This browser does not support the video element.

میشل دو ووکولور نماینده مجلس ملی فرانسه

میشل دو ووکولور نماینده مجلس ملی فرانسه


رئیس کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک

خانمها، آقایان، خانمهای ایرانی عزیز، آقایان ایرانی عزیز، دوستان عزیز ایران آزاد،

اجازه بدهید در ابتدا بگویم که ریاست کمیته پارلمانی برای ایرانی دموکراتیک مایه افتخارم است. همچنین می‌خواستم بگویم که به مسئولیتی که بر دوشم است تا با همه توان شریک مطالبات دموکراتیکی باشم که شما به بهترین وجه تبلور آن هستید اشراف کامل دارم.

کمیته پارلمانی برای ایرانی دموکراتیک از نمایندگان مجلسی با گرایشهای سیاسی مختلف تشکیل شده. این کمیته از قطعنامه‌ای که کمیسیون سوم مجمع عمومی سازمان ملل د ر تاریخ 14 نوامبر گذشته در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران تصویب نمود ابراز رضایت می‌کند.

کمیته پارلمانی برای ایرانی دموکراتیک بر این عقیده است که بهبودی وضعیت حقوق بشر در ایران باید عنصری اجتناب ناپذیر در هر نوع گسترش روابط اقتصادی و تجاری با حکومت کنونی در تهران به شمار بیاید. این معیار از طریق توقف اعدامها، آزادی زندانیان سیاسی و احترام به آزادی بیان و آزادی تجمعات به منثه ظهور گذاشته می‌شود.

این کمیته بر این باور است که در نقطه‌ای که ایران بیشتر از هر وقتی نیازمند روابط اقتصادی با غرب است، سیاستی واقع‌گرایانه در رابطه با این کشور باید بر مبنای تعادلی صورت بگیرد که در آن مطالبات دموکراتیک مردم ایران در نظر گرفته شود. همه شواهد دال بر این است که مردم ایران سودبرنده گشایش اقتصادی براری حکومتی نیستند که جناحهای مختلف آن، منجمله پاسداران حاکم عزم جزم کرده‌اند که همه این سودها را در جیب خود بریزند.

باز هم مایه افتخارم است که ریاست این کمیته را به عهده دارم و عزم جزم دارم که سهم خودم را در کنار شما در این مبارزه ایفا کنم. متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: