This browser does not support the video element.

متیو آفورد نماینده پارلمان انگلستان

متیو آفورد نماینده پارلمان انگلستان


خانم رجوی، خانم ها و آقایان.

در اوایل سال جاری من در پارلمان در مورد نفوذ ایران در خاورمیانه بحث و گفتگو کردم. و امکانی بود تا فرصتی برای گفتن در مورد آنچه در کشورهایی مانند سوریه، عراق، لیبی و یمن اتفاق می افتاد صحبت کنیم. و من اعتقاد خودم را در این بحث تکرار کردم که مردم ایران جامعه ای خوب با تاریخی برجسته در منطقه هستند. با این حال، حاکمان امروز کشور، رژیمی است مذهبی بر پایه اصل قانونی که توسط فقهای اسلامی تنظیم شده و مردم خود قربانی واقعی این رژیم هستند.

در این زمینه قابل توجه است که سپاه پاسداران و موسسات وابسته به ولی فقیه، سود برندگان حمایتها های داده شده توسط توافق اتمی با رژیم ایران هستند. و این بنوبه خود ثابت می کند همان چیزی را که من در آن زمان گفتم که این اشتباه بزرگی است که حقوق بشر و سوء استفاده از تروریسم در منطقه را از موضوع توافق اتمی جدا کنند. من این را ذکر می کنم زیرا این مهم است که رویکرد مهاجم رژیم در منطقه را درک کنیم و اینکه چرا وارد فعالیت های بی ثبات کننده بعد از معامله هسته ای میشود. خیلی ساده این ناشی از ناتوانی ملاها در برآورده کردن خواسته های مشروع مردم ایران و ارائه آینده ای بهتر به آنها است. بنابراین به این منظور، از دولتم می خواهم که به ایالات متحده بپیوندد و کل تمامیت سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

ثانیا، من دولت انگلیس و در واقع اتحادیه اروپا را فرا میخوانم به همکاری با متحدانمان برای اطمینان از اینکه سرازیر شدن پولی که از رژیم ایران به تروریسم در خاورمیانه می رود، متوقف شود و ما باید این کار را برای جلوگیری از هر گونه ایجاد سازمان هایی مانند حزب الله که در یمن و سوریه و عراق می جنگند، انجام دهیم. و سوم اینکه من از انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی می خواهم که عوامل رژیم ایران را از اروپا اخراج کنند که درگیر فعالیت هایی هستند که علیه مردم ایران و مردم جهان غرب کار می کنند.

اما در نهایت، دولت های ما باید رژیم ایران را متقاعد سازند که رفتار غیر قابل قبولش را تغییر دهد. ما در غرب باید به بهترین متحد مان متکی باشیم که خود مردم ایران هستند و ما می توانیم این کار را از طریق حمایت از شورای ملی مقاومت انجام دهیم. غرب باید از مردم ایران در گامهایش بسوی تحقق آرمان های دموکراتیک حمایت کند و گفتگو با شورای ملی مقاومت و خانم رجوی را جهت کمک به شناسایی و رسوا نمودن کسانی که مسئول نقض حقوق بشر در ایران هستند آغاز کند.

این باید پایه سیاست جدید ما در مورد ایران باشد، چیزی که مانع از توهمات وجود پدیده ای مدرن در رژیم مذهبی ایران میشود و باعث برگرداندن چندین دهه سیاست مماشات میشود که رژیم را به بحران های در حال رشد تبدیل کرده است و جنگ را در خاورمیانه به وجود آورده است. من حمایت خودم را از تلاش های شما برای ایجاد یک ایران دموکراتیک و آزاد نشان می دهم و به امید روزی هستم که فرصت برگزاری یک کنفرانس و این مراسم را در ایران داشته باشیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: