This browser does not support the video element.

انگلستان: مقابله با برنامه موشکی و اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران

انگلستان: مقابله با برنامه موشکی


ترزا می نخست‌وزیر انگلستان در پایان سفرش به خاورمیانه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اردن ، بر مقابله با مداخلات و برنامة موشک بالستیک رژیم آخوندی تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر حمایت کشورش از برجام، گفت: «من به همین میزان به روشنی می‌گویم که برجام فقط به یک جنبه از تهدیدات (رژیم) ایران در این منطقه جواب می‌دهد. به همین دلیل ما باید پاسخمان را به برنامة موشک بالستیک (رژیم) ایران و تکثیر تسلیحاتی آن تقویت کنیم. این شامل یمن نیز می‌شود؛ غیر قابل قبول است که در آنجا حوثی‌ها به ریاض موشک شلیک کنند».

ترزا می اضافه کرد: «در دیدارم با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ریاض، توافق کردم که تلاش‌هایمان را با عربستان برای پاسخ‌دادن (به این موضوع) افزایش خواهیم داد. من از تحقیقات جاری ملل متحد دربارة منشأ آن موشک استقبال می‌کنم. جامعة بین‌المللی باید در پاسخ به نتایج (این تحقیقات) قاطع باشد».

 

ترزا می در کنفرانس مطبوعاتی خود در اردن بر لزوم برکناری اسد از قدرت تأکید کرد و درباره مداخلات رژیم در سوریه، گفت: «فقط داعش و رژیم اسد تهدیدی برای ثبات سوریه نیستند؛ بلکه (رژیم) ایران نیز نشان می‌دهد که بیشتر علاقمند تقویت نفوذ خود و عاملش حزب‌الله در منطقه است تا تحقق صلحی بادوام در سوریه. فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران البته از سوریه هم فراتر می‌رود».

نخست‌وزیر انگلستان در بخش دیگری از سخنانش بر تحقق راه حل دو کشوری در بحران خاورمیانه تأکید کرد، و گفت: «ما هم‌چنان کاملاً متعهد هستیم تا هر کاری را که می‌توانیم برای حمایت از دو طرف در رسیدن به یک توافق صلح انجام بدهیم؛ (توافقی که) باید بر مبنای یک راه حل دو کشوری صورت بگیرد».

 

سخنگوی نخست‌وزیری انگلستان دربارة دیدارهای ترزا می با مقامات عربستان در ریاض، گفت: «آنها توافق کردند که باید کارهای بیشتری برای متحد کردن جامعة جهانی به منظور مقابله با رفتار منطقه‌یی بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران آن صورت گیرد».

 

در همین حال وزارت خارجة آمریکا در بیانیه‌یی دربارة دیدار رکس تیلرسون وزیر خارجة آمریکا با ولیعهد بحرین در واشینگتن اعلام کرد، آنها بر سر مقابله با فعالیت‌های شرورانة رژیم ایران در منطقه بحث و گفتگو کردند.

 

 

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون در یک مصاحبه اختصاصی با این رادیو و تلویزیون فرانس ۲۴ گفت: «رزیم ایران متحد ما نیست و باید در باره برنامه موشکی و نیز نقش بی ثبات کننده خود در منطقه تعهدات لازم را بسپارد».

ماکرو ن افزود: «ما در چارچوب توافق اتمی با رژیم ایران رابطه داریم و لی باید آن‌را با بحث و توافق بر سر فعالیت موشکهای بالستیک و بحث استراتژیک دربارة موقعیت این رژیم در منطقه و مبارزه با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة (آن) در چندین کشور، تکمیل کرد».

 

واشینگتن فری بیکن گزارش داد دولت آمریکا به‌طور فزاینده‌یی نسبت به عمق همکاری نظامی میان رژیم ایران و کره شمالی نگران شده است. مقامهای آمریکا هشدار داده‌اند که ملاقاتهای سطح بالا میان رژیم ایران و کره شمالی نشان‌دهنده تلاشها برای تعمیق روابطی است که ممکن است در نتیجه آن، تسلیحات کشتار جمعی گسترش یابد.

واشینگتن فری‌بیکن با اشاره به دیدار 10روزه نفر شماره 2 کره شمالی به تهران در مردادماه گذشته، نوشت: این دیدار طولانی مدت آژیرها را در واشینگتن بصدا درآورده است. گروه‌های اپوزیسیون ایران گفته‌اند که مقامهای ارشد رژیم ایران از کره شمالی دیدار کرده‌اند تا بر برخی از شش آزمایش تسلیحات اتمی که آنجا بوده، بازدید به‌عمل آورند.

 

واشینگتن فری بیکن در گزارش دیگری نوشت، دولت آمریکا خرید آب سنگین تولیدی رژیم ایران را متوقف می‌کند. این منبع به نقل از مقامهای کاخ سفید و وزارت‌خارجه آمریکا نوشت:‌ واشینگتن دیگر از مالیات آمریکایی‌ها برای این کار هزینه نمی‌کند. مقامهای آمریکا به رژیم ایران اعلام کرده‌اند که از این پس به تنهایی مسئول حفظ تعهدات خود در برجام خواهد بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: