ایران:‌ شکنجه و اعمال فشار علیه زندانیان سیاسی بی‌وقفه ادامه دارد

ایران:‌ شکنجه و اعمال فشار علیه زندانیان سیاسی



  • دژخیمان در زندان گوهردشت از رسیدگی به خواستهای زندانیان سالن ۱۰ بند چهار زندان گوهردشت خودداری می‌کنند. این زندانیان که در روز ۸ مرداد ۹۶ در یک یورش وحشیانه و به طور ناگهانی به این بند انتقال یافتند همچنان از هرگونه ارتباط تلفنی و رسیدگیهای ضروری درمانی محرومند. وضعیت آقایان محمد بنازاده 71ساله که از بیماریهای قلبی و گوارشی رنج می برد و مجید اسدی که دچار بیماری حاد معده، ‌کم خونی است وخیم گزارش شده است.

  • دژخیمان همچنین از درمان آرش صادقی، از زندانیان همین بند که به خاطر بیش از ۷۰ روز اعتصاب غذا از بیماریهای مختلف رنج می برد، ممانعت می کنند.

  • محمد نظری زندانی سیاسی ۴۲ساله در زندان مرکزی ارومیه که پس از ۹۹ روز اعتصاب غذا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده در بدو ورود توسط آدمکشان به شدت مضروب و به سلول انفرادی این زندان منتقل گردید. محمد نظری که ۲۴سال را در زندانهای رژیم به سر برده بر اثر شکنجه از بیماریهای مختلف از جمله بیماری کلیوی رنج می برد و باید مورد جراحی قرار گیرد اما دژخیمان از اعزام وی به بیمارستان خودداری می کنند.

  • رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کرد، همچنان در بازداشتگاههای امن اظلاعات سپاه سنندج زندانی و در شرایط بسیار وخیمی است. او در روز دوم تیرماه به هنگام بازداشت بر اثر شلیک مستقیم پاسداران مورد اصابت سه گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد، اما دژخیمان از انتقال او به زندان سنندج و هرگونه رسیدگی درمانی محروم کرده اند. وی به خاطر همکاری با گروههای کرد به «محاربه از طریق اقدام علیه امنیت ملی» محکوم است. دژخیمان به خانواده اش اجازه گرفتن وکیل نمی دهند.

  • زندانی سیاسی ارژنگ داوودی ۶۴ساله که از مهر ۱۳۹۵ به زندان زابل تبعید شده و در انفرادی به سر می برد از بیماری قند خون رنج می برد و بعضا دچار اختلال جدی بینایی می گردد. او که ۱۴ سال از دوران اسارتش می گذرد تاکنون ۱۶ بار از زندانی به زندان دیگر منتقل شده است. زندانهایی که کمترین امکانات بهداشتی و درمانی ندارد.

  • در زندان مرکزی زاهدان به دنبال خودداری زندانیان سیاسی از شرکت در مراسم فرمایشی رژیم، ارتباط تلفنی بندهای ۳ و ۴ زندان که عمده آنها از زندانیان اهل سنت هستند، قطع کردند. در همین زندان دژخیمان از رسیدگی درمانی به محمد عزیزی ۲۱ساله زندانی سیاسی که ماه گذشته به هنگام دستگیری بر اثر شلیک پاسداران از ناحیه دست مجروح شد، خودداری می کنند. وی که به”اقدام علیه امنیت ملی“ متهم است اکنون به خاطر عفونت محل جراحت در وضعیت وخیمی است.

  • زندانی سیاسی سهیل عربی نیز بعد از تحمل یک دوره طولانی اعتصاب غذا اکنون در زندان اوین، از هفته گذشته به طور تنبیهی به بند یک این زندان که قرنطینه و فاقد امکانات ارتباطی و ملاقات است منتقل شده است.

  • بند ۷ زندان اردبیل که محل زندانیان سیاسی است به صورت قفس درآمده و زندانیان از هواخوری محروم شده اند. در همین زندان در یک اقدام سبعانه یک مجرم عادی را از ۲۲آبان در سوز سرما با دستبند و پابند به میله یی در بخش قرنطینه زندان زنجیر کرده اند. این یک روال معمول در زندان اردبیل است و تاکنون به مرگ شماری از زندانیان منجر شده است.

  • مقاومت ایران عموم مراجع و ارگانهای بین المللی حقوق بشر را به اقدامی مؤثر برای رسیدگی به وضعیت وخیم زندانیان سیاسی فرامیخواند.


دبیر خانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ آذرماه ۱۳۹۶ (۳۰ نوامبر ۱۳۹۶)
لطفا به اشتراک بگذارید: