This browser does not support the video element.

نگرانی رژیم آخوندی از مواضع فرانسه و اروپا درباره برجام و برنامه موشکی

برجام و برنامه موشکی


رسانه‌های حکومتی تحولات ده روز اخیر در منطقه را «سهمگین‌تر از زلزله» توصیف کردند و نوشتند: «10 روزی است که خاورمیانه با یک زلزله سیاسی روبه‌رو شده… آتش جنگ در سوریه رو به خاموشی است... حریری در تلویزیون (نظام) و حزب‌الله را متهم به دخالت در منطقه نشان می‌دهد؛ سناریویی عجیب اما خطر‌ناک که با خوش‌شانسی تا این لحظه به مرحله درگیری نظامی نرسیده است.

یک روزنامه حکومتی نوشت: فکر می‌کردیم از طریق اتحادیه اروپا می‌توانیم اوضاع منطقه را کنترل کنیم اما ماکرون با عجله به ریاض می‌رود تا شاید بتواند اوضاع را کنترل کند، اما وقتی به پاریس باز‌می‌گردد به‌جای حل بحران لبنان ، انگشت اشاره‌اش به سمت تهران است و می‌خواهد با تغییر در برجام ، موشک‌های بالستیک را کنترل کند تا شاید روزنه‌ای برای تعامل با عربستان برای حل بحران لبنان ایجاد کند.

این روزنامه حکومتی در ادامه مطلب وحشت‌آلود خود نوشت: وضعیت در خاورمیانه وارد مرحله جدیدی شده است و رویداد‌ها قابل بازگشت به عقب نیست؛ مثلث آمریکا (و کشورهای منطقه) به‌خوبی توانسته است افکار عمومی منطقه را در دست بگیرد.

 

در ادامه ابراز نگرانیهای حکومت آخوندی از اظهارنظر اخیر رئیس جمهور فرانسه، یک رسانه حکومتی نوشت:

آمدن ماکرون به ایران قطعی نیست ولی وزیرامورخارجه فرانسه احتمالا تا هفته آینده به تهران سفر کند.

این رسانه حکومتی با تأکید بر ضرورت تن دادن رژیم به شرایط اتحادیه اروپا افزود: در صورت ماندن برجام، (نظام) به خاطر آزمایشات موشکی با فشارهای زیادی روبه رو خواهد شد و یکی از خواسته های مکرون از (ما) متوقف شدن آزمایشات موشکی است. ما باید در سیاست هایمان نسبت به اتحادیه اروپا تغییراتی داشته باشیم چرا که اگر ما ارتباط با اتحادیه اروپا را از دست بدهیم دیگر در دنیا هیچ نقطه ای برای پا گذاشتن نداریم.

به طور قطع موضوع موشکی دیگر جزء موارد توافق اتحادیه اروپا و موگرینی نیست و صدای موافقی از اتحادیه اروپا نمی شنویم.

 

ازسوی دیگر خبرگزاری سپاه پاسداران با درج اظهارات باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت حکومت آخوندی با اشاره به مواضع باند روحانی نوشت: برجام باعث شد دشمن بخشی از دستاوردهای هسته‌ای ما را بگیرد و امروز هم سراغ دستاوردهای دیگر ِ ما ، مانند دستاوردهای موشکی رفته است. عده‌ای در داخل در همین راستا حرف دشمن را می زنند ، ولی توان موشکی ، ناموس ماست...

وی افزود: دشمن وقتی هسته‌ای، موشکی و حضور و نفوذ منطقه‌ای را از ما بگیرد، دیگر چیزی برای (نظام) نمی‌ماند.

 

کیهان خامنه‌ای ضمن اشاره به خطر مذاکره با فرانسه و اتحادیه اروپا راجع به برنامه موشکی رژیم، دولت روحانی را مورد حمله قرارداد و نوشت: زمزمه مذاکرات درباره منطقه یا توانمندی‌های موشکی در حالی که عبرت‌های برجام پیش چشم است، بوی خیانت می‌دهد...

رئیس‌جمهور فرانسه که گویا رگ دائما خواب برخی دولتمردان را پیدا کرده، در آن سوی خلیج‌فارس، (نظام) را تهدید می‌کند و همین را ابزار چانه‌زنی برای گرفتن امتیازات اقتصادی و سیاسی بیشتر در سفر آتی قرار می‌دهد و باز کسانی شادمانند که ما را مورد عنایت قرار داد!
لطفا به اشتراک بگذارید: