This browser does not support the video element.

گسترش قیام ایران از مشهد تا کرمانشاه و بیش از ده شهر دیگر میهن

گسترش قیام ایران


گسترش قیام نه به گرانی از مشهد تا کرمانشاه و بیش از ده شهر دیگر میهن

تظاهرات در کرمانشاه با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و «نان؛‌ کار؛ آزادی» رویارویی جوانان با یورش مأموران سرکوبگر

  • مریم رجوی: قیام کرمانشاه و مشهد و دیگر شهرها ناقوس زوال دیکتاتوری سراپافساد آخوندی و طلوع دموکراسی، عدالت و حاکمیت مردمی است


در پی فراخون‌های همبستگی با قیام نه به گرانی مشهد از سوی جوانان غیور و قیام‌آفرین در شهرهای مختلف میهن، روز جمعه مردم کرمانشاه در میدان آزادی این شهر با شعارهای «نان؛‌ کار؛ آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر روحانی» تظاهرات کردند.

هم چنین قزوین، زاهدان، خرم آباد، همدان، اهواز، ساری، اصفهان، قائم شهر، رشت، قم، قوچان و کرمانشاه امروز به قیام نه به گرانی پیوستند و علیه ظلم و بی عدالتی حکومت آخوندی بپاخاستند

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، ، به مردم قهرمان کرمانشاه و دیگر شهرهایی که امروز با شعارهای یا مرگ یا آزادی، مرگ بر روحانی، مرگ بر دیکتاتور، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، به قیام برخاسته و به گرانی و فقر و فساد اعتراض می‌کنند درود فرستاد. وی گفت: دیروز مشهد، امروز کرمانشاه و فردا سراسر ایران، این قیام ناقوس سرنگونی دیکتاتوری سراپا فساد آخوندی و طلوع دموکراسی، عدالت و حاکمیت مردمی را به صدا در آورده است.

خانم رجوی عموم مردم بویژه جوانان و زنان در سراسر کشور را به پیوستن به قیام «نه به گرانی» فراخواند و گفت: دیکتاتوری فاسد و رو به زوال آخوندها در مقابل اتحاد و همبستگی ملی و مقاومت و پایداری و استمرار قیامهای حق‌طلبانه شما، بدون تردید شکست خواهد خورد.

مریم رجوی افزود: پرونده چهار دهه حکومت آخوندها چیزی جز گرانی و فقر و فساد، شکنجه و اعدام و کشتار و جنگ‌افروزی نیست. بخش عمدة سرمایه‌های مردم، از جمله پول‌های آزاد شده در توافق اتمی صرف ماشین سرکوب و اختناق و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی می‌شود یا توسط سرکردگان رژیم چپاول می‌شود. سرنگونی فاشیسم دینی اولین قدم برای برون‌رفت از بحرانی است که هر روز تشدید می‌شود.

رژیم آخوندی هیچ آینده‌یی ندارد، سرمایه‌گذاری روی آن محکوم به شکست است و زمان آنست که جامعة جهانی سرنوشت خود را به این رژیم گره نزند و مقاومت مردم ایران را برای سرنگونی آن به‌رسمیت بشناسند.

 

  • در تظاهرات کرمانشاه مردم شعار می‌دادند «زندانی سیاسی، آزاد باید گردد»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و «سوریه رو رها کن، فکری به حال ما کن». مأموران سرکوبگر انتظامی محل را محاصره کردند؛ اما نتوانستند جلو تظاهرات مردم را بگیرند.


جوانان غیور کرمانشاه با مأموران سرکوبگر رژیم مقابله کردند و با آنها درگیر شدند.

نیروهای سرکوبگر برای پراکنده‌کردن تظاهرکنندگان از ماشین آب‌پاش استفاده کردند و مردم را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.

 

  • تظاهرکنندگان همچنین به بی‌عملی رژیم آخوندی نسبت به زلزله‌زدگان کرمانشاه اعتراض کردند.


مردم کرمانشاه در تظاهرات روز جمعه شعار می‌دادند: «یا مرگ یا آزادی» و «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم».

تظاهرکنندگان در اعتراض به چپاول اموال مردم ایران توسط ولی فقیه ارتجاع شعار می‌دادند:

مردم گدایی می‌کند، آقا خدایی می‌کند

 

  • هم‌زمان با تظاهرات مردم کرمانشاه، سایر شهرهای میهن نیز به‌رغم بسیج گستردة مأموران سرکوبگر رژیم شاهد تظاهرات مردم علیه گرانی و چپاولگری و فساد رژیم آخوندی بود. این تظاهرات از جمله در رشت، قوچان، خرم‌آباد و... و با شعارهای «مرگ بر روحانی» و «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» برگزار شد.


 

  • اطلاعیة دبیرخانة شورای ملی مقاومت


8 دی 1396

قیام نه به گرانی – شمارة ۶

کرمانشاه: تظاهرات با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و «نان؛‌ کار؛ آزادی»

مردم کرمانشاه در همبستگی با قیام مردم مشهد و تظاهرات «نه به گرانی» از صبح جمعه ۸ دی به خیابانها ریخته و شعارهای مرگ بر دیکتاتور؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ مرگ بر روحانی و زندانی سیاسی آزاد باید گردد سر دادند. این در حالی است که انواع نیروهای سرکوبگر و یکان ضد شورش نیروی انتظامی به طور فشرده در سطح شهر مستقر شدند. یگان ویژه با ماشین آبپاش در صدد پراکنده ساختن مردم برآمد. اما مردم صحنه را ترک نکرده و با شعار «بیشرف؛ بیشرف» با آنها مقابله کردند. آنها در مسیر راهپیمایی هم‌چنین شعارهای «ملت گدایی می‌کند؛ آقا خدایی می‌کند» «نه غزه؛ نه لبنان؛ جانم فدای ایران» «نان؛‌ کار؛ آزادی» و «نه به گرانی» سر دادند.

در مشهد؛ رژیم در هراس از تظاهرات مجدد؛ نیروهای ضدشورش و سپاه را با تجهیزات کامل در خیابان‌ها و میدان‌های شهر به‌طور فشرده چیده است..

در تهران و کرمان و تبریز نیروهای سرکوبگر ضدشورش و موتورسواران برای جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه حرکت اعتراضی در میدان‌ها و چهارراه‌های اصلی شهر مستقر شده‌اند شدند.

  • دبیرخانة شورای ملی مقاومت ایران


۸ دی ۱۳۹۶

قیام نه به گرانی - شماره ۸

قیام کنندگان در کرمانشاه: زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

تظاهرات مردم قوچان با شعار مرگ بر روحانی مرگ بر گرانی

در جریان قیام مردم قهرمان کرمانشاه، صبح روز جمعه ۸ دی قیام‌کنندگان تابلوها و پلاکاردهای رژیم به‌ویژه پلاکاردهای بسیج و سپاه را پاره کردند. نیروهای ضدشورش با باتون به شرکت‌کنندگان حمله ور شدند و شماری از مردم را به شدت مضروب و مجروح کردند. نیروهای سرکوبگر همچنین با بازکردن آب فشار قوی بر روی مردم در صدد پراکنده ساختن مردم بر آمدند. زنان با شعار نیروی انتظامی «خجالت خجالت»، «نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم» مزدوران را به سخره گرفتند.

آدمکشان نیروی ضدشورش با بلندگو می گفتند «تجمع شما غیر قانونی است. منطقه را زودتر ترک کنید». اما مردم آنها را هو کرده و فریاد شعارهای «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مردم نترسید». «ای جوان ایرانی؛ بلند شو؛ بلند شو»؛ «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» در آسمان کرمانشاه طنین انداز شد.

مردم و جوانان دلیر قوچان نیز با شعارهای «مرگ بر روحانی، مرگ بر گرانی، مرگ بر دیکتاتور»، «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» به قیام «نه به گرانی» پیوستند. این تجمع مورد حمله و هجوم نیروهای سرکوبگر قرار گرفت.

مزودوران یگان ضد شورش با تطمیع و تهدید تهدید در صدد پراکنده ساختن جمعیت بودند اما جوانان با شعار مرگ بر روحانی و «دروغگو دروغگو» به او پاسخ دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ دی ۱۳۹۶
لطفا به اشتراک بگذارید: