رحیم مشایی: قوه قضائیه متهم به قتل است؛ مگر آنکه خلافش ثابت شود

 

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری در خصوص مرگ کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه، قوه قضائیه را متهم به قتل وی کرد؛ مگر آنکه خلافش ثابت شود.


وی در یادداشتی در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن با اشاره به اینکه «وقتی کسی در زندان می‌میرد، دستگاه قضایی مسئول است و باید پاسخگو باشد»، نوشت:

«کجای دنیا این‌طور است که یک نفر به عنوان سخنگوی متهمان چیزی بگوید و مسئله تمام بشود؟!

به همین خاطر، شائبه ماستمالی به شدت در جامعه مطرح است .

وی افزود: «حتی اگر فرض خودکشی را بپذیریم، باز هم این شبهه مطرح است که عوامل تحت‌امر مقامات قضایی یا ضابطین مرتبط، با بازداشت‌شدگان چه کرده‌اند که آنها ناچار شده‌اند برای رهایی از فشارها دست به خودکشی بزنند؟!

رحیم مشایی نوشت: «با توجه به مشابه‌شدن وضعیت اسفبار یک استاد‌ شناخته‌ شده دانشگاه و چند جوان بی‌پناه و مظلوم ...، این یک خامی بزرگ و خوش‌خیالی فاحش است که از مردم انتظار داشته باشند این را بپذیرند که بازداشتی‌ها چون فهمیده‌اند که اشتباه کرده‌اند، از شدت ناراحتی و پشیمانی خود را کشته‌اند .

هرچند که اگر این‌طور هم می‌بود باز هم دستگاه قضایی مسئول مرگ این انسان‌های بازداشت شده است .

اسفندیار رحیم مشایی در یادداشت خود خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از افراد منصف، باتقوا، دقیق، زیرک و با احساس مسئولیت برای تحقیق درباره مرگ زندانیان شده است.

وی افزود:‌ دستگاه قضایی تا تعیین وضعیت و معلوم شدن حقیقت، شایستگی ندارد فرزندان ملت را دستگیر و بازداشت نماید، زیرا حداقل، شایستگی برای حفاظت از جان افراد را ندارد و بر اساس اعتراف خود، قادر به ممانعت از خودکشی آن‌ها نیست .

باید مسئولان ضابطان، تا معلوم شدن حقایق، در این زمینه سلب‌اختیار شوند .

همزمان با انتشار یادداشت اسفندیار رحیم مشایی، محمود احمدی‌نژاد،

پس از این که مأموران مانع شدند در جلسه دادگاه حمید بقایی معاونش در زمان ریاست جمهوری حضور یابد، گفت:‌ امروز متاسفانه یکی از مهمترین مجموعه هایی که باید حافظ حقوق ملت باشد، در مقابل ملت است، کوچکترین انتقاد، کوچکترین اعتراض با شدیدترین رفتار مواجه می شود.

یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده بخاطر فقر شرمنده است به محض اینکه صدایش درمی آید، دستگیر می شود و می برند در زندانها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می کنند، جنازه را تحویل می دهند و بعد هم می گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است...»
لطفا به اشتراک بگذارید: