سخنرانی لرد تونی کلارک در کنفرانس فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی لرد تونی کلارک


 عضو مجلس اعیان انگلستان

خانم رجوی، همکاران محترم از کشورهای مختلف، دوستان عزیز، مجددا از حضور در اقامتگاه شما عزیزان خوشوقتم. از شما بخاطر این دعوت تشکر میکنم. من حامل سلامهای گروه دوستی فراحزبی امان از پارلمان هستم. که همانطور که مطلع هستید متشکل از اعضای کلیه احزاب است ، و همگی آنها بهترین آرزوهایشان را تقدیم تان می کنند.

در این لحظات اذهان همه ما باید معطوف به آن دسته از مردم محرومی باشد که مجبور به تحمل خشونت و تحقیر و حبس و مرگ در دست آخوندها بوده اند. اذهان ما معطوف به همه آنها و خانواده هایشان است و من مطمئن هستم که از جانب همه صحبت میکنم وقتی که میگویم به شجاعت آنها درود میفرستیم، و برای آنها در مبارزه مستمرشان برای تحقق آزادی برای مردمشان بهترین آرزوها را داریم

امروز ما اینجا هستیم تا حمایت خودمان را از آّنها اعلام کنیم . و خودمان را مجددا متعهد کنیم به گسترش اطلاعات در مورد آنچه که در درون جامعه تقریبا بسته ایران میگذرد

بیش از 30 سال است که این افتخار را داشته ام تا از جنبش مقاومت حمایت کنم. و در طول این سه دهه گذشته ، همچنین این افتخار را داشتهام که با همکارانی کار کنم که برخی را امروز اینجا میبینم و دیدار بادوستان قدیمی ودوستان جدیدی که ملاقاتشان میکنم. همه با یک تعهد مشابه , تلاش برای رسیدن به حقوق بشر و پیشرفت و دموکراسی در ایران. ما در طول سال ها از طریق شورای ملی مقاومت تلاش کردیم برای برجسته کردن جنایات رژیم، و ما بدنبال این بودیم که مسئولین جنایات و جنایات بسیاری که طی این دوران مرتکب شده اند حساب پس بدهند. جنایات متعدد بر علیه افراد شجاع.

 

سالها فعالیتی که بسیاری در آن درگیر بوده اند، معتقد هستم که در حال حاضر در اعتراضات سراسری که مردم مناطق مختلف ایران در گیر آن بوده اند و ما آنرا مشاهده کردیم، منعکس شده است میلیون ها ایرانی از طریق شعارهایشان میگویند که خواهان تغییر واقعی هستند ، تغییر به یک ایران دمکراتیک و آزاد.

امروز شعارهای عمومی که ما در خیابانهای ایران شاهد آنها بودیم، خواهان پایان رژیم دیکتاتوری مذهبی در تمامیت آن هستند و هر گونه ایده مبنی بر وجود رفرمیست (در داخل رژیم ) را رد میکنند و روشن ساخته اند که مردم ایران خواهان تغییر واقعی دموکراتیک هستند.

خانم رجوی، این همان چیزی است که شما سالیان برای آن فراخوان داده اید وخواستار آن بوده اید،و بطور مداوم برای ثبات در منطقه و برای تغییر دموکراتیک فراخوان داده اید.

ما خوش شانس هستیم که در پارلمان انگلستان روی این موضوع براساس نظرگاههای حزبی با یکدیگر اختلاف نداریم. ما همکارانی در مجلس عوام و مجلس اعیان داریم که از شما و جنبش مقاومت شما حمایت میکنند. این حمایت فراحزبی است چرا که برنامه شما برای آینده ایران بطور واقعی دموکراتیک است.،برنامه ۱۰ ماده ای دمکراتیک که شما در مورد آن بسیار شیوا در بسیاری نقاط اروپا در مورد آن صحبت کرده اید.

چند محور آن به قرار زیر می باشند: لغو حکم اعدام، حکومت قانون، قضاییه مستقل، برابری جنسیتی

این برنامه مدرن و دمکراتیک برای ایران آینده است. و نشان میدهد که مردم ایران و قیامی که شاهد آن بوده ایم، شروع به محصول دادن کرده است، همانگونه که جهان بطور فزاینده ای شاهد عملکردهای این افراد خبیث در کشور و در حاکمیت می باشد.

خانم رجوی، جنبش شما الهام بخش تظاهر کنندگان است. این نه تنها الهام بخش مردم شما، بلکه الهام بخش مردم جهان است. شما از طریق سازمانتان، رهبر رژیم و مقامات ارشد حکومت مذهبی حاکم را که به قدرت جنبش شما و به نقش شما در سازماندهی اعتراضات سراسری اذعان میکنند به ترس می اندازید.

این خود یک تغییر است. برای سالیان، قبل از اینکه ما رسانه های اجتماعی را داشتیم و قبل از اینکه تلفنهایی که عکس میگیرند را داشته باشیم، آنها تکذیب میکردند که اصلا کسی در ایران، دست به اقدامی علیه رژیم زده است. به افرادی مثل من، دردسر درست کن اطلاق میشد، افرادی که هیچ سند و مدرکی نداشتند که نشان دهند مردم ایران به اندازه کافی از دست این رژیم عذاب کشیده اند. شما به خطرات مماشات اشاره کردید.

خانم رجوی سیاست اروپا و انگلستان مبنی بر استمالت رژیم متاسفانه آنها را در سمت اشتباه تاریخ قرار داده است. این باید تغییر کند و خواهد کرد، زیرا ما بیشتر از این نمیتوانیم نسبت به آمال دموکراتیک مردم ایران چشم پوشی کنیم.

خشونت در خیابانها فقط از جانب حکومت مذهبی مستاصل با این امید که خواست میلیونها ایرانی که خواهان آینده بهتر هستند را سرکوب کند، صورت میگیرد. انگلستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل که معلوم نیست چه کار میکند، برای سالیان متمادی که من درگیر این موضوع بوده ام کار زیادی انجام نداده اند.. تنها کار آنها تصویت قطعنامه بوده و نه یک کار مادی که مقامات رژیم را مورد حسابرسی قرار دهد.

اکنون ما باید صدای خود را رساتر کنیم و با قدرت، خواستار تغییر گردیم. به همین دلیل من از دولت خودم، سایر اعضای اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای اروپایی میخواهم که به ما در برسمیت شناختن شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین خلق ایران و برنامه ده ماده ای خانم رجوی برای ایران آینده بعنوان یک آلترناتیو قابل اعتماد برای رژیم مذهبی حاکم بپیوندند. ما خواهان آزادی افرادی هستیم که صرفا بدلیل اعتراض و شرکت در تظاهرات زندانی شده اند.

ما خواهان آزادی افراد دستگیر شده در اعتراضات و همینطور آزادی زندانیان سیاسی که صرفا بواسطه مخالفت با رهبر و سیستم قرون وسطایی حکومت مطلقه آخوندی دستگیر شده اند. هستیم. ادامه اعتراضات ضد رژیم نشان میدهد که شرایط به گذشته بازنخواهد گشت. خواست مردم ایران برای تغییر رژیم شدت یافته است. این بدین معنی است که بمانند بسیاری از دیکتاتوریهای قبل از آن، این حکومت مذهبی، محکوم به سقوط توسط مردم است. انگلستان و اتحادیه اروپا می بایست در کنار مردم شجاع ایران و جنبش مشروع اپوزیسیون بایستند، با شورای ملی مقاومت و نه با سرکوبگران.

همکاران و دوستانم،

صحبتهایم را با یک نکته شخصی به پایان میبرم. خانم رجوی، در طی این سالیان طولانی من بمانند بسیاری دیگر افراد از رهبری مصمم و افتخار آفرین شما الهام گرفته ام. از الهام بخشی شما سپاسگزارم. همانگونه که همکار فقید و دوستم لرد کوربت همیشه در جلساتی مانند این میگفت: ایران روزی آزاد خواهد شد.

متشکرم
لطفا به اشتراک بگذارید: