ائتلاف عربی: کمک رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی‌ در یمن ادامه دارد

 

پرتاب موشک شبه‌نظامیان حوثی از یمن به نجران نشان داد که کمک رژیم ایران به آنها ادامه دارد



  • ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد پرتاب موشک شبه‌نظامیان حوثی از یمن به نجران نشان داد که کمک رژیم ایران به آنها ادامه دارد.
    سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی روز جمعه ۲۲ دی با اعلام این خبر افزود:

  • موشک شبه‌نظامیان حوثی که روز پنجشنبه از خاک یمن به شهر نجران عربستان سعودی پرتاب، اما توسط این ائتلاف خنثی شد دال بر ادامه کمک رژیم ایران به این شبه‌نظامیان است.
    وی افزود:‌

  • "این اقدام خصمانه که با پشتیبانی رژیم ایران صورت گرفته، مغایربا قطعنامه بین‌المللی شمار ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ است و امنیت منطقه و جهان را هدف قرار داده است.
    پرتاب موشک به سوی مناطق مسکونی خلاف قوانین بین‌المللی است. رژیم ایران باید به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه و جهان محاکمه شود".
    گفتنی است نیروی دفاع هوایی عربستان سعودی شب گذشته اعلام کرد یک موشک بالستیک پرتاب‌شده توسط حوثی‌ها از خاک یمن به شهر نجران در آسمان منهدم شده است.


  • بیشتر بخوانید:‌
    تسلیم شدن یکی از فرماندهان شبه‌نظامیان حوثی و نیروهایش در یمن
    العربیه روز دوشنبه ۱۸دی گزارش داد که یکی از فرماندهان برجسته شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به نام حمیر ابراهیم روز یکشنبه ۱۷دی ۹۶ خود و نیروهایش را تسلیم نیروهای ائتلاف عربی کرد.

  • وی که در یک مصاحبه با خبرگزاری رسمی امارات شرکت کرده بود گفت: ”حوثی وابسته به رژیم ایران هیچ برنامه‌یی برای یمن ندارند و مردم را به پیوستن به شبه‌نظامیان خود مجبور می‌کنند، آنها کودکان را به میدانهای جنگ اعزام می‌کنند و آنها را در خط مقدم جبهه می‌فرستند“.

  • الحمیر در این مصاحبه از همه مردم یمن خواست تا در کنار نیروهای مقاومت مردمی و ارتش ملی یمن علیه حوثی‌ها مبارزه کنند.
    عربستان یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط شبه‌نظامیان حوثی را منهدم کرد
    دفاع هوایی عربستان، روز جمعه ۱۵دی ۹۶ اعلام کرد که یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط شبه‌نظامیان حوثی را بر فراز نجران ردگیری و منهدم کرد.

  • سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی در این باره تأکید کرد ”این اقدام خصمانه از سوی گروه شبه‌نظامی حوثی، بار دیگر دست داشتن رژیم ایران در حمایت از این گروه را نشان می‌دهد و این نقض قطعنامه‌های ۲۲۱۶و ۲۲۳۱شورای امنیت درباره یمن است“.
    وی بار دیگر از جامعه بین‌الملل خواست، اقدامات جدی‌تری برای توقف نقض آشکار رژیم ایران در قاچاق و انتقال موشکهای بالستیک و سلاح به گروه‌های تروریستی، و نیز مجازات این رژیم به‌دلیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه و جهان، اتخاذ کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: