برجام ۲ و ۳ ، قیمت تاسیس دفتر اتحادیه اروپا

گزارش خبری - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - برجام ۲ و ۳ ، قیمت تاسیس دفتر اتحادیه اروپا



سایت حکومتی رویداد 24 21 آبان:

گشایش پنجره قاره سبز به روی ایران با بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران

سفر مکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) به منطقه، موضع‌گیری‌های نخست‌وزیر انگلستان و سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه انگلستان به تهران در کنار سفر اخیری که شاهد هستیم همگی نشان‌دهنده ایجاد یک فضای معنادار در ارتباط با تهران در حوزه منطقه‌ای پس از تغییر و تحولاتی است که بین ایران و عربستان ایجادشده است.

بنابراین حضور هیئت 70 نفره اتحادیه اروپا به ایران و گشایش دفتر آن می‌تواند نشانه‌ای از میانه‌رویی در تهران با توجه به مخالفت دلواپسان و نهادهای قدرتمند فرا دولتی در تهران باشد.

این کار توانایی مخابره این پیام را به دنیا دارد که ایران و دولت حاکم بر آن تلاش دارد تا زمینه‌های ایجاد نوعی تعامل بیشتر با نظام بین‌الملل از پنجره اروپا را باز کند.

روزنامه حکومتی آرمان 20 آبان:

اروپایی‌ها خواهان مذاکرات موشکی

مواضع اروپایی‌ها تا حدی خردمندانه به‌نظر می‌رسد

[caption id="attachment_49663" align="aligncenter" width="400"] روزنامه حکومتی آرمان 20 آبان:اروپایی‌ها خواهان مذاکرات موشکی[/caption]



بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم. اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکایی‌ها را در این مورد همراهی کنند.

سایت حکومتی فرارو 21 آبان :

بیگدلی

تنها اروپا می تواند مانع از رفتارهای ناصحیح ترامپ شود. بنابراین دستگاه دیپلماسی ما باید بیشتر بر اتحادیه اروپا تکیه کند و سعی کند اختلافات خود را با این اتحادیه حل و فصل کند. اتحادیه اروپا بر سرآزمایش های موشکی ایران مسئله دارد که به اعتقاد من باید با اروپا در این باره همکاری کنیم.»

اگر بحث موشکی ایران حل نشود، ایران احتمالا اتحادیه اروپا را هم از دست خواهد داد وبحران گسترده تر خواهد شد."

ما نباید اتحادیه اروپا را حتی اگر مجبور به باج دادن شویم، از دست دهیم.»



سایت حکومتی فرارو 21 آبان :

نعمت احمدی

آیا ایران باید در مورد "برنامه موشکی" خود با اتحادیه اروپا مذاکره کند؟

به عقیده من می‌توانیم در صورتی که در شرایط مساوی اتحادیه اروپا با ما وارد مذاکره شود، دلیلی ندارد مذاکره نکنیم.»

بنابراین اگر طرفین مذاکره بتوانند در یک شرایط مساوی و یکسان پای میز مذاکره بنشینند، می توان در خصوص توان موشکی ایران هم وارد مذاکره شد.

اما مسئله موشکی موضوعی است که به نظر آنها هم باید محدود شود. این را تمام رهبران کشورهای اروپایی بارها عنوان کرده‌اند. حتی در دیدار اخیر خانم موگرینی با آقای ظریف، هم این مسئله مطرح شد و خانم موگرینی در حضور وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد که همکاری و حمایت آنها صرفا در چارچوب برجام است و در خصوص توان موشکی حتی حاضر به همکاری برای اعمال تحریم‎های جدید هستند.

محمدجواد لاریجانی 21 ابان:

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران به مصلحت نیست

راجع به حقوق بشر ما به هیچ وجه مصلحت نمی‌دانیم دفتری از اروپا در ایران فعال باشد و دلیل خیلی محکم داریم.

گفته شده این دفتر در تهران باید به طور منظم مانیتور کند که نیرو‌های سکولار در ایران تحت فشار قرار نگیرند! و یا نیرو‌های سکولار در ایران میدان فعالیت داشته باشند! و یا کسانی که در فتنه ۸۸ تحت فشار قرار گرفتند هم از زندان و ممنوعیت‌ها خارج شوند و میدان فعالیت داشته باشند

. این دفتر با این لیست خیلی مشعشع از مسئولیت‌ها به هیچ وجه در ایران مورد استقبال و خوش آمد قرار نخواهد گرفت

[caption id="attachment_58387" align="alignnone" width="370"] محمدجواد لاریجانی 21 ابان:راجع به حقوق بشر ما به هیچ وجه مصلحت نمی‌دانیم دفتری از اروپا در ایران فعال باشد و دلیل خیلی محکم داریم.[/caption]

سایت حکومتی رجا نیوز 21 آبان:

باج سیاسی یا بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا؟

کارشناسان معتقدند دولت روحانی که نتوانسته از قبال برجام وعده های اقتصادی خود را جامه عمل بپوشاند درصدد است تا با امتیاز دادن به اروپایی ها آنها را به همکاری های اقتصادی با ایران تشویق کند که اینبار این امتیاز خود را به شکل تاسیس دفتر اتحادیه اروپا و لانه ای جدید برای شیطنت و جاسوسی خود را نشان داده است.

کریمی قدوسی عضو مجلس ارتجاع 21 آبان:

وقتی ترامپ به صراحت اعلام می‌کند که برای نقض برجام به اروپایی‌ها نیازی ندارد و اروپایی‌ها هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند و آمریکا یک تنه تصمیم می‌گیرد، حضور کشورهای اروپایی و تأسیس دفتر چه معنایی دارد.

خبرگزاری پاسدران 21 آبان :

برای حضور هیات 70نفره اروپایی در این برهه در تهران باید هوشیار بود زیرا قطعا بحث امتیازگیری و رایزنی برای گپ‌وگفت موشکی و مذاکره مستقیم ایران و آمریکا مطرح خواهد شد.

در صورت عدم توجه به این موضوع باید شاهد استحاله انقلاب اسلامی و خداحافظی با آرمان‌هایی همچون استقلال و استکبارستیزی و کمک به مظلومان و مستضعفان جهان باشیم.

بیشتر بخوانید

تمدید تحریمهای اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران به‌خاطر نقض حقوق‌بشر


لایحه تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به خاطر پروژه های موشکی یک قدم ضروری درمقابله با تروریسم و جنگ افروزی است




لطفا به اشتراک بگذارید: