This browser does not support the video element.

بیش از ۱۰۰ عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا به فراخوان خانم رجوی می‌پیوندند

بیش از ۱۰۰ عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا به فراخوان خانم رجوی می‌پیوندند


 

نایجل اوانز عضو شورای اروپا از انگلستان : بیش از 100 عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا از کشورهای متعدد و تمامی احزاب سیاسی به آزادی فوری معترضان ایرانی فراخوان می‌دهند

ما از فراخوان مریم رجوی برای اقدامات فوری کشورهای عضو شورای اروپا به‌منظور حمایت از خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران و آزادی سریع هزاران دستگیر شده از زمان شروع اعتراضات کاملاً حمایت می‌کنیم

بیانیة بیش از 100عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا کمیسیاریای عالی حقوق بشر را به تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب برای تحقیق دربارة وضعیت زندان‌های ایران و زندانیان سیاسیبه‌ویژه دستگیرشدگان قیام و کسانی که در بازداشت کشته شدندفرا می‌خواند

 

کمیتة بریتانیایی برای آزادی ایران اطلاعیة مطبوعاتی: بیش از 100 عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا به آزادی فوری معترضان ایران فراخوان می‌دهند

استراسبورگ خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، در جلسة رسمی فراکسیون احزاب مردم اروپا، فراکسیون لیبرال‌دموکرات‌ها و فراکسیون اتحاد چپ در مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ شرکت و سخنرانی کرد. او آخرین تحولات در قیام مردم ایران علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به‌دقت تشریح کرد و به سئوالات اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا پاسخ داد.

نایجل اوانز نمایندة پارلمان انگلستان از گروه محافظه‌کاران اروپا، گفت: «بیش از 100 عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا از یک بیانیة مکتوب دربارة ایران حمایت کردند که من طی جلسة زمستان 2018 از آن حمایت کردم تا نگرانی‌های جدی‌مان را در مورد سرکوب بی‌رحمانة تظاهرات سراسری ضد رژیم در ایران ابراز کنم».

او با اشاره به این بیانیه دربارة اعتراضات در ایران، گفت: «طی این جلسه، این افتخار را داشتیم تا از خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران در شورای اروپا استقبال کنیم و از فراخوان ایشان برای اقدامات فوری کشورهای عضو شورای اروپا به‌منظور حمایت از خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران و آزادی سریع هزاران دستگیر شده از زمان شروع این اعتراضات کاملاً حمایت می‌کنیم».

اگیدیوس واریکیس، عضو حزب مردم اروپا از لیتوانی و عضو کمیته حقوق بشر (مجمع پارلمانی شورای اروپا) که یکی از حمایت‌کنندگان این بیانیه است، گفت: «گروه ما از خانم رجوی دعوت کرد تا نظرات مقاومت ایران را دربارة اعتراضات ضد رژیم در ایران بشنود و به برنامة دمکراتیک ایشان برای آیندة آن کشور گوش فرا دهد. یک اعتقاد قوی وجود دارد که برنامة 10 ماده‌یی ایشان، یک آلترناتیو عملی را در برابر دیکتاتوری مذهبی کنونی ارائه می‌دهد».

 

نایجل اوانز گفت: «من با خانم رجوی موافقم که اروپا می‌تواند و باید کارهای بیشتری دربارة ایران انجام دهد و به اعتراض‌کنندگان کمک کند؛ و من به ایشان می‌پیوندم تا مصرانه از شورای اروپا و کشورهای عضو آن بخواهم، اقدامات مؤثری را برای وادار کردن رژیم ایران به آزادی زندانیان قیام، حفظ آزادی بیان و تجمع و پایان سرکوب و لغو پوشش اجباری، انجام دهد».

اتحاد چپ اروپا پس از جلسة روز چهارشنبه‌اش با خانم رجوی در یک بیانیه گفت: «اتحاد چپ اروپا سرکوب و دستگیری‌های جمعی مردم توسط مقامات (رژیم ایران) را محکوم می‌کند؛ (اقداماتی) که مردم ایران را از استفاده از حقشان برای اعتراض منع می‌کند. اتحاد چپ اروپا اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا را فرا می‌خواند که برای آزادی فوری دستگیرشدگان و تحقیق دربارة گزارشات کشته‌شدن معترضین اقدام کند».

بیانیه‌یی که بیش از 100عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا از کشورهای متعدد و تمام احزاب سیاسی آن‌را امضا کرده‌اند به فراخوان خانم رجوی می‌پیوندند (و) «کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را به تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب برای تحقیق دربارة وضعیت زندان‌های ایران و زندانیان سیاسی، به‌ویژه آنهایی که طی قیام اخیر دستگیر شدند و کسانی که در بازداشت کشته شدند» فرا می‌خواند.

نایجل اوانز نمایندة پارلمان - کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران 26 ژانویه 2018

لذا آن‌چه من می‌گویم، بازتاب کردن سخنان خانم رجوی است. به این معنی که مردم ایران از حقوقی برخوردارند، حقوق بشر، آنها کرامت دارند و رژیم شاید بتواند برخی از شهروندان را شکنجه کند، آنها ممکن است هزاران نفر از شهروندان را زندانی کنند و بسیاری از آنها را بکشند که ما شاهدش بوده‌ایم؛ آن‌چه نمی‌توانند انجام بدهند، کشتن روح انسان است. نمی‌توانند اراده مردم ایران را که خواهان تغییر هستند از بین ببرند. حال هر چقدر هم این رژیم بی‌رحم باشد، اما آنها در پایان پیروز نخواهند بود. این روح انسانی است، منزلت انسانی است، مبارزة مردم ایران است که در نهایت این رژیم مخوف و بی‌رحم را شکست می‌دهد.

 

«اعتراضات در ایران»

بیانیة بیش از 100 تن از نمایندگان شورای اروپا از تمامی احزاب سیاسی - ژانویه 2018

ما استفاده از زور علیه معترضان بی‌دفاع را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی بلادرنگ و بی ‌قید و شرط همة بازداشت‌شدگان هستیم

وضعیت حقوق بشر در ایران بعد از اعتراضات اخیر وخیم‌تر شده است رژیم ایران رکورد دار اعدام در جهان است باید به فرهنگ مصونیت از مجازات پایان داده شود

فراخوان به تشکیل هیأت حقیقت‌یاب ملل متحد برای تحقیق در مورد وضعیت زندان‌های ایران و زندانیان سیاسی به‌ویژه دستگیرشدگان قیام و کسانی که تحت بازداشت کشته شده‌اند

اعتراضات در ایران

ما از سرکوب اعتراضات ضد حکومتی در ایران که از دسامبر 2017 آغاز شده، از جمله به‌خاطر گزارش‌هایی مبنی بر این‌که دست‌کم 50 تن از تظاهرکنندگان کشته شده اند که تعدادی از آنها در بازداشت بوده‌اند و از دستگیری خودسرانه 8000 نفر به‌خاطر استفاده از حق دموکراتیک خود برای اعتراض مسالمت‌آمیز، عمیقاً نگرانیم. یک مقام قضایی (رژیم ایران) علناً خواستار اعدام تظاهرکنندگان به اتهام «محاربه» شده است.

وضعیت حقوق بشر بعد از اعتراضات اخیر وخیم‌تر شده است. (رژیم) ایران رکورددار بالاترین آمار اعدام به نسبت جمعیت در جهان است. باید به فرهنگ مصونیت از مجازات پایان داده شود.

ما استفاده از زور علیه معترضان بی‌دفاع را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی بلادرنگ و بدون ‌قید و شرط همة بازداشت‌شدگان هستیم.

ما از شورای اروپا و سایر سازمان‌های ذیربط می‌خواهیم، اقدامات عاجلی را برای آزادی بلادرنگ معترضان بازداشت‌شده و تعیین موقعیت نفراتی که مفقود شده‌اند، به‌عمل آورند.

ما از کمیسر عالی حقوق بشر می‌خواهیم یک هیأت حقیقت‌یاب برای تحقیق در مورد وضعیت زندان‌های ایران و زندانیان سیاسی، به‌ویژه آنهایی که در قیام اخیر دستگیر شده‌اند و آنهایی که در بازداشت کشته شده‌اند، تشکیل بدهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: