سخنرانی الیزابتا زامپاروتی در کنفرانس فراخوان بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی الیزابتا زامپاروتی


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

الیزابتا زامپاروتی - عضو کمیتة منع شکنجة شورای اروپا

می‌خواهم از شما خانم مریم رجوی بسیار تشکر کنم به‌خاطر دعوت از من برای شرکت در این جلسه که تصمیم به برگزاری آن در این شرایط بسیار حساس گرفتید.

از دیدن تصاویر خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و هم‌چنین از این واقعیت که این تظاهرات هم‌چنان در ایران ادامه دارد، آن هم به‌رغم این‌که هشت هزار نفر دستگیر شدند می‌خواهم یادآوری کنم که 29 نفر از آنها زنانی هستند که حاضر به سر کردن حجاب نشدند و به‌رغم این‌که 50 نفر در خیابان‌ها کشته شدند و 12 نفر تحت شکنجه در زندان‌ها به قتل رسیدند.

اگر این جنایات هنوز در ایران ادامه دارد هم‌چنین به این خاطر است که مسئولان قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در سال 1988، هنوز در این دولت هستند و سمت‌های بسیار مهم سیاسی دارند. مایلم بگویم که ماهیت این رژیم هم‌چنان تغییری نکرده و ما باید به این نکته اشراف داشته باشیم و تلاش کنیم موضع خود و این واقعیت واضح را بیان کنیم.

شما در سخنرانی‌تان گفتید، روحانی که قبلاً سازمان مجاهدین خلق ایران را یک سازمان بی‌اهمیت خوانده بود، اکنون می‌گوید که شما مسئول تظاهرات در ایران هستید و گفتید که او از ماکرون خواست، علیه شما اقدام کند. من فکر می‌کنم دلیلش این است که این رژیم نمی‌تواند هیچ‌یک از اصول و ارزش‌های دموکراتیک را بپذیرد و به همین دلیل ما باید از شما بیش از پیش حمایت کنیم و به جامعة بین‌المللی و اروپا فراخوان بدهیم تا برای آزادی کسانی که در تظاهرات دستگیر شده‌اند اقدام کنند. هم‌چنین باید به فراخوان برای یک تحقیقات بین‌المللی پیرامون قتل عام 1988 ادامه بدهیم، چون یک رابطة خونین بین وقایع کنونی با وقایع گذاشته وجود دارد. می‌خواهم سخنانم را با تشکر مجدد از شما به پایان ببرم، به این دلیل که شما نه تنها امیدی برای مردم ایران و نیز خاورمیانه هستید، بلکه شما به‌راستی امید و الگویی برای همة ما هستید که به مبارزه برای دفاع از حاکمیت قانون در کشورهایمان ادامه می‌دهیم و تلاش داریم دموکراسی را ارتقا بدهیم که در کشورهای ما نیز هم‌اکنون در معرض تهدید است، بسیار متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: