This browser does not support the video element.

گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادمیر پوتین بر سر سوریه و کره شمالی

گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادمیر پوتین



  • کاخ سفید طی بیانیه یی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد. بنا بر اعلام کاخ سفید، جنگ سوریه، رژیم ایران، افغانستان، تهدید اتمی کره شمالی و بحران اوکراین، محورهای عمده گفتگوی یک ساعته پوتین و ترامپ بود.

  • در بیانیه کاخ سفید آمده است: هر دو رئیس جمهور بر اهمیت اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت ملل متحد و حمایت از پروسه ژنو تحت هدایت سازمان ملل برای حل صلح آمیز جنگ داخلی سوریه, پایان بخشیدن به بحران انساندوستانه, اجازه دادن به آوارگان سوری به برگشت به خانه و تضمین ثبات یک سوریه متحد عاری از مداخلات بدخواهانه و بهشتهای امن تروریستها تأکید کردند.


 

  • بلومبرگ در گزارشی درباره تحولات سوریه نوشت: ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفت، نیروهای ایالات متحده به حضور خود در سوریه تا دستیابی به صلح در این کشور ادامه خواهند داد. این سخنان او به عنوان نشانه‌ای از مقابله آمریکا با حضور رژیم ایران در سوریه محسوب می‌شود.

  • بلومبرگ افزود: کشورهای منطقه از حضور آمریکا در سوریه حمایت می‌کنند زیرا دونالد ترامپ رژیم ایران را جلودار حمایت از تروریسم در جهان می‌داند.

  • به گفته اریک پاهون(Eric Pahon) سخنگوی وزارت دفاع: این کشور بدنبال راههایی برای مقابله با رژیم ایران در سراسر خاورمیانه است و آمریکا زمینه های جدیدی را شناسایی می کند که بتواند نفوذ این رژیم از جمله در سوریه را تضعیف و فعالیتهای بی ثبات کننده اش را خنثی کند.

  • بلومبرگ هم‌چنین نوشت: رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه می‌گوید دولت ترامپ برای اینکه سیاستی موثر داشته باشد لازم است که سالها در سوریه بماند و به متحدان کمک کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: