This browser does not support the video element.

سعد حریری: رژیم ایران باید دخالت خود را متوقف کند

سعد حریری: رژیم ایران


سعد حریری نخست وزیر لبنان در اولین مصاحبة خود بعد از اعلام استعفایش، گفت: (رژیم) ایران باید دخالت در امور کشورهای عربی را متوقف کند و ما نمی‌پذیریم که توسط (این رژیم) در محوری علیه کشورهای عربی قرار داده بشویم.

 

وی که با تلویزیون المستقبل لبنان مصاحبه می‌کرد، افزود: «من برای منافع لبنان استعفایم را تقدیم کردم، چرا که شاهد بسیاری از تحولات در منطقه بودم که به کشور آسیب می‌رساند.

سعد حریری گفت ما نمی‌توانیم در لبنان وضعیتی را ادامه بدهیم که (رژیم) ایران در تمامی کشورهای عربی دخالت می‌کند و یک حزب سیاسی نیز در کنار آن به دخالت می‌پردازد... (با استعفایم) می‌خواستم یک شوک مثبت ایجاد کنم تا مردم لبنان وضعیت خطرناکی را که در آن به‌سر می‌بریم، درک کنند».

نخست وزیر لبنان هم‌چنین، گفت: «عربستان سعودی لبنان را تهدید نمی‌کند... اما امروز عربستانی‌ها به‌خاطر مداخلات (رژیم) ایران کشته می‌شوند....روحانی می‌گوید، این (رژیم) ایران است که دربارة وقایع منطقه تصمیم می‌گیرد. آیا این دخالت نیست؟...».

وی تصریح کرد: «در روزهای آتی به لبنان بازمی‌گردم تا مسیری را که توسط رفیق حریری برای کشور ترسیم شد، ادامه بدهم...».

 

به گزارش رسانه های عربی، حزب الشیطان لبنان پخش مصاحبه سعد حریری را در حومه جنوبی بیروت قطع کرد.

روزنامه المواطن، نواشت: حزب الله لبنان شاخه نیروی تروریستی قدس، پخش مصاحبه سعد حریری نخست وزیر لبنان را در حومه جنوبی بیروت مقر «حزب الله» قطع کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: