This browser does not support the video element.

حمایت جهانی از قیام ایران - رئیس جمهور آمریکا: نظارت دقیق بر نقض حقوق بشر

حمایت جهانی از قیام ایران



  • سومین پیام رئیس‌جمهور آمریکا:


اعتراضات بزرگ در ایران ، ایالات متحده با ‌دقت تمام بر نقض حقوق بشر نظارت می‌کند

دونالد ترامپ در سومین پیام خود در حمایت از قیام مردم ایران در روز ۱۰دی، گفت: «اعتراضات بزرگ در ایران. مردم ایران با هوشیاری دریافته اند که چگونه پول و ثروتشان (توسط رژیم حاکم) برای تروریسم به‌سرقت برده می‌شود و برباد می‌رود.

رئیس جمهور آمریکا افزود : به‌نظر می‌رسد که مردم ایران دیگر این (وضعیت) را تحمل نخواهند کرد. ایالات متحده با دقت تمام بر نقض حقوق بشر(در ایران) نظارت می‌کند.

 

  • هیل رسانه کنگره ایالات متحده در باره پیام رئیس جمهور آمریکا نوشت: ترامپ به ایران هشدار می دهد: ایالات متحده نقض حقوق بشر در قبال تظاهرات را تحت مراقبت دارد


این هشدار رئیس جمهور امریکا بعد از گزارش اولین کشتار در غرب کشور در روز شنبه داده می شود.

رئیس جمهور هشدار مشابیی را به حکام تهران در روز جمعه نیز داده بود...

 

  • حمایت معاون رئیس جمهور امریکا از قیام ایران مایک پنس:


رئیس‌جمهور آمریکا و من در کنار تظاهرکنندگان که صدای خود را برای آزادی بلند کرده‌اند، می‌ایستیم

  • مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام حمایت از قیام‌کنندگان در ایران گفت:‌ «رئیس‌جمهور آمریکا و من در کنار تظاهرکنندگان صلح‌آمیز در ایران که صدای خود را برای آزادی بلند کرده‌اند، می‌ایستیم. ما بازداشت بی‌گناهان را محکوم می‌کنیم. زمان آن رسیده است که رژیم ایران به فعالیت‌های تروریستی خود، فساد و بی‌اعتنایی به حقوق‌بشر پایان دهد.


 

  • پیام حمایت هیلاری کلینتون از قیام مردم ایران


هیلاری کلینتون، کاندیدای دور قبلی ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات و وزیر خارجه پیشین این کشور طی پیامی در حمایت از قیام مردم درایران اعلام کرد:: مردم ایران و به‌خصوص جوانها، برای آزادی و آینده‌ای که شایسته آن هستند، تظاهرات می‌کنند. امیدوارم دولت آنها برخوردی مسالمت‌آمیز داشته باشد و از انتظارات آنها حمایت کند.

 

  • بیانیه سفیر امریکادر سازمان ملل متحد : حمایت از اعتراضات مردم ایران برای آزادی و حقوق بشر


سفیر نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل متحد طی بیانیه ای در حمایت از قیام مردم ایران اعلام کرد در سال جدید امیدها و دعاهای ما برای میلیونهاتن از مردمی است که از دیکتاتوری حاکم برایران به شدت دردورنج می کشند .مردم ایران که مدتهای مدیدی است سرکوب شده اند صدای خود را باز یافته اند دعا می کنیم که آزادی و حقوق بشر در ایران محقق شود.

 

  • حمایت وزیر خارجة انگلستان از تظاهرات مردم ایران


بوریس جانسون وزیر خارجة انگلستان در پیامی درحمایت از قیام مردم ایران، گفت: « انگلستان تحولات ایران را با نگرانی نظاره می‌کند.

وزیر خارجه انگلستان تاکید کرد : این یک امر حیاتی است که شهروندان ایران از حق تظاهرات مسالمت‌آمیز برخوردار باشند.

حمایت دولت کانادا از قیام مردم ایران، کانادا از حقوق اساسی تظاهر کنندگان در ایران حمایت می کند

دولت کانادا اعلام کرد از حق مردم ایران برای تظاهرات و کسب حقوق اساسی خود حمایت می‌کند. وزارت‌خارجه کانادا شب گذشته طی بیانیه‌یی اعلام کرد:

کانادا تظاهرات جاری در ایران را زیر نظر دارد و از حق اساسی آنها برای تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. ما از مقامهای رژیم ایران خواهان احترام به حقوق دموکراتیک و حقوق‌بشر هستیم.

کانادا هم‌چنان به حمایت از حقوق اساسی ایرانیان از جمله حق آزادی بیان ادامه خواهد داد.

 

  • پیام حمایت رهبر حزب محافظه کار کانادا در مقابله با یکی از فاسدترین دیکتاتوریها در جهان ما در کنار مردم ایران می ایستیم


اندرو شیر، رهبر حزب محافظه کار کانادا اعلام کرد: محافظه کاران کانادا در کنار مردم ایران و خواسته هایشان برای حقوق اساسی بشر در مقابله با یکی از فاسدترین دیکتاتوریها در جهان می ایستند. ما از شجاعت شهروندان ایران که برای حقوق بشر و آزادی علیرغم تهدیدها ، پایداری می کنند، انگیزه می گیریم.

رژیم سرکوبگر خامنه ای، به حمایت از تروریسم در خارج ادامه داده است. این غیر قابل قبول است. کانادا می تواند و باید یک صدای قوی برای آزادی، دمکراسی، حقوق بشر و حکومت قانون برای مردم ایران و مردم در هر کجا باشد.

رهبر اپوزیسیون کانادا خواستار حمایت قوی دولت این کشور از قیام مردم ایران شد و گفت: نخست وزیر

باید از قوانین مصوب کانادا استفاده کند و سران (رژیم) ایران را که بدترین ناقضان حقوق بشر هستند، تحریم کند.

کندیس برگن رهبر فراکسیون حزب محافظه‌کار در پارلمان کانادا نیز اعلام کرد:«محافظه‌کاران (کانادا) در کنار مردان و زنان شجاع ایران ایستاده‌اند که در همین لحظات، در تلاش برای (برقراری) دموکراسی و آزادی از دیکتاتوری بی‌رحم رژیم ایران، ریسک‌پذیری و همه‌چیزشان را فدا می‌کنند».

 

حمایت سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا از قیام مردم ایران

  • سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست جمهوری:‌ همه کشورها باید رژیم ایران را در رابطه با هرگونه سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز، به‌طور کامل مورد مواخذه قرار دهند. مردم ایران دارای حق اعتراض مسالمت‌آمیز علیه فساد گسترده این رژیم هستند.


سناتور روبیو بر ضرورت رعایت حقوق‌بشر در ایران تأکید کرد.

 

  • اد رویس رئیس کمیتة خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: «مردم ایران که شجاعانه به آزادی، فرصت و (برخورداری از) حکومتی فراخوان می‌دهند که به‌جای تأمین مالی تروریسم بین‌المللی بر بهبود زندگی آنها متمرکز خواهد بود، الهام‌بخش هستند».


پیتر روسکام نماینده کنگره آمریکا:‌ من در کنار مردم ایران که به‌طور صلح آمیزی برای آزادی دست به اعتراض زده‌اند می‌ایستم، آزادی از رژیم مستبد ایران. آمریکا باید در کنار کسانی بایستد که برای یک ایران آزاد، صلح‌آمیز و دموکراتیک حرکت کرده‌اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: