This browser does not support the video element.

اظهارات دونالد ترامپ، عدم تایید توافق اتمی با رژیم – لایحه تحریم جدید

اظهارات دونالد ترامپ



  • رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در فلوریدا توافق اتمی با رژیم آخوندی را فاجعه‌بار خواند و با اشاره به امتیازات دولت اوباما به رژیم در جریان برجام، گفت: دولت او دیگر چنین امتیازاتی نخواهد داد.


وی افزود : برای جلوگیری از این‌که (رژیم) ایران هیچ‌گاه به سلاح اتمی دست نیابد، من به‌تازگی حاضر نشدم توافق فاجعه بار اتمی با این رژیم را تأیید کنم.

ترامپ در انتقاد از سیاست اوباما در قبال رژیم آخوندی اضافه کرد: به آنها 150 میلیارد دلار دادیم و نکته دیگر اینکه هواپیماها را پر از پول نقد کردند و 1.8 میلیارد دلار پول نقد برای آنها فرستادند.

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از بی‌عملی اوباما در قبال رد خط قرمز به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی توسط دیکتاتوری اسد نیز گفت: (رژیم اسد) خط قرمز را نقض کرد، ولی (اوباما) کاری انجام نداد. از این‌رو، روسیه و (رژیم) ایران وارد (سوریه) شدند. ولی ما در زمانی که رژیم اسد از گاز (شیمیایی) استفاده کرد، گفتیم نمی‌توانند این کار را بکنند و ارتش آمریکا از کشتی‌هایی با فاصلة 700 مایل دورتر، 59 موشک را دقیقاً به هدف شلیک کردند.

 

  • نمایندگان کنگره آمریکا، ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال افریقا و تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم , عدم تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و تجارت, لایحه ای برای اعمال تحریم های (جدید) علیه رژیم ایران بدلیل فعالیتهای بی ثبات کننده آن در یمن و نقض قطعنامه های شورای امنینت سازمان ملل به کنگره آمریکا ارائه کرده و تاکید کردند:‌ این لایحه پیام روشنی به رژیم تهران برای توقف اقدامات خود یا پرداخت هزینه آن، خواهد فرستاد.”


این لایحه که بر اساس یک فرمان اجرائی صادر شده توسط رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2012 ارائه شده که تهدید علیه صلح, امنیت و ثبات یمن را مورد توجه قرار داده است ، همراه با سه تن دیگر از اعضای کنگره مایکل مک کال رییس کمیته امنیت داخلی، استیو چابوت و دن دونووان ارائه شده است.

این لایحه حمایت ایران از گروه شورشی حوثی در یمن, همچنین کسانی که رئیس جمهور آمریکا مشخص کند که بطور آگاهانه حمایتهای مالی, مادی یا تکنولوژیک عمده برای کسانی که قطعنامه 2216 شورای امنیت را نقض میکنند, تامین میکند را هدف قرار میدهد.

 

  • ایلیانا رز لهتینن طی بیانیه ای در باره این لایحه گفت:‌حمایت فزاینده رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی احتمال بوجود آمدن یک راه حل سیاسی در درگیری یمن را با شک و تردید های بسا بزرگتری مواجه کرده است. سپاه پاسداران سیستم های تسلیحاتی فزاینده ئی را به حوثی ها منتقل کرده و لازم است که ایالات متحده، رژیم ایران را برای نقض مکرر قطعنامه 2216 شورای امنیت مورد مواخذه قرار دهد ."


قاضی تدپو رئیس زیرکمیته تروریسم نیز گفت” وضعیت هرج و مرج در یمن به نمونه دیگری از نفوذ مخرب رژیم ایران در خاورمیانه تبدیل شده است. شبه نظامیان حوثی بلحاظ مالی, نظامی و لجستیکی توسط سپاه پاسداران حمایت میشوند.

سپاه پاسداران بازی اعمال شرارتهای این رژیم است و مدتهاست که شعله های فرقه گرائی را در منطقه دامن میزند. ضروریست تا رژیم ایران برای این وضعیت هرج و مرج در یمن مورد مواخذه قرار گیرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: