This browser does not support the video element.

ژنرال جیمز کانوی فرمانده پیشین نیروی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا

ژنرال جیمز کانوی


متشکرم خانم ها و آقایان

  • برای اینکه چشم انداز در امریکا را متوجه بشوید من از بالا شروع میکنم. ما یک رییس جمهور جدید در کشورمان داریم و اگر به وقایع بطور خاص طی چند هفته اخیر نگاه کنید این رییس جمهور و دولت آن تلاش میکنند که یک پیامی بدهند به دوستان و شرکا و متحدانمان .آنچه شما می بینید با نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی، شما افشاگری فعالیتهای مستقیم رزیم ایران در یمن را در سازمان ملل دیدید. این یک علایمی را به دوستان و شرکا یمان میرساند. نقطه دیگر تصمیم گیری برای رئیس جمهور 13 ژانویه سال دیگر فرا میرسد. وی باید تصمیم بگیرد که آیا کشور ما معامله اتمی را مجددا تایید میکند یا خیر. او از کنگره درخواست مشورت و پشتیبانی کرده است که البته هنوز در چشم انداز نیست ولی وی باید تصمیم گیری بکند. من نمیدانم تصمیم چه خواهد بود. و بعضی می گویند که غیرقابل پیش بینی بودن چیز خوبی است، من این را از یک نقطه نظر نظامی می گویم. گاهی اوقات غیرقابل پیش بینی بودن مزیتهایی دارد. آنچه میتوانم بگویم این است که مشاورین مخصوص و نزدیک او به شیوه خاصی مشاورت خواهند داد. مفتخرم که بگویم وزیر دفاع ژنرال جیمس متیس، رییس ستاد او ژنرال جان کلی، رییس ستاد مشترک او ژنرال جو دانفورد، همه برای من کار کردند و همه نفرات خوبی هستند. و می توانم اکنون صدای آنها را بشنوم در اتاق وضعیت که به رییس جمهور میگویند آقای رییس جمهور ما باید مواظب رویکرد دشمن باشیم. خوب فکر میکنم منصفانه است که بگوییم ما به آنها اعتمادی نداریم. درست نیست که بگوییم به رژیم اعتماد کنید. ما معتقدیم که آنها قرارداد اتمی را نقض کرده اند و نه دقیقا کلمات آنرا بلکه روح و مضمون آنرا. ما معتقدیم احتمال دارد در حال پیشبرد برنامه اتمی در خارج از مرزهایشان هستند. من مثل سابق دسترسی به بریفینگ های فوق سری را ندارم ولی گزارشاتی در مورد اطلاعات غیر محرمانه ای هستند که احتمالا با یک کشور دیگر مشغول کار هستند تا برنامه خودشان را خارج از دید آژانس اتمی پیش ببرند. و نگران هستیم که دخالتهای ایران نیز بدتر خواهند شد. از سال 2005 تا 2015 آنها به فعالیتهای شرورانه خودشان ادامه دادند با یک بودجه دفاعی حدود 16 بیلیون دلار. از پایان سال 2015 به بعد درآمد نفت سه برابر شده است. متاسفانه مردم خوب ایرانی هیچ چیزی از آن را ندیده اند. این در آمد صرف فعالیتهای خرابکارانه در خارج از مرزهای ایران شده است. ما معتقدیم که آنها تامین کنندگان ناآرامی ها در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستند. در قطر، بحرین و جاهای دیگر. آنها قطعا فعالانه درگیر یمن، سوریه و لبنان هستند.

  • بنظرم من چند ساعت در خاورمیانه تیک تاک میکنند. یک ساعت دیگر هست که تیک تاک میکند و آن ساعت آخوندها است. فکر میکنم ناآرامی و ناراحتی به حدی است همانطور که سفیر گفت هرچه بیشتر آشکار میشود. اما این ساعت دست مردم ایران است و سازمانی که رهبر آن خانم رجوی است.

  • خانم ها و آقایان، به وضوح بهترین گزینه تغییر از درون است. من معتقدم که مبنای این تغییر امروز در ایران وجود دارد. من اعتقاد دارم که اپوزیسیون دموکراتیک قدرتمند است، که حرف درست را میزند و متقاعد کننده است و قدرت حرکت به جلو را دارد.

  • بنابراین، خانم رجوی، بار دیگر باید بگویم که من بسیار تحت تاثیر سازمانی که شما بنا نهاده اید قرار دارم و نکاتی که می گویید چیزهایی است که همه ما می توانیم درک کنیم و دوست داریم که در کشور خودتان اتفاق بیفتد. چیزی که من می توانم بگویم و امروز به دوستان و متحدانمان می گویم این است که اگر آن روز باشکوه بیاید، ما نمی توانیم کاری را که در سال 2009 انجام دادیم انجام دهیم. این همان چیزی است که جوانان پرشور با ایده دموکراسی و آزادی در خیابان ها جان فدا می کنند در حالی که ما دست روی دست گذاشته ایم. اگر آن روز دوباره بیاید ما باید آنجا حضور داشته باشیم و ببینیم که هم چیز درست پیش می رود.

  • بنابراین خانم ها و آقایان، اجازه دهید فقط خلاصه بگویم که اگر شما قبول کنید ایران در کانون بسیاری از بحران هایی است که امروز در خاورمیانه رخ می دهد، و اینکه این سازمان و مشابه آن و مردمی که در خیابان های ایران هستند راه حل اصلی می باشند، در آن صورت تغییر از درون به وضوح بهترین راه حل این مشکل است. متشکرم.

لطفا به اشتراک بگذارید: