This browser does not support the video element.

جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا

جان برد وزیر


با تشکر فراوان، خانم رجوی، دوستان این یک افتخار باورنکردنی است. که امروز کنار شما باشم. امروز بعد از ظهر در برابر شما قرار گرفته و میگویم بسیار خوشوقتم که در همبستگی با شما، با مقاومت و مردم ایران اینجا باشم.

دوستان، چالش بزرگ نسل ما مبارزه با تروریسم بینالمللی است، و ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم دولتی در جهان است و باید قویاً در برابر آن بایستیم.

کاناداییها مثل همه ما برنامه ملایان، ولی فقیه رژیم، روحانی و سپاه پاسداران را رد میکنند. مانند مردم و مقاومت ایران ما در کانادا مشتاق ایرانی با ثبات، صلحآمیز و موفق در خاورمیانه هستیم. کاناداییها سه نگرانی در مورد رژیم تهران دارند.

برنامه هستهیی آن که منابع را از مردم، درمان عمومی و تحصیلات میکاهد. حمایت مادی از تروریسم، و نه تنها در خلیج فارس و خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان. در نهایت سابقه اسفبار حقوق بشر آن. با وجود لفاظی و دستگاه روابط عمومی روحانی، این مسأله بهبود نیافته و در واقع از زمانی که روحانی به مسند قدرت رسیده وخیمتر هم شده است. ما باید بسیار صریح باشیم و این را در سراسر جهان طرح کنیم.

ما تفاوت مردم و رژیم ایران را میدانیم. مردم ایران از این سه سیاست حمایت نمیکنند. با افتخار اعلام میکنم که کانادا قویترین موضع را در قبال رژیم ایران اتخاذ کرده است. ما سفارت خود را در تهران بستیم. مأموران آنها را از کانادا اخراج کردیم. نه تنها سپاه پاسداران بلکه کل دستگاه و کل دولت ایران را به عنوان یک دولت حامی تروریسم طبقهبندی کردهایم.

با وجود لطیفهیی که به نام توافق هستهیی با ایران بود، بر علیه آن کسانی که در تهران در حال نقض حقوق مردم ایران هستند، تمام تحریمها را حفظ کردیم.

دوستان، مردم ایران از این رژیم حمایت نمیکنند. آنها خواهان سرنگونی این رژیم هستند. آنها خواستار آزادی و تغییر رژیم هستند، و دوستان، زمان تغییر رژیم فرا رسیده است. همچنین زمان برای حسابرسی و عدالت فرا رسیده است. عدالت برای تقریباً 30 هزار زندانی سیاسی که در 1988 توسط این رژیم اعدام شدند. مانند تک تک شما، از نظر من این کاملاً غیرقابل قبول است که وزیر دادگستری کنونی در تهران دستانش از 1988 خونین است، و دوستان، روز حسابرسی برای او فرا خواهد رسید.

دولتی جدید در ایران میتواند نقشی بزرگ در منطقه و نقشی بزرگتر در جهان ایفا کند. این رژیم در حال دخالت در تقریباً تک تک کشورهای منطقه است، و مرگ و نابودی را گسترش میدهد.

حمایت مادی و نظامی روحانی از اسد در سوریه به بزرگترین بحران انساندوستانه از جنگ جهانی دوم تاکنون افزوده است. حمایت او از شبهنظامیان حوثی در یمن شرمآور است. تسلیح حزبالله در جنوب لبنان غیرقابل تحمل است. جهان متمدن و همه ما باید یک موضوع را درک کرده که مردم ایران قویاً مشتاق تغییر هستند و با حمایت ما به زودی آن را خواهند گرفت.

دوستان، من به سرمایهداری، تجارت، بازار آزاد و بازرگانی معتقد هستم. اما اجازه بدهید به شما بگویم مردم ایران به یاد خواهند آورد چه کسانی در این روزهای تاریک در کنار آنها ایستادند و باید پیامی روشن برسانیم که همه چیز به دلار بر نمیگردد.

یک روش بهتر هم وجود دارد. باید از همه آنهایی که در ایران در ارزشها و منافع ما مشترک هستند حمایت کنیم. باید از همه افراد مقاومت که در این ارزشها با ما شریک هستند حمایت کنیم. باید صریح باشیم: آلترناتیوی در برابر این رژیم وحشی وجود دارد. جنبشی با ریشههای عمیق در ایران وجود دارد. جنبشی وجود دارد که از آزادی و برابری زن و مرد حمایت میکند. از آزادی مذهبی و جمعگرایی حمایت میکند. یک نیروی تغییر وجود دارد که حاضر به محقق کردن تغییر رژیم در سراسر ایران است.

دوستان، آن جنبش توسط یک رهبر خارقالعاده رهبری میشود. آن جنبش توسط یک زن خارقالعاده رهبری میشود. جهان متمدن باید با خانم رجوی کار کرده و از او حمایت کند تا مطمئن شویم تغییر را برای مردم ایران به ارمغان آوریم.

با تشکر فراوان
لطفا به اشتراک بگذارید: