This browser does not support the video element.

تجمعات دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر – پیامهای زندانی سیاسی علی معزی و دکتر ملکی

تجمعات دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر


 

  • تجمع های اعتراضی دانشجویان بمناسبت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاههای مختلف ادامه یافت.

  • در دانشگاه هنر تبریز روز سه شنبه جمعی از دانشجویان به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو و اعتراض به نامناسب بودن خدمات دانشگاه تحصن کردند.

  • دانشجویان دانشگاه زنجان نیز بمناسبت روز دانشجو نمایشگاهی برپا کردند . بر روی بنر بزرگی در این دانشگاه نوشته شده: جای دانشجو زندان نیست / دانشگاه پادگان نیست

  • در تالار فردوسی دانشگاه تهران دانشجویان روز 14 آذر هنگام سخنرانی یکی از کارگزاران رژیم، شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد سردادند. مزدوران حراست دانشگاه برق تالار را برای جلوگری از فیلمبرداری قطع کردند.

  • در دانشگاه ملی روز سه شنبه هنگام سخنرانی نایب رئیس مجلس آخوندی دانشجویی پشت تریبون رفت و گفت در این کشور کسانی هستند که کشته شدند، اعدام شده اند... اصلاحات جواب ندارد. مشکل ما در ساختار است و شما دارید به مردم دروغ می گویید.

  • به کلیپ جدیدی از اعتراضات دانشجویان علامه تهران بمناسبت 16 آذر که بدستمان رسیده توجه کنید.


 

  • به مناسبت 16 آذر روز دانشجو زندانی سیاسی علی معزی از زندان تهران بزرگ ، جمعی از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی اردبیل ، طی پیامهایی، دانشجویان را به ایستادگی در برابر استبداد دینی و مبارزه برای آزادی فراخواندند.

  • زندانی سیاسی علی معزی در پیام خود نوشت: چشمه جوشان خون شهدای 16 آذر بعدها همچنان علیه خودکامگی تداوم یافت. بطوری که بسیاری از قهرمانان زندان و کشته های میدان مبارزات دهه 50 از دانشجویان بودند و نیز اکثریت دهها هزار شهدای دهه شصت را که مظلومانه پس از تحمل شکنجه های وحشیانه در مسلخ استبداد ولایت فقیه تیرباران شدند شهدای دانشجو و دانش آموز تشکیل میدادند.

  • زندانی سیاسی علی معزی تاکید کرد: به جان خریدن ناملایمات و مایه گذاشتن و فدا کردن در مبارزه هزینه و خسارت نیست،‌ بلکه بهای بایسته ای است که برای آزادی می پردازیم. زمانی که مردم احساس کنند و دریابند که بجای تسلیم و بی عملی کار دیگری هم میتوان و باید انجام داد مسیر تاریخ تغییر میکند. همبستگی های مردمی در زلزله اخیر کرمانشاه که علیرغم ممانعت های حکومتی اقدامات و ابتکارات خود را مستقلا به کرسی نشاندند،‌ نشان داد که آنها عزم و آّهنگ ریشه کنی استبداد را دارند. جامعه چشم انتظار میلیونها دانشجوست!


 

  • زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل نیز در پیام تبریک خود بمناسبت 16 آذر می نویسند: ما زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی اردبیل، ضمن یادبود سه شهید دانشجو در مبارزات بر علیه دیکتاتوری سلطنتی که در سال 1332 خون پاکشان به زمین ریخت؛ به روان آن شهیدان همیشه زنده درود می فرستیم و از دانشجویان میهنمان میخواهیم که همانند گذشته از دانشگاه بعنوان سنگری برای مبارزه بر علیه دیکتاتوری حکومت اخوندی و برقراری آزادی؛ حفاظت کنند و همانند گذشته آزادی و دمکراسی برای مردم ایران را فریاد بزنند.


 

  • دکتر محمد ملکی نخستین رییس دانشگاه تهران بعد از انقلاب ضد سلطنتی، نیز طی یک پیامی روز دانشجو را به تمام دانشجویان ایران تبریک گفت و آنان را به اتحاد و همبستگی با یکدیگر فراخواند.

  • دکتر ملکی دانشجویان را به مقاومت در برابر فشارها و محدودیتهای حاکمان و ایستادگی برسر منش و اصالت دانشجویی و مبارزه برای آزادی که دانشجویان را پرچمدار مبارزات اجتماعی می کند فراخواند و تاکید کرد: من امیدوارم که دانشجویان مجددا به منش اصلی دانشجویی بازگردند، از چیزی نترسند و مطمئن باشند که اگر با هم متحد شوند پیروز خواهند شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: