This browser does not support the video element.

نصر حریری رئیس هیئت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه: تمرکز روی برکناری اسد

نصر حریری رئیس هیئت مذاکره کننده


نصر حریری رئیس هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه گفت: هیأت اپوزیسیون در گفتگوهای صلح ژنو روی برکناری بشار اسد تمرکز دارد

به گزارش خبرگزاری رویتر وی بعد از ورود به ژنو برای دور جدیدی از مذاکرات به خبرنگاران گفت ” هدف ما انتقال سیاسی است که به برکناری اسد منجر شود”

 

فرانسه از انتخاب نصر الحریری به ریاست هیأت عالی مداکره اپوزیسیون سوریه استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: فرانسه به نصر الحریری که ریاست هیات جدید مذاکرات را بر عهده دارد تبریک میگوید. او باید در مذاکرات ژنو از طرف اپوزیسیون, مذاکرات را به پیش ببرد. این بازسازی اپوزیسیون بر مبنایی متحد, معتبر و عملگرا شرایط را برای پیشرفت در ژنو فراهم میکند.

 

سباستیانو کاردی رئیس شورای امنیت Sebastiano Cardi بعد از نشست مشورتی این شورا در رابطه با سوریه که پشت دربهای بسته برگزار گردید به خبرنگاران گفت راه حل سیاسی باید از طریق پروسه ژنو شکل بگیرید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سفیر فرانسه در سازمان ملل از توافق اپوزیسیون سوریه در ریاض و تشکیل هیات عالی مذاکرات اپوزیسیون استقبال کرد و آنرا نشانه افزایش شانس در گفتگوهای ژنو دانست

نماینده فرانسه در شورای امنیت به خبرنگاران گفت:” ما از پیشرفت بزرگ بدست آمده در ریاض توسط اپوزیسیون سوریه بمنظور ایجاد یک گروه متحد و معتبر که قادر خواهد بود در ژنو مذاکره کند بسیار استقبال میکنیم,”.
لطفا به اشتراک بگذارید: