This browser does not support the video element.

بحرانهای درونی رژیم، شکست برجام و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم

بحرانهای درونی رژیم، شکست برجام



  • یک رسانه باند خامنه‌ای تحت عنوان بازی جدید روحانی با منافع نظام، درباره پیوستن رژیم به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم نوشت: پذیرش این معاهده به علت تبعاتی که برای (نظام) دارد در واقع همان پیش‌روی در مسیر FATF به حساب می‌آیدو در واقع... به دشمنان قسم‌خورده کمک می‌کنند تا جمهوری اسلامی را بخاطر کمک به حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌ها تنبیه نمایند! (و) به معنی خالی کردن پشت محور (حامیان نظام) به شمار می‌رود.


 

  • باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت رژیم درباره پیامدهای برجام و تن دادن به مذاکرات موشکی به آخوند روحانی هشدار داد وگفت: برجام ایران را در قرن 21 به قعر قرون وسطی فرستاد. ما به دولتمردان توصیه می‌کنیم مقدسات (نظام) را وارد سیاست بازیها نکنند و بگذارند. امام مذاکره و امام مناظره نداریم همه باید از خامنه‌ای پیروی کنید.


 

  • روزنامه حکومتی وطن امروز نیز با هشدار به مذاکرات جاری رژیم با کشورهای اروپایی، تحت عنوان «دکمه استارت کاتسا را فشار ندهیم» نوشت: روحانی برای یک سفر زیست‌محیطی به پاریس دعوت شده‌. (این دیدار) یک فرصت عالی برای مطرح کردن علنی و رسانه‌ای (این موضوع است که) اگر در مسأله موشکی و منطقه کوتاه نیایید، ما نمی‌توانیم با شما همکاری کنیم و اگر همکاری کنید خود ما اولین مدافعان شما خواهیم بود».


این روزنامه باند خامنه‌ای افزود: حقیقت آن است که اروپایی‌ها دقیقا همان اهداف کاتسا را می‌خواهند بدون آنکه به لحاظ فنی توانایی اجرای وعده خود را داشته باشند. چرا با دست خودمان امکان آغاز عملیات رسانه‌ای موثر را به فرانسوی‌ها بدهیم... آقای (روحانی) لطفا به فرانسه نروید.

 

  • روزنامه کیهان خامنه‌ای نیز نوشت: تولید مشترک خودرو با فرانسه هرگز محقق نشده است. علیرغم دستپاچگی خودروسازان که پس از برجام سراغ خودروسازان فرانسوی رفتند و قراردادهایی با آنها امضا کردند، تاکنون که مدت زمان ثمردهی این قرارداد‌ها در حال اتمام می‌باشد، خبری از تولید خودروی مشترک نشده است.


این روزنامه نوشت: قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک سایپا و سیتروئن 15 مهر سال گذشته منعقد شد. با وجود باقی ماندن حدود یک ماه از اتمام سال 2017 میلادی، خبری از تولید محصول مشترک سایپا و سیتروئن نیست و هنوز خط تولید مشترک این دو شرکت به بهره‌برداری نرسیده است.

یکی دیگر از قراردادهای مشترک خودرویی مربوط به شرکت ایران خودرو و پژو فرانسه است که تا پایان مهرماه هیچ تولیدی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

  • یک مهره باند روحانی در رابطه با مواضع احمدی نژاد با طعنه زدن به باند خامنه‌ای گفت: امروز که شاهد جنجال‌آفرینی‌های احمدی‌نژاد هستیم، شاهدیم که حامیان او یک‌به‌یک اعلام برائت می‌کنند اما دست به دامن توجیهاتی می شوند مانند اینکه روزی که احمدی‌نژاد موردحمایت بود، با امروز متفاوت است.


وی افزود:اعتراف به خطای حمایت از احمدی‎نژاد گام اول است اعتراف به خطا اقتضائاتی هم دارد و از اقتضائات آن جبران مافات است.

 

به گفته کارگزاران رژیم، قیمت برخی از خودروهای وارداتی طی یک ماه اخیر تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه خودروهای داخلی از کیفیت لازم و مطلوبی برخوردار نیست، لذا خودروهای با کیفیت، کمیاب و به تبع آن نیز قیمتشان بالاتر می رود.

وی افزود: ما حدود ۵۰ سال است که خودرو می سازیم اما خودرو تولید داخلی ما، قابل رقابت با خودروهای دیگر کشورهای دنیا نیست.

 

  • در ادامه رو شدن موارد اختلاس و دزدی در جریان مخاصمات درونی رژیم، سپاه پاسداران که به خاطر اختلاسهای کلان زیر ضرب قرار دارد، در روزنامه خود اعلام کرد: از میان 20 بدهکار بزرگ بانک سرمایه 18 ابربدهکار آزادند و یکی از آنها اعدام شده و یکی دیگر نیز در حبس است.


روزنامه سپاه پاسداران نوشت: مسئولان بانک سرمایه در تخلفاتی که طی سال‌های 85 تا 95 انجام داده‌اند بیش از 6هزار و 900 میلیارد تومان بدهی معوق ایجاد کرده‌اند و شنیده‌ها حاکی است که فرد اصلی نیز ناپیدا است... در بین ابربدهکاران این بانک به خصوص نام‌های آشنایی در حوزه واردات شبه‌انحصاری خوراکی‌های انسانی و دامی مشهود است.

 

  • یک عضو مجلس رژیم اذعان کرد که ارزش پول در ۴ دهه اخیر در ایران ۶۰۰ برابر کاهش‌یافته است


همتی گفت: باید به این عدد به طور جدّی فکر کرد تا به عمق فاجعه پی برد و دانست که چه مسیری را در حال طی کردن هستیم... یعنی اگر با همین روند ادامه دهیم، کمتر از چهار دهه دیگر هر یک دلار آمریکا باید سه میلیون تومان مبادله شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: