This browser does not support the video element.

تشدید بحران راس نظام پس از قیام – کشمکش برسر تن دادن به کنوانسیون پالرمو

تشدید بحران راس نظام پس از قیام – کشمکش برسر تن دادن به کنوانسیون پالرمو


با تشدید بحران راس نظام پس از قیام سراسری، جوانفکر،رئیس سابق خبرگزاری رسمی رژیم، گفت که طی چند هفته اخیر فعالان رسانه‌ای حاکمی احمدی‌نژاد به صورت فله در شهرهای مختلف بازداشت شده‌اند. وی افزود: غالب دستگیریها با برخوردهای غیرقانونی، توهین آمیز صورت گرفته است.

 

یک خبرگزاری حکومتی نیز خبر داد: به خبرنگاران عکاس در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عکس گرفتن از احمدی‌نزاد هشدار داده شده و به آنها گفته شده از همه اعضاء عکس بگیرند ولی از احمدی نژاد عکس نگیرند.

 

در همین حال، سایت احمدی‌نژاد به جمع‌آوری امضاء برای برگزاری راهپیمایی که قبلا مطرح کرده بود پرداخته و اقدام به چاپ اسامی حامیان خود کرده است.

 

در ادامه کشمکش درونی حاکمیت بر سر تن دادن رژیم به کنوانسیون پالرمو، وزارت خارجه رژیم طی بیانیه‌ای به دفاع از این اقدام پرداخت و نوشت: نظام در پیوستن به کنوانسیون پالرمو دارای منافع مهمی است؛ ازجمله اینکه عضویت در کنوانسیون مذکور زمینه مناسبی را برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه و منطقه‌ای فراهم می‌کند. این کنوانسیون به‌هیچ‌عنوان به جرائم تروریستی، تأمین مالی تروریسم و دیگر جرائم با ماهیت سیاسی نمی‌پردازد.

 

از سوی دیگر یک رسانه باند خامنه‌ای نوشت: لایحه پیوستن به کنوانسیون پالرمو جدای از همکاری با FATF نیست و اینکه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر چند نماینده گفت که این لایحه به FATF ربطی ندارد، کاملا نادرست و غیرواقعی است و عملا فرمان سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری (نظام) را در اختیار یک نهاد خارجی قرار داده است. آن هم سیاست‌ّهایی که منجر به شکننده‌تر شدن ساختار حقوقی و اقتصادی کشور در مقابل تحریم‌های آمریکا می‌شود.

 

در همین حال ، کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع از حل شدن موانع پیوستن رژیم به کنوانسیون پالرمو خبر داد وگفت براساس رویه جاری خود،تصویب کنوانسیون را با موازین شرع و قانون اساسی تطبیق خواهیم داد. وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم با دعوت از نهادهای مختلف جلساتی داشته باشند و همه آثار حقوقی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو را به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی دهند.
لطفا به اشتراک بگذارید: