This browser does not support the video element.

تجلیل سراسری مردم فلسطین از یاسر عرفات رهبر فقید فلسطین

تجلیل از یاسر عرفات


هزاران فلسطینی در شهر رام الله در سیزدهمین سالگرد شهادت یاسر عرفات رهبر تاریخی فلسطین، با در دست داشتن تصاویر ابوعمار، محمود عباس و پرچمهای فلسطین، به سوی مزار وی راهپیمایی کردند. آنها با رهبر تاریخی خود تجدید عهد کردند که به راه او برای نیل به آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین ادامه خواهند داد.

خبرگزاری فلسطین وفا گزارش داد: همزمان، دهها هزار فلسطینیِ ساکن غزه در مراسم باشکوهی به مناسبت سیزدهمین سالگرد یاسر عرفات شرکت کردند. در این مراسم که با حضور رهبران جنبش فتح و سایر گروههای فلسطینی برگزار شد، شرکت کنندگان بر ضرورت مصالحه ملی و پایان دادن به اختلافات و تشکیل یک دولت واحد، تأکید کردند.
شورای ملی فلسطین با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ‌یاسر عرفات، خلق ما را با اراده‌یی پولادین و قهرمانیِ بی‌نظیر به سوی آزادی و استقلال رهبری کرد. خلق فلسطین به راه رهبر ملی و تاریخی خود تا دست‌یابی به حقوق عادلانه‌اش و تحقق آزادی و تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ که پایتخت آن قدس شرقی باشد، ادامه خواهد داد».
محمود العالول، معاون جنبش فتح طی سخنانی در این مراسم، عرفات را «یک رهبر استثنایی» خواند و اظهار داشت: او منبع الهام همگان در سراسر جهان برای جنبشهای آزادی‌خواهانه بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: