This browser does not support the video element.

کنفرانس در سیدنی استرالیا، محکومیت جنایات حکومت آخوندی

کنفرانس در سیدنی استرالیا



  • به‌ دعوت انجمن دفاع از آزادی و حقوق بشر در ایران و کمیتة استرالیایی‌های حامی دموکراسی در ایران، جلسه‌یی، با حضور حامیان مقاومت ایران در سیدنی استرالیا برگزار شد.


در این جلسه که با حضور و سخنرانی شماری از شخصیت‌های استرالیایی و با میزبانی سازمان ادموند رایس سنتر برگزار شده بود، پائولو کازاکا به‌عنوان میهمان ویژه شرکت داشت.

سخنرانان کنفرانس سیدنی ضمن تشریح تحولات ایران، از جمله گسترش اعتراض‌های ضد حکومتی و بحران‌های گریبانگیر حکومت آخوندی، جنایات رژیم را محکوم کردند و بر لزوم حمایت از مبارزة مردم و مقاومت ایران علیه فاشیسم دینی تأکید کردند.

  • گزارش کوتاهی از این جلسه:


در شروع کنفرانس سیدنی، فیل گلندنینگ رئیس شورای پناهندگی استرالیا و مسئول سازمان ادموند رایس سنتر در سخنان خود، گفت: در طول این سالیان که من با مقاومت مردم ایران و به‌طور خاص با سازمان مجاهدین آشنا شده‌ام, یک مسئله بسیار بارز رهبری مریم رجوی است و باید بگویم که در هیچ کجای دنیا نمونه‌یی مانند آن‌را سراغ نداریم. به قول مری رابیسون نخست‌وزیر پیشین ایرلند من نیز می‌خواهم تأکید کنم که: «خانم مریم رجوی شجاع‌ترین زن بر روی کرة زمین است».

فیل گلندنینگ در ادامه به دیدارش با مجاهدان اشرفی در تیرانا اشاره کرد، و گفت: بسیار واضح بود که آنها به چه اندازه مثبت برخورد می‌کنند و امیدوارند. من امید واقعی و زنده را در آلبانی و در تک‌تک رزمندگان مجاهد مشاهده کردم و به این نکته ایمان آوردم که وظیفة بقیه ماست تا با یاری‌رساندن به این مقاومت و به کمک یکدیگر، از این پس تاریخ را بنویسیم و بر عهدة ماست که به‌طور خاص در سطح بین‌المللی، این مسئولیت را به‌رغم همة دشواری‌های سیاست‌های جهانی محقق کنیم».

در ادامة این کنفرانس پائولو کازاکا به سخنرانی پرداخت و با ذکر تجارب آشنایی‌اش با مقاومت ایران و بازدیدهایش از اشرف، گفت: « در همین رابطه جا دارد که از اولین دوستم زنده‌یاد حسین مدنی یاد کنم که در قتل عام روز 1 سپتامبر 2013 در کمپ اشرف به‌دست مزدوران مالکی- خامنه ای به‌قتل رسید. او آموزگاری برای من در مسائل بین‌المللی بود

پائولو کازاکا در ادامة سخنانش به نقش رژیم آخوندی به‌عنوان پدرخواندة بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام اشاره کرد، و گفت: « داعش نسخة مشابه رژیم ایران است؛ با یک تفاوت عمده مبنی بر این‌که داعش استراتژی فریبکاری‌اش در مقایسه با رژیم ایران، بسیار ضعیف بود. رژیم ایران یک رژیم ضد بشر, تروریست و ما باید در همة جبهه‌ها در خط اول، علیه این رژیم بجنگیم. باید با مداخلات و گسترش تروریسم این رژیم در منطقه مقابله کنیم؛ باید علیه فعالیت‌های اتمی و نقص حقوق بشر این رژیم بایستیم... ما نمی‌توانیم این رژیم را بپذیریم چرا که عدم احترام به حقوق بشر، به مثابه عدم احترام به جامعه و اصول دمکراتیکی است که ما به آن باور داریم. امیدوارم که هر چه زودتر ایران آزاد شود ».

دکتر مریدیس برگمن رئیس پیشین سنای ایالت نیو سات ولز استرالیا سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی به وضعیت زنان در ایران تحت حاکمیت آخوندی پرداخت و گفت: زنان ایران، از اولین زنان در جهان بوده‌اند که با سیستم‌های تحصیلاتی آشنا شده اند و درحال حاضر بسیاری از آنها تحصیلات عالیه دارند؛ اما در حکومت آخوندها، به آنها اجازة رفتن به استادیوم‌های ورزشی را (هم) نمی‌دهند.

مریدیس برگمن با اشاره به ظرفیت‌های مقاومت مردم ایران افزود، ما تا پیروزی نهایی در کنار شما هستیم و از شما حمایت می‌کنیم.

پیتر مورفی مسئول کمیتة استرالیایی‌های حامی دموکراسی در ایران نیز طی سخنانی تأکید کرد که با توجه به تغییرات منطقه‌یی و تحولات و اعتراضات گستردة اجتماعی در ایران، باید این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در کنار مردم ایران باشیم و اجازه ندهیم رژیم ایران بتواند از شرایط ایجاد شده به‌نفع خودش و در جهت ضربه‌زدن به مقاومت ایران استفاده کند.

وی اضافه کرد، هیچ کس نمی‌داند که چشم انداز تغییرات با چه سرعتی پیش می‌رود، اما به‌طور قطع، سرنوشت همة دیکتاتورهای تاریخ بشر، در انتظار دیکتاتورهای حاکم بر ایران است
لطفا به اشتراک بگذارید: