رژیم ایران و حزب الله بحران لبنان - ابراز نگرانی شهود در جلسه استماع کنگره آمریکا

رژیم ایران و حزب الله بحران لبنان



  • الیوت آبرامز: رژیم ایران و حزب الله بحران لبنان را ایجاد کرده اند

  • الیوت آبرامز کارشناس ارشد در مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی

  • و معاون دستیار رئیس جمهور دردولت های پیشین امریکا در جلسه استماع زیرکمیته خاورمیانه وشمال آفریقای مجلس نمایندگان آمریکا  به عنوان شهود به بحران لبنان اشاره کرد و گفت:‌ فکر می کنم رژیم ایران و حزب الله این بحران را در لبنان و بطور گسترده تر در منطقه ایجاد کرده اند و این سوالاتی برای ما درمورد سیاستمان نسبت به لبنان ایجاد می کند .

  • آنچه که عربستان درمورد لبنان می خواهند این است که حزب الله کاملاً مستقل از دولت عمل نکند، از جانب رژیم ایران عمل نکند و حق حاکمیت کشور در مرزهایش را رد نکند، این ها در واقع خواست های قطعنامه شورای امنیت بوده است!! ».

  • همچنین دکتر تامرا کافمن ویتیس کارشناس ارشد در مرکز مطالعات خاورمیانه در موسسه بروکینگز در جلسه استماع زیرکمیته خاورمیانه وشمال آفریقای مجلس نمایندگان آمریکا  گفت: مهار و پس زدن نفوذ گسترش یابنده رژیم ایران در منطقه هدف مهمی برای آمریکاست . هدفی است که عجالتاً اکثراً شرکای منطقه ای آمریکا را متحد می کند. هدفی است که سایرین در جامعه بین المللی را هم می تواند با خود همراه سازد هرچند متحدین منطقه ای ما آنرا یک تهدید مشترک می بینند ولی الویت های دیگری دارند که معنای آن این است که رهبری آمریکا برای گرد آوری آنها حیاتی است.

  • ساختن این ائتلاف نیازمند پایداری و اعتماد میان متحدانمان و حل و فصل درگیری های منطقه ای، مذاکره با طیف گسترده ای از شرکای بین المللی است به عبارت دیگر مهار رژیم ایران نیازمند یک دیپلماسی قاطع و ماهرانه آمریکاست. سرعت و قطعیت تصمیم گیری عربستان بسیاری را متعجب کرده و زنگهای خطری را بصدا در آورده است ، شیوه ها و لحن عربستان از مردد بودن میان مذاکره یا مقابله با تهران، به رفتن برای رویارویی و بهم ریختن طراحی شده رژیم ایران، تغییر کرده و مرز سرخهایی برای رفتار رژیم ایران ترسیم کرده است.


 
لطفا به اشتراک بگذارید: