This browser does not support the video element.

کنگره آمریکا، اجلاس ویژه برای حمایت از قیام مردم ایران به ریاست تام گرت

کنگره آمریکا، اجلاس ویژه برای حمایت از قیام مردم ایران به ریاست تام گرت


مجلس نمایندگان آمریکا اجلاس ویژه برای حمایت از قیام مردم ایران به ریاست تام گرت عضو کمیتة امور خارجی ۱۹دی 1396

 

تام گرت: امروز من در کنار تصویری از حبیب خبیری ایستاده‌ام حبیب کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران بود او به‌همراه 40 تن دیگر در سال 1984 در زندان اوین اعدام شدند


شکر محمدزاده یک پرستار بود که به‌همراه 33 هزار تن دیگر در سال 1988 اعدام شد


نفر بعدی(ندا) یک زن جوان است که درسال۲۰۰۹ به یک قهرمان مردمی بین‌المللی تبدیل شد


دینا روهراباکر: رئیس‌جمهور آمریکا تضمین می‌کند که مادر کنار مردمی هستیم که می کوشند دیکتاتوری آخوندی را سرنگون و با یک دولت دموکراتیک جایگزین کنند


در مجلس نمایندگان آمریکا، جلسة ویژه‌یی برای اعلام حمایت از قیام مردم ایران علیه رژیم آخوندی، به درخواست تام گرت عضو کمیتة امور خارجی برگزار شد. در این جلسه نمایندگان کنگره در سخنان خود، ضمن اعلام همبستگی با قیام‌کنندگان در ایران و محکومیت اقدامات سرکوبگرانة رژیم، بر لزوم حمایت از خواست مردم ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی تأکید کردند.


تام گرت که ریاست جلسه را بر عهده داشت در سخنان خود گفت:

  • تام گرت نماینده کنگره آمریکا


در حالی که من اینجا ایستاده‌ام، در شهرهایی که بسیاری از آمریکایی‌ها حتی اسم آن‌را هرگز نشنیده‌اند، در اصفهان، کرج، تبریز و مشهد و طبعاً در تهران، ده‌ها هزار تن در برابر رژیمی ایستاده‌اند که کارنامه‌یی در نابود کردن نه فقط آزادی بلکه خود زندگی کسانی را دارد که می‌ایستند و از آزادی دفاع می‌کنند. ایستادن و فراخوان به حقوق بنیادین و کرامت؛

امروز من در کنار تصویری از حبیب خبیری ایستاده‌ام. حبیب کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران بود، او به‌همراه 40 تن دیگر در سال 1984 در زندان اوین اعدام شدند چرا که این شجاعت را داشتند تا به حکومت اعتراض کنند. او 29 ساله بود و شواهد نشان می‌دهد که قبل از اعدام شکنجه شده است. همان‌طور که قبلاً گفتیم، بیش از 12 هزار نفر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فقط بین سال‌های 1981 تا 1984 اعدام شدند. نفر بعدی یک زن جوان است که به‌نحوی با تأسف به یک قهرمان مردمی بین‌المللی تبدیل شد برای کسانی که به این توجه داشتند که او این شجاعت را داشت تا در انقلاب سبز در سال 2009 بایستد و اعتراض کند و نشان بدهد که مردم ایران حق تعیین سرنوشت خودشان را دارند، وقتی علناً و در حالی که از صحنه فیلمبرداری می‌شد در خیابان‌ها به قتل رسید. او 26 ساله بود. ایالات متحده سکوت پیشه کرد. او که دومین فرزند از سه فرزند خانواده و در منطقه‌یی از طبقات میانی بود، این شجاعت را داشت تا بایستد و بی‌عدالتی را که دیده بود، مورد توجه قرار بدهد و قیمتش را با جان خود پرداخت کرد. طبعاً متعرضان همراه او شعار می‌دادند: «آمریکا یا با اونها یا با آخوندها» ولی ما پاسخی ندادیم. امروز من پاسخ می‌دهم، این دولت پاسخ می‌دهد، حال شکر محمدزاده را می‌بینیم، یک پرستار که دستگیر، زندانی و شکنجه شد به‌خاطر کمک پزشکی به ایرانیان دیگر، برادران و خواهرانی که سپاه پاسداران وحشیانه در خیابان‌های ایران سرکوب کرده بود؛ او به‌نحو وحشیانه‌یی در زندان اوین شکنجه شد، دورة قابل توجهی از هفت تا 15 سال زندان خود را گذراند و بعد به‌همراه تقریباً 33 هزار تن دیگر در سال 1988 اعدام شد. سه نام، سه چهره، سه داستان. شاید 30 ثانیه تا یک دقیقه برای هر کدام وقت گذاشتیم. حال بگذارید این‌را توضیح بدهم، آقای رئیس. اگر پنج دقیقه را به نشان‌دادن تصاویر و صحبت کوتاه دربارة هر فردی اختصاص بدهیم که توسط رژیم آخوندی در ایران به قتل رسیده، به‌مدت بیش از یک سال اینجا خواهیم بود؛ آن هم در صورتی که 24 ساعته و هفت روزه هفته را کار کنیم از همکارانم تشکر می‌کنم که امروز در کنارم ایستادند و از مردم آمریکا و همکارانم می‌خواهم زمان بگذارند و دربارة مناطقی هم‌چون اصفهان و کرج و تبریز و مشهد مطلع بشوند و زنان و مردانی بیندیشند که این شجاعت را دارند که از در خانه‌های خود خارج بشوند، در حالی که به‌خوبی می‌دانند، ممکن است دیگر باز نگردند. اکنون زمان آن فرا رسیده، این آرمان برحق است، رژیم آخوندی باید برود. دیگر کافی است.

 

  • جان کرتیس


پس از آن نمایندة کنگره جان کرتیس CURTIS ضمن محکوم‌کردن اعمال سرکوبگرانة حکومت آخوندی علیه قیام‌کنندگان در ایران و مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی و سانسور اینترنت توسط رژیم، گفت: «من در کنار معترضان در ایران ایستاده‌ام... آنها شایستة کشوری هستند که در آن به آزادی آنها برای ابراز مخالفت، احترام گذاشته شود. آنها شیاستة حکومتی بر پایة برابری و عدالت هستند تا بتوانند زندگی خود را بهبود بخشند... امیدوارم روزی مردم ایران شاهد آزادی و همان نوع از رهبری باشند که در پی آن و شایستة آن هستند».

  • تد یوهو


نیز در سخنانش تأکید کرد: «اگر به رژیم ایران از زمانی که... حکومت را به‌دست گرفته نگاه کنید، چیزی جز خونریزی و هرج و مرج نخواهید دید... مردم ایران در سال 2009 بپاخاستند. دولت ایالات متحده در آن زمان حاضر نشد از مردم ایران که خواهان حقوق پایه‌یی... بودند حمایت کند... برای من شوکه‌کننده است که رژیم ایران از نیروی مرگبار برای سلب آزادی‌های پایه‌یی از مردم ایران استفاده می‌کند...».

وی با اشاره به اقدامات سرکوبگرانة رژیم و تهدیدات سرکردگان سپاه پاسداران به سرکوب خشونت‌بار قیام مردم ایران، افزود: «خامنه‌ای ولی فقیه (این رژیم) باید همان‌طور که هست شناسایی شود: دیکتاتور یک رژیم سرکوبگر که بار دیگر چهرة واقعی خود را با پاسخ وحشتناکش به اعتراضات صلح‌آمیز و مشروع... نشان داد... ایالات متحده از حقوق ایرانیان شجاعی که به‌طور مسالمت‌آمیز علیه رژیم ایران اعتراض می‌کنند حمایت می‌کند».

 

  • کیث راتفوس


کیث راتفوس سخنران بعدی جلسة ویژة حمایت از قیام مردم ایران در کنگرة آمریکا بود؛ وی گفت: «مردم خوب ایران علیه یک رژیم سرکوبگر اعتراض می‌کنند که تقریباً به‌مدت چهار دهه، استبداد را بر آنها اعمال کرده است... از زمان انقلاب ایران در سال 1979، سران (این رژیم) جنگ در سطح بین‌المللی و منطقه‌یی را در برابر ترویج یک اقتصاد داخلی سالم و روابط صلح‌آمیز با همسایگان منطقه‌یی، انتخاب کرده‌اند...».

وی سپس با انتقاد از مماشات دولت اوباما و امتیازات ناموجه آن به رژیم آخوندی در جریان توافق اتمی تأکید کرد که به رغم همة اینها این رژیم تغییری نکرده است. «این رژیم خطرناک، هم‌چنان تسلیحات را به مشتریانش در افغانستان، سوریه، عراق و یمن صادر و قاچاق می‌کند... بعد از تمامی اقدامات تروریستی، جنایات و فساد رژیم ایران، آیا فکر می‌کنید که مردم ایران می‌توانستند از آن بهره‌یی ببرند؟ فقط باید... تلویزیون را تماشا کنید تا پاسخ مردم ایران را ببینید. روشن است که آنها از آن به تنگ آمده‌اند... مردم خوب ایران، در برابر استبداد می‌ایستند و ما باید در کنار آنها بایستیم. می‌خواهم معترضانی که در پی آزادی از سرکوب هستند بدانند که ما با آنها هستیم؛ مردم آمریکا با آنها هستند».

 

  • تد باد


نمایندة کنگره تد باد در سخنرانی خود، گفت: «اعتراضاتی که از ماه گذشته (میلادی) شروع شد، نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای جهان مهم است. این اعتراضات به‌خاطر وضعیت وخیم اقتصادی در ایران شروع... اما به یک جنبش سراسری تبدیل شد که موضوع آن بسا فراتر از صرفاً مسائل اقتصادی است... مردم شعار می‌دهند: «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم»... رئیس‌جمهور (آمریکا)... گفته است که زمان تغییر فرا رسیده و من هم کاملاً با او موافقم. این برخلاف (رویکرد) دولت اوباما است که از اختیار اخلاقی سخن می‌گفت، اما وقتی معترضان ضد رژیم در سال 1388 به خیابان‌ها آمدند، در کنار رژیم فاسد (حاکم بر) ایران قرار گرفت... ما باید تحریم‌ها علیه حکومت ایران را در پاسخ به سرکوب معترضان... طی هفته‌های اخیر، افزایش بدهیم. رئیس‌جمهور هم‌چنین باید قویاً خروج از توافق اتمی... را مورد بررسی قرار بدهد. ما شاهد نقض بخش‌هایی از این توافق توسط حکومت ایران بوده‌ایم و اصلاً نباید آن‌را بپذیریم».

تد باد، افزود: «مردم ایران با شجاعت علیه (رژیم حاکم) اعتراض می‌کنند و به تغییر فراخوان می‌دهند... ما نیز باید به ابراز حمایتمان از این معترضان در ایران ادامه بدهیم و مطمئن شویم که آنها می‌دانند، ما از آنان حمایت می‌کنیم».

 

  • جف دانکن


پس از آن جف دانکن Mr. DUNCAN در سخنانش، تأکید کرد: «می‌خواهم مردم ایران بدانند که مردم ایالات متحده... در کنار آنها ایستاده‌اند... دولت اوباما مردم ایران را نادیده گرفت؛ اما دولت ترامپ به مردم ایران گفته است: ما در کنار شما و علیه حکومت سرکوبگر (حاکم) ایستاده‌ایم».

وی با اشاره به گزارش افشاگرانة پولیتیکو دربارة استمالت دولت اوباما با رژیم و لغو برنامة مقابله با شبکة قاچاق حزب‌الشیطان، افزود: «همة ما از پالت‌های پول نقد که به (رژیم) ایران داده شد مطلعیم. آنها می‌توانستند آن‌را خرج اقتصاد (کشور) بکنند... اما بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان... بیشتر این پول را برای استمرار تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی در سراسر جهان خرج کرد».

جف دانکن هم‌چنین به عملیات تروریستی رژیم آخوندی در آرژانتین و تحقیقات قاضی شهید آلبرتو نیسمن در این رابطه پرداخت، و افزود: «آلبرتو نیسمن... گفت: می‌دانیم که در (بمب‌گذاری) آمیا چه اتفاقی افتاد و می‌دانیم که (رژیم) ایران در آن نقش داشته است.... او مجموعة گسترده‌یی از اطلاعات را گردآوری کرد... اما صبح قبل از (ارائة شواهدش به کنگرة آرژانتین)... دربارة پنهان‌کردن واقعیت‌ها... دربارة فعالیت‌های (رژیم) ایران در بمب‌گذاری آمیا...، وی در خانة خود ترور شد... اکنون اثبات شده است که او خودکشی نکرده، بلکه احتمالاً توسط عوامل (رژیم) ایران به قتل رسیده است».

 

  • لویی گومرت


لویی گومرت GOHMERT سخنران بعدی جلسة ویژة حمایت از قیام مردم ایران در کنگرة آمریکا بود؛ وی دستاوردهای این قیام را برشمرد و تأکید کرد: «باید به مردم ایران تبریک گفت که اعلام کردند: دیگر کافی است...».

 

  • دینا روهراباکر


دینا روهراباکر رئیس زیرکمیتة اروپا-آسیا و تهدیدات بالقوة مجلس نمایندگان نیز در سخنرانی خود، گفت: «ما به افراد شجاعی که هم‌اکنون در خیابان‌ها هستند تا با دیکتاتوری آخوندی حاکم بر ایران مخالفت کنند، این پیام را می‌فرستیم: مردم آمریکا و قلب ما با شماست... خوشحالیم که رئیس‌جمهور ما هم تضمین می‌کند که جهان بداند، ما رسماً در کنار مردمی هستیم که در خیابان‌های تهران تلاش می‌کنند دیکتاتوری آخوندی را سرنگون کنند و آن‌را با یک دولت دموکراتیک جایگزین کنند.

روهراباکر، تأکید کرد: «رژیم آخوندی باید سرنگون بشود، اما این باید توسط مردم (این کشور) صورت گیرد و... از کسانی که برای آزادی در ایران مبارزه می‌کنند، حمایت کنیم».

 

  • تام گرت


پس از آن تام گرت در سخنرانی پایانی خود،گفت: «روحانی آخوندها را نمایندگی می‌کند و (مدره نامیدن او) مثل این است که... (بگوییم) گوبلز، یک نازی مدره بوده است. هیچ‌چیز مدره‌یی در مورد سران این رژیم وجود ندارد».

وی سپس با اشاره به اعمال تروریستی رژیم در سراسر جهان، افزود: «زمان آن است که به این (وضعیت) پایان داده شود و دیگر کافی است. ادموند برک Edmund Burke (فیلسوف ایرلندی) گفته است: «برای موفقیت شرارت، کافی است که افراد خوب، هیچ کاری نکنند». لذا این بار ما بی‌عملی پیشه نخواهیم کرد».
لطفا به اشتراک بگذارید: