیل و فنجونو شنیدین. بله حالا عظما حرف از حذف دلار می زنه. هاهاهاها... خواب دیدی خیر باشه. هاهاهاها. خب این ادعای عظما، حالا ببینیم این ورق پارة باند روحانی چی گفته.


سه کشور دنبال بازارهای بیشتری از تجارت و بازرگانی می‌گردند. هر سه کشور وضعیت اقتصادی چندان مناسبی ندارند و روسیه تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکاست بنابراین هر روز به دنبال بازارهای جدیدتری است که بتواند بسته شدن بازارهای اروپا و آمریکا را به نحوی جبران کند. ما هم همین مشکل را با امکانات محدودتری داریم. آذربایجان در حال رشد و توسعه است و همیشه به دنبال بازارهای جدید است...

موشکاف‌:‌ هاهاهاها. اولش که این جوری می زنه توسر مال. یعنی می گه اینایی که میان، دنبال بازار ایرانن، نه عاشق ریش و پشم عظما. هاهاهاها. اما بازم به نظر می رسه این همة واقعیت نیس. همین ورق پاره تو ادامه نوشته:


 

ارتباط ما با آقای پوتین بیشتر بر سر مساله سوریه است. مساله دیگری که گرفتار آن هستیم و روس‌ها را سپر بلا قرار داده‌ایم به موضع‌گیری اخیر آمریکا برمی‌گردد که حفظ برجام را به چند شرط منوط کرده است؛ .... تجربه نشان داده که... هیچ همسایه ای نباید و نمی توانست کرملین را تمام کمال دوست مورد وثوق و معتمُد خود بداند...».

موشکاف:  بعله. می گه به طناب روس چنگ نزنین که خیلی پوسیده است و زود پاره میشه و سقوط میکنیم. هاهاهاها. درست همیجاس که میگن غریق به هر علفی هم چنگ میزنه و آویزون میشه. هاهاهاها. خب یکی بگه پس این عظمای طلسم شکسته به کجا چنگ بزنه؟ فعلا خدانگهدار.

لطفا به اشتراک بگذارید: