This browser does not support the video element.

کاخ سفید: حسابرسی از رژیم ایران - کنگره آمریکا: مقابله با تروریسم رژیم

کاخ سفید: حسابرسی از رژیم ایران



  • کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: «ایالات متحده با قوی‌ترین عباراتم مکن حملة موشکی حوثی‌ها به‌سمت کاخ الیمامه... در ریاض را محکوم می‌کند. از شروع ماه نوامبر، سپاه پاسداران (رژیم) ایران هم‌چنین حملات موشکی حوثی‌ها به فرودگاه بین‌المللی ریاض را امکان‌پذیر کرده است».


در این بیانیه، آمده است: «ما از شورای امنیت ملل متحد می‌خواهیم (رژیم) ایران را به‌خاطر نقض‌های مکرر و فاحش قطعنامه‌های شورای امنیت مورد حسابرسی قرار بدهد».

کاخ سفید در بیانیة خود ضمن استقبال از بازگشایی بندر حدیده در یمن، افزود: «ما همة طرف‌ها را فرا می‌خوانیم تا از راه حل سیاسی در جنگ یمن حمایت کنند».

 

  • قاضی تد پو رئیس زیرکمیتة تروریسم و منع تکثیر، ایلینا رز لهتینن رئیس زیرکمیتة خاورمیانه و شمال آفریقا و پال کوک Cook رئیس زیرکمیتة نیم‌کرة غربی طی نامه‌یی به رئیس‌جمهور آمریکا، از دولت ترامپ خواستند، حزب‌الشیطان وابسته به رژیم را به‌عنوان یک سازمان جنایی فراکشوری لیست‌گذاری کند.


تد پو گفت: «دولت آمریکا باید از تمامی منابع موجود، برای دنبال‌کردن اصلی‌ترین نیروی نیابتی تروریست (رژیم) ایران یعنی حزب‌الله استفاده کند ».

  • ایلیانا رز لهتینن نیز، تأکید کرد: «بر کسی پوشیده نیست که دولت اوباما در پیگیری توافق ضعیف و خطرناک اتمی, فعالیت‌های غیر قانونی (رژیم) ایران و تهدید این حکومت حامی تروریسم... را نادیده گرفته است... من دولت (آمریکا) را تشویق می‌کنم که گام‌های فوری برای مختل‌کردن شبکه‌های مالی حزب الله بردارد».


 

  • دراجلاس کنگرة آمریکا نمایندة کنگره رابرت پیتینجر دربارة توقف برنامة پیگرد شبکة قاچاق حزب‌الشیطان، گفت: «این اقدام توسط همان دولتی صورت گرفته که یک و هفت دهم میلیارد دلار پول نقد را به‌عنوان باج برای (رژیم) ایران فرستاد... به‌نظر می‌رسد اوباما و دولت او به‌قدری روی انجام توافق با (رژیم) ایران متمرکز بودند که یک گروه عمدة تروریستی جهانی را به حال خود رها کردند».


 

  • تد پو نیز در جلسة کنگره، تأکید کرد: « دولت سابق... مکرراً درخواست‌های ادارة مبارزه با مواد مخدر برای تحقیق و تحت پیگرد قرار دادن حزب‌الله به‌خاطر قاچاق مواد مخدر و معاملات تسلیحاتی را به تأخیر انداخت... تا (رژیم) ایران از توافق اتمی عقب نکشد... دیگر هیچ معاملة پشت پرده‌یی با (رژیم) ایران در کار نخواهد بود».


 

  • نمایندة کنگره جودی هایس گفت: « حزب‌الله مسئول به‌دست‌آوردن قطعات برای برنامة اتمی و موشکی (رژیم) ایران است؛ یعنی همان برنامه‌یی که توافق اتمی قرار بود آن‌را متوقف کند...اما به‌جای محاکمة سران حزب‌الله و قطع جریان نفت (رژیم) ایران، دولت اوباما برنامة اتمیِ (این رژیم) را مشروع کرد...».


وی افزود: «بسیار شرم‌آور و شوکه‌کننده است که در دولت سابق، وزارت دادگستری و وزارت خارجه، آشکارا و عمداً درگیر آن بوده‌اند که این جنایتکاران را آزاد کنند..».

 

  • هم‌چنین اسکات پری با اشاره به بمب‌های کنار جاده‌یی ارسالی رژیم آخوندی به عراق تأکید کرد که عوامل رژیم از پول به‌دست‌آمده از فروش مواد مخدر و پول‌شویی، برای ساخت چنین بمب‌هایی استفاده کرده‌اند.


وی افزود: «هیچ دلیلی برای آزمایش موشک بالستیک و هیچ دلیلی برای داشتن سانتریفیوژ و غنی‌سازی که (رژیم) ایران انجام می‌دهد وجود ندارد، الا این‌که بخواهید یک سلاح اتمی تولید کنید...».

 

 

  • نمایندة کنگره اندی بیگز هم بر لزوم تحقیقات کنگره توفق برنامة مقابله با قاچاق حزب‌الشیطان تأکید کرد.


کن باک Ken Buck نیز، گفت: «رفتار دولت قبلی در قبال (رژیم) ایران یک رویکرد غیر محتاطانه و سهل‌انگارانه را در سیاست خارجی آمریکا نشان می‌دهد که هرگز نباید تکرار شود...».

وی اضافه کرد: « حزب‌الله توسط (رژیم) ایران تأسیس شده و مربوط به (این رژیم) است.ما امروز اینجا هستیم تا تأکید کنیم: (رژیم) ایران و گروه تروریستی حزب‌الله وابسته به آن، دشمنان جهان آزاد هستند. ما هرگز نباید با تروریست‌ها مذاکره کنیم».
لطفا به اشتراک بگذارید: