مرگ مشکوک کاووس سیدامامی و اظهارات ضد و نقیض اعضای مجلس ارتجاع

 

مرگ مشکوک کاووس سیدامامی


روز دوشنبه 23 بهمن تعدادی از اعضای مجلس ارتجاع و مأموران جنایتکار سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درباره مرگ مشکوک کاووس سید امامی استاد دانشگاه در زندان اوین تشکیل جلسه دادند


به گزارش رسانه های حکومتی، فیلمی از سلول او پخش شده که به ادعای اعضای مجلس ارتجاع او را در حال آماده شدن برای خودکشی را نشان می‌دهد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع مدعی شد در ویدئوی ارائه شده توسط اطلاعات سپاه، کاووس سیدامامی، پیراهن خود را در آورده و برای خودکشی آماده می‌شود.

این در حالی است که علی مطهری نایب رئیس مجلس ارتجاع گفته است: « لحظه خودکشی مشهود نیست. کوتاهی اپراتور روشن است که متوجه این اتفاق نشده است.

وی افزود: توضیحاتی هم درباره فوت سید امامی ارائه شد که به نظرم کافی نیست و نیاز است توضیحات بیشتری ارائه شود تا جوانب مختلف قضیه روشن شود.

نائب رئیس مجلس ارتجاع با تاکید بر اینکه تمام کسانی از نزدیک سیدامامی را می‌شناختند نظر مثبتی درباره شخصیت وی داشتند، گفت مجلس منتظر تکمیل اطلاعات خود

در این زمینه و ارائه توضیحات کافی درباره فوت سید امامی در زندان است.


محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ارتجاع، درباره بازداشت فعالان محیط زیست و درگذشت این استاد دانشگاه در زندان اوین گفت:

«در نظر داریم ظرف روزهای آینده جلسه‌ای نیز با مسئولین قضایی، سازمان‎زندان‎ها، سپاه، وزارت اطلاعات و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه اتهامات افراد بازداشت‌شده باید در محاکم قضایی اثبات شود افزود: « درباره نحوه مرگ دکتر سیدامامی نیز ابهاماتی مطرح است که باید مرتفع شود.

روز شنبه عباس جعفری دولت آبادی، دادستان رژیم در تهران از بازداشت چند تن از فعالان محیط زیست به دلیل «جمع‌آوری اطلاعات و ارائه آنها به بیگانگان خبر داده بود.

روز دوشنبه پسر سیدامامی از تشکیل پرونده قانونی برای پدرش خبر داده و گفته است که روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن جسد پدرش را برای انجام مراسم خاکسپاری تحویل می‌گیرند.

مقاومت ایران روز دوشنبه 23 بهمن طی اطلاعیه یی قتل دکتر کاووس سید امامی در زیر شکنجه توسط دژخیمان رژیم آخوندی را قویاً محکوم و به یک اقدام فوری بین المللی برای متوقف کردن رفتار سبعانه رژیم آخوندی با زندانیان و قتل آنان زیر شکنجه فرا‌ ‌خواند. مقاومت ایران اعلام کرد روابط با این رژیم قرون وسطایی باید به توقف شکنجه و اعدام مشروط گردد و یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت وخامت بار زندانها و زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی تشکیل شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: