This browser does not support the video element.

اجلاس اضطراری شورای امنیت در باره وضعیت ایران – شورای ملی مقاومت

اجلاس اضطراری شورای امنیت


اجلاس اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت ایران و اعتراضات سراسری جمعه شب ۱۵دیماه۹۶

بیانیة نمایندة آمریکا در ملل متحد دربارة برگزاری اجلاس اضطراری شورای امنیت ۱۴دی۱۳۹۶

شورای امنیت دربارة وضعیت نگران‌کننده و خطرناک در ایران بحث و گفتگو خواهد کرد

این یک موضوع بنیادین حقوق بشری برای مردم ایران و هم‌چنین موضوع صلح و امنیت بین‌المللی است

جهان شاهد وقایع وحشتناک سوریه بوده که با کشتار رژیم اسد و سلب حق اعتراض مردم شروع شد ما نباید اجازه بدهیم این در ایران هم اتفاق بیفتد

هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با صدور بیانیه‌یی در روز 14 دی اعلام کرد: «هیأت آمریکا درخواست برگزاری یک جلسة شورای امنیت دربارة تحولات جاری در ایران را برای ساعت 3 بعد از ظهر (روز جمعه به‌وقت نیویورک، 23 و 30 دقیقه به وقت تهران) کرده است.

سفیر نیکی هیلی (نمایندة آمریکا در سازمان ملل) گفت: «(روز جمعه) شورای امنیت دربارة وضعیت نگران‌کننده و خطرناک در ایران بحث و گفتگو خواهد کرد. جهان شاهد وقایع وحشتناکی که در سوریه رخ داد بوده است؛ (وقایعی که) با کشتار رژیمی شروع شد که حق اعتراض مسالمت‌آمیز را از مردم سلب کرد. ما نباید اجازه بدهیم این در ایران هم اتفاق بیفتد. این یک موضوع بنیادین حقوق بشری برای مردم ایران است اما هم‌چنین موضوع صلح و امنیت بین‌المللی است. اگر هر کشوری تلاش کند جلوی شورای امنیت را بگیرد تا حتی نتواند چنین مباحثه‌یی داشته باشد، موضوع قابل توجهی خواهد بود؛ همان‌طور که رژیم ایران در تلاش است تا توانایی مردم (ایران) را برای رساندن صداهایشان از آنان سلب کند».

 

نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در ملل متحد در نخستین فراخوان آمریکا برای تشکیل اجلاس ویژه شورای امنیت درباره ایران در ۱۲دیماه ۹۶ گفت:

در نخستین روزهای سال 2018، در هیچ کجا، اضطرار برای صلح، امنیت و آزادی بیش از ایران مورد آزمایش قرار نگرفته است. هزاران تن از شهروندان ایرانی به خیابان‌ها آمده‌اند تا به سرکوب حکومت اعتراض کنند. این مستلزم شجاعت بسیاری برای مردم ایران است تا از قدرت صدایشان علیه این حکومت استفاده کنند، به‌خصوص به این دلیل که این حکومت تاریخچه‌یی طولانی از قتل مردم ایران دارد. مردمی که جرأت می‌کنند، حقیقت را بیان کنند. لذا ما به شجاعت عظیم مردم ایران درود می‌فرستیم.

حکومت آخوندی تلاش میکند تا شبکه های اجتماعی را خاموش کند.تامانع شنیدن صدای شهروندانش بشود.مامی خواهیم به مردم ایران کمک کنیم که صدایشان شنیده شود.

جامعة جهانی باید نقش خود را ایفا کند؛ آزادی‌هایی که در منشور سازمان ملل تضمین شده‌اند در ایران تحت حمله قرار گرفته‌اند. چندین تن تاکنون کشته شده‌اند، صدها تن نیز دستگیر شده‌اند. اگر تاریخچة دیکتاتوری حاکم بر ایران را شاخص قرار بدهیم، می‌بایست در انتظار نقض‌های شرم‌آور بیشتری در روزهای آتی باشیم. ملل متحد باید موضع‌گیری کند، در روزهای آتی ما به برگزاری اجلاس فوق‌العادة شورای امنیت در نیویورک و شورای حقوق بشر در ژنو فراخوان خواهیم داد. ما نباید سکوت پیشه کنیم. مردم ایران فریاد خود را برای آزادی بلند کرده‌اند؛ همة مردم آزادی‌خواه باید با آرمان آنها بایستند. جامعة جهانی در سال 2009 با عدم انجام این کار مرتکب اشتباه شد، نباید این اشتباه را دوباره تکرار کنیم.

 

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت


مقاومت ایران از شورای امنیت می خواهد رژیم ایران را به خاطر کشتار و دستگیری جمعی تظاهر کنندگان مواخذه کند

حق مشروع مردم برای سرنگونی فاشیسم دینی و استقرار دموکراسی باید به رسمیت شناخته شود

مقاومت ایران از اجلاس امروز شورای امنیت ملل متحد می‌خواهد از حق مشروع و طبیعی مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران و دستیابی به آزادی که برای آن قیام کرده اند، دفاع کند و رژیم آخوندی را به خاطر کشتار تظاهرکنندگان بی‌دفاع و بی‌سلاح و دستگیریهای جمعی آنان قویاً محکوم نموده و مورد مؤاخذه قرار دهد. اقداماتی که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و مقابله با آن بر عهده شورای امنیت ملل متحد می‌باشد.

بر اساس گزارشهای موثقی که به مقاومت ایران رسیده از ابتدای قیام تا کنون (هشت روز) دست کم۵۰تظاهرکننده با شلیک مستقیم پاسداران به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰۰تن دستگیر شده اند. در میان شهیدان کودکان و نوجوانان ۱۲یا ۱۳ ساله نیز به چشم می‌خورند. شمار واقعی شهیدان و دستگیر شدگان بسا بیشتر است که رژیم ایران تلاش زیادی برای مخفی نگاه داشتن آن می کند.

رژیم آخوندی از اولین روزهای قیام شبکه های اجتماعی را در ایران مسدود کرده و اینترنت را قطع یا به شدت تضعیف کرده است. سرکرده سپاه پاسداران (پاسدار-سرلشکر جعفری) و وزیر ارتباطات روحانی (آذری جهرمی) و بسیاری دیگر از سرکردگان رژیم آخوندی به طور رسمی مسئولیت قطع ارتباطات اینترنتی را پذیرفته و اعلام کردند تا خاتمه ناآرامیها به آن ادامه خواهند داد.

مقاومت ایران ضمن استقبال از تشکیل اجلاس امروز شورای امنیت ملل متحد درباره قیام ایران بر ضرورت اقدامات زیر از سوی شورای امنیت ملل متحد تأکید می‌کند:

۱. حق مشروع مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی حاکم و استقرار آزادی و حاکمیت مردم را به رسمیت بشناسد.

۲. رژیم ایران را به خاطر کشتار و دستگیریهای جمعی تظاهرکنندگان بی‌دفاع و بی‌سلاح،‌ قویاً محکوم و مورد مؤاخذه قرار دهد.

۳. رژیم آخوندی را به خاطر نقض سیستماتیک حقوق بشر از جمله قتل عام ۱۳۶۷ (۱۹۸۸) و کشتار قیام کنونی باید مورد تحریم قرار دهد.

۴.قطع اینترنت و شبکه های اجتماعی محکوم و دسترسی آزادانه عموم مردم به اینترنت تضمین شود.

۵.تصمیمهای لازم الاجرا برای آزادی هزاران تظاهرکننده دستگیر شده اتخاذ و یک نظام مانیتورینگ برقرار شود و به رژیم ایران هشدار داده شود که در صورت ادامه این روند اقدامهای جدی تری اتخاذ خواهد شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

 

تلویزیون رژیم آخوندی: مجاهدین و سرکرده آنها هر چند دقیقه یک بیانیه صادر کرده و میدان جنگی را برایمان ترسیم می کند

جوانانی که روحیه تخریب دارند بسیار مستعد هستند کاری که تا کنون مجاهدین با 17 هزار نفر انجام دادند

چه شد که مسیر یک اعتراض آرام به این فضای نا آرام رسید؟ سوالی که ذهن خیلی ها را درگیر کرد.

این یک کانال منتسب به از گروهک منافقین و سرکرده آنها مریم رجوی است

هر چند دقیقه یک بیانیه صادر کرده و میدان جنگی را برای کشورمان ترسیم می کند,

گزارشگر: برای اینکار جوانانی که روحیه تخریب دارند بسیار مستعد هستند, شیوه تکراری همان روش تکراری است همان روش کشتن بی گناهان همان روش کشتن بی گناهان کاری که تا کنون منافقین با 17 هزار انجام دادند.

تصویر تار شده یک نفر: از طریق دایرکت تو اینساگرام بهم پیام دادن, تقریبا سه ماه پیش بود از من خواستند دیوار نویسی و شعار نویسی و عکس آتش زدن و بنر چسباندن اینها مثلا دمکراسی آزادی با مریم رجوی

بازجو: می دانستی چه اتفاقی می افته؟

نفر: آره ازکانال تلگرام خودش پوستر خودش رو مثلا تاریخ و ساعت و شهری که میخواهند تظاهرات کنند رو برای من می فرستاد, فیلمبرداری کنین, شعار بکنین(بدهید)
لطفا به اشتراک بگذارید: