اویل پرایس: اعتراضات کماکان ادامه دارد قدرت آنها بیشتر هم شده است

 

اویل پرایس طی مقاله یی درباره قیام ایران نوشت: بدنبال موجی از حرکات سرکوبگرانه و خشونت‌بار توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران و بسیج که باید اعتراضات را از توی خیابان‌ها جمع میکرد


اما  این اعتراضات کماکان ادامه دارد و برخی حتی می‌گویند که قدرت آنها بیشتر هم شده است. برعکس تظاهرات‌های گذشته مانند سال 1388،

اینبار حمایت گسترده برای تغییر در میان مردم روستاها نیز وجود دارد که همواره پایگاه قدرت اصلی آخوندهای سخت‌سر و سپاه پاسداران بوده‌اند.

در عین حال، رژیم ایران با بحران اقتصادی عظیمی روبروست که به بیکاری گسترده، تورم بسیار بالا و متوقف ساختن بخش مالی منجر شده است.

تظاهرات فعلی نه تنها بواسطه یک دیدگاه ضدرژیم در میان مردم بلکه عمدتاً بواسطه بحران اقتصادی، سطح بالای فساد، رفتار غیرقانونی صاحبان قدرت مانند سپاه پاسداران، است.

ناآرامی در حال گسترش است و هزاران ایرانی در حال حاضر در حال بیرون کشیدن پول‌هایشان از حساب‌های بانکی هستند.

تا بحال، رژیم حاکم پاسخی برای این بحران نیافته و باعث شده که کشور هر چه بیشتر وضعش خراب شود.

اویل پرایس  افزود:‌تحریم‌های جدید احتمالی روی سپاه پاسداران و طرف‌هایی که با آن همراستا هستند انتظار میرود که بزودی بصورت مستقیم تأثیر منفی روی سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران بگذارد.

بدون هیچ امکان مانوری، بنظر میرسد که پایان کار روحانی نزدیک است.تهدید تحریم‌های جدید آمریکا، حتی با اینکه اتحادیه اروپا گفته است که آنها را بلوکه خواهد کرد، تأثیر منفی روی اقتصاد ایران خواهد گذارد.

وخیم‌تر شدن اوضاع برای روحانی زمانی برای اعمال تغییرات باقی نخواهد گذارد.

ثبات نسبی که ایران از سال 1357 از آن برخوردار بوده میتواند یکدفعه پایان یابد. جنگ‌های قدرت در حال ظهور است و نتیجه آنها نامعلوم میباشد.

بحران اقتصادی، فاجعه مالی، و انتقال مالی غیرقانونی عظیم به حزب‌الله، حشد الشعبی، یا اسد هنوز بطور واقعی محافظه‌کاران را در تهران و قم تهدید نکرده است.

بنظر میرسد که سیاستمداران و شرکت‌های اروپایی مجدداً روی اسب اشتباه دارند شرط می‌بندند که می‌تواند حمایت از ادامه یک رژیم سرکوبگر، فوق محافظه‌کار و ضدغربی باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: