نیکی هیلی: دیگر کشورها برای مقابله با رفتارهای خطرناک ایران به آمریکا بپیوندند

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد بعد از تصمیم دونالد ترامپ برای تمدید تعلیق تحریمهای


هسته‌یی رژیم برای آخرین بار، از کشورهای دیگر خواست به آمریکا برای مقابله با رفتار خطرناک رژیم ایران بپیوندند.


وی روز جمعه 22 دی طی بیانیه‌یی گفت:

رئیس‌جمهور اقدامات قاطعی را انجام داده است تا روشن شود که آمریکا به شرایط توافق هسته‌یی رژیم ایران پایبند است، اما رفتار خطرناک و بی‌ثبات کننده رژیم ایران را تحمل نخواهد کرد. وی افزود:

ما در سازمان ملل به‌دنبال همکاریهای بین‌المللی جدید برای تقویت اقدام علیه فعالیتهای موشکی رژیم ایران، سختگیری علیه کمک تسلیحاتی این رژیم به گروهها در منطقه و حمایت رژیم ایران از تروریسم و هم‌چنان ممانعت از نقض حقوق‌بشر در ایران هستیم. نیکی هیلی گفت:

همه این اقدامات را می‌توان در خارج از توافق هسته‌یی دنبال کرد و اما اگر ما نتوانیم درباره این مشکلات به یک توافق بین‌المللی برسیم، این نشان می‌دهد که توافق هسته‌یی عملاً مانع صلح است.

ما نباید به رژیم ایران اجازه بدهیم که از توافق هسته‌یی به‌عنوان پوششی بر همه تخلفاتش از قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد استفاده کند.

بخشهایی از بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا در مورد برجام


دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌یی رژیم آخوندی را حامی اصلی تروریسم در جهان معرفی کرد و گفت: این رژیم بیش از 100هزار شبه‌نظامی را برای تخریب در سراسر خاورمیانه تأمین مالی، تسلیحاتی و آموزشی کرده است. وی افزود:

ولی‌فقیه و سپاه پاسداران در داخل ایران، از دستگیری جمعی و شکنجه برای سرکوب و ساکت کردن مردم ایران استفاده می‌کنند.

دونالد ترامپ پس از اشاره به تحریم جدید علیه 14مقام و نهاد رژیم ایران 4شرط را برای ادامه برجام اعلام کرد و گفت:‌

اول رژیم ایران باید اجازه بازرسیهای فوری از تمام تأسیسات مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد.

دوم باید تضمین کند که هیچگاه حتی به دسترسی به سلاح اتمی حتی نزدیک هم نشود.

سوم برخلاف توافق اتمی مقررات نباید تاریخ انقضا داشته باشند. سیاست من این است جلو تمامی مسیرهای رژیم ایران را به سمت سلاح اتمی بگیرد.

نه فقط برای مدت 10سال بلکه تا به ابد. چهارم این لایحه باید به‌روشنی در قانون ایالات متحده و برای نخستین بار اعلام کند برنامه‌های موشک دوربرد و اتمی از هم جدایی ناپذیر هستند

 
لطفا به اشتراک بگذارید: