This browser does not support the video element.

مصاحبه با گابریل براسسکو نویسنده کتاب خودکشی شده در مورد قتل قاضی نیسمن

قاضی نیسمن


گابریل براسسکو خبرنگار آرژانتینی و نویسندة کتاب «خودکشی‌شده، ترور قاضی آلبرتو نیسمن» در مصاحبه با سیمای آزادی، دربارة پروندة جنایت قتل نیسمن، گفت: تحقیقات قاضی نیسمن شامل انتقال تکنولوژی اتمی از آرژانتین به رژیم ایران از طریق ونزوئلا و نیز سفیدسازی 5 اعلام هشدار قرمز انترپل... برای دستگیری و استرداد مقامات این رژیم، به‌اتهام قتل ِ خشونت‌بار ، در ارتباط با بمب‌گذاری بوئنوس آیرس بود.

وی دربارة آخرین تحولات این پرونده و درخواست رسمی دادستان فدرال آرژانتین برای تحقیق دربارة ترور نیسمن به‌عنوان یک قتل، گفت:

« دادستان فدرال ادواردو تایانو اعتقاد دارد که قاضی آلبرتو نیسمن به قتل رسیده است؛ پیکر بی‌جان نیسمن 4 روز بعد از این‌که رئیس‌جمهور (وقت) آرژانتین کریستینا فرناندز را متهم به لاپوشانی نقش 5 مقام رژیم ایران در بمب‌گذاری آمیا در سال 1994 کرد، پیدا شد. (انفجاری که) 85 تن در آن کشته شدند. این بعد از انتشار یک گزارش پلیس رخ می‌دهد که اعلام کرد، نیسمن توسط دو فرد کتک زده شد و در حمام به او مادة سمی تزریق کردند؛ یکی از آنها او را گرفت و دیگری سلاح را روی سرش گذاشت و او را به قتل رساند تا یک سناریوی تقلبی خودکشی را ایجاد کنند. آن‌چه نیسمن قبل از قتلش مورد تحقیق قرار می‌داد، شامل انتقال تکنولوژی اتمی به (رژیم) ایران از طریق ونزوئلا بود و نیز سفیدسازی 5 اعلام هشدار قرمز انترپل که به همکاری بین‌المللی فراخوان می‌دهد برای دستگیری و استرداد (مقامات) مظنون (رژیم) ایران به‌اتهام قتل خشونت‌بار در ارتباط با بمب‌گذاری آمیا؛ شامل محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، محسن ربانی رایزن فرهنگی وقت (سفارت رژیم ایران) در بوئنوس آیرس، احمد وحیدی وزیر دفاع وقت (رژیم) ایران، احمدرضا اصغری دبیر سوم سفارتخانة (رژیم) ایران در آرژانتین و علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت (رژیم) ایران. »
لطفا به اشتراک بگذارید: