This browser does not support the video element.

بیانیه سازمان چریکهای فدای خلق پیرامون قیام کارگران و گرسنگان

بیانیه سازمان چریکهای فدایی


سازمان چریکهای فدایی خلق ایران بیانیه ای توضیحی پیرامون قیام سرنوشت ساز کارگران، تهیدستان و مردم آزادیخواه منتشر کرد. در قسمت هایی از این بیانیه می خوانیم::‌

  • روز ٧ دی ١٣٩٦ ،مردم مشهد و چند شـهر دیگـر در یـک جنـبش اعتراضـی تـوده ای صفحه جدیدی در تاریخ جنبش رهایی بخش و انقلاب دمکراتیک مردم ایران گـشودند . خیزش تهیدستان مشهد با گذشت یک روز در شهرهای بزرگ و کوچک ایران گـسترش پیدا کرد.

  • روزنامه لومونـد که معمولاً در مورد شرایط داخلی ایران محافظه کارانه عمل می کند، در شـماره روز سـه شـنبه ١٢ دی ١٣٩٦) ٢ ژانویه ٢٠١٨ (نوشت: «آنچه در ایران امروز می گذرد یک انقلاب به معنای حقیقی کلمه است.» قطعنامه مردم فرودست بپاخاسته در نزدیک به صد شهر کوچک و بزرگ چنین بود: ما برای نان، کار و آزادی قیـام کرده و دیگر نمی خواهیم به شکل گذشته زندگی کنیم! این را مردم در شعارهای خود به شـکل روشـن بـا «شـعار مرگ بر روحانی» و «مرگ بر دیکتاتور» شروع کردند و به سرعت آن را با شعار «مرگ بر خامنـه ای» و «مـرگ بـر اصل ولایت فقیه» ارتقاء دادند.


 

در ادامه بیانیه توضیحی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران آمده است:‌

  • مردم اعلام کردند که سیاست مداخله گرانه ولایت خامنه ای در کشورهای دیگـر را بر نمی تابند. خیزش اردوی بیشماران نه غافلگیرانه بود و نه فاقد زمینه های عینـی و مـادی . پـس از مهـار قیـام پرشـکوه ٦ دی ١٣٨٨) روز عاشورا)، خامنه ای و پاسداران ولایت ننگین او به خوبی می دانستند که باد، کاشـته و روزی توفـان درو خواهند کرد.

  • در این فاصله هشت ساله، تضادهای درونی حاکمیت نیز هر روز شدت و حدت بیشتر پیدا کرد و نوشیدن جام زهـر از جانب ولی فقیه، پروسه تضعیف اتوریته او که در قیامهای سال ١٣٨٨ در کف خیابانها درهم شکسته شده بـود را به جلو برد. این شرایط را ما در ارزیابیها و تحلیلهای درونی و بیرونی خود به عنوان «بحران غیرقانونی» و یا «بحران انقلابی» می دانستیم و تمام فعالیت تبلیغی و ترویجی ما پیرامون همین مساله متمرکز بود که اکنون با برافراشـته شـدن پـرچم قیام، درستی آن اثبات گردید. خیزش مردم ایران با همه اصالت و عمق آن باید پیروز شود و شرایط برای تحقق خواسته های دیرین مـردم فـراهم گردد. بدون سرنگونی رژیم جهل و جنایت حاکم با همه باندهای درونی آن، هیچیک از خواسـته هـای شـما تحقـق پذیر نیست. مانورهای نخ نما شده رژیم پیرامون رسیدگی به وضـع زنـدگی زحمتکـشان و گـران نکـردن حاملهـای سوخت و (غیره)...دیگر نمی تواند مردم را فریب دهد.


 

  • بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران می افزاید:‌ در این راستا «ما قیام همگانی و استفاده از تمامی اشکال مبارزه را حق مسلم مردم ایران می شـماریم . سـازمان مـا ایجاد هسته های مخفی مقاومت، تشکیل هسته های کوچک رسانه ای و خبر رسانی، ایجاد کمیته های مخفی عمل و شوراهای هماهنگی، سازمانیابی برای نافرمانی مدنی و(غیره) را راهکارهای ایجاد بی شمار کانونهای شورشی می دانـد . این راهکارها اشکال مناسب و عملی برای هماهنگی مبارزه کارگران، معلمان، کارمندان، مزدبگیران، پرستاران، دانش آموزان، دانشجویان و جوانان، زنان، روشنفکران، فرهنگیان و هنرمندان است و ما بـه سـهم و توانـایی خـود در ایـن مسیر تلاش می کنیم.»

  • اکنون مهمترین و مبرم ترین مساله ایجاد شوراها و کمیته های هماهنگی قیام به منظور انجام یک اعتصاب عمومی و قیام سراسری نهایی است. برای این منظور ما تمامی نیروها و گردانهای خیزش را بـه اتحـاد و همبـستگی فرامـی خوانیم. ما از جامعه جهانی، نهادهای مدافع حقوق بشر، سندیکاها و اتحادیه های نیروهای کار و از همه کشورهای جهان می خواهیم که: از جنبش مردم ایران به طور جدی حمایت کرده و حق مردم ایران برای تغییر رژیم و استقرار دمکراسی، عـدالت اجتماعی و حکومت غیر دینی را به رسمیت بشناسند. *

  • بیانیه توضیحی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران پیرامون قیام سرنوشت ساز کارگران، تهیدستان و مردم آزادیخواه با این جملات پایان می یابد:‌ ما بی شمارانیم و برای سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه، متحد و متشکل می شویم مرگ بر دیکتاتوری، مرگ بر خامنه ای، زنده باد آزادی» سازمان چریکهای فدایی خلق ایران -هفدهم دیماه 1396«

لطفا به اشتراک بگذارید: