سخنرانی دکتر اگیدیوس واریکیس در کنفرانس بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی دکتر اگیدیوس واریکیس


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

آگیدیوس واریکیس- نائب رئیس کمیسیون خارجی پارلمان لیتوانی

متشکرم، خانم رئیس‌جمهور باید بگویم، من واقعاً بسیار خوشحالم که اینجا هستم تا در این رابطه صحبت کنیم که چطور می‌توانیم از آرزوهای دموکراتیک مردم ایران حمایت کنیم که به خیابان‌ها آمده‌اند تا وضعیت کشورشان را تغییر بدهند. به‌عنوان نمایندة شورای اروپا باید بگویم، بنیاد شورای اروپا رسماً در مورد حقوق بشر است و حقوق بشر اینجا کار بسیار مهمی است. حقوق بشر چیزی نیست که بتوانیم اختراع کنیم یا تغییر بدهیم و یا از بین ببریم. حقوق بشر بخشی از طبیعت انسان است. بدون حقوق بشر، بودن طبیعی نیست؛ بخشی از طبیعت است. ما می‌توانیم در مورد حقوق بشر بهتر یا بدتر مقاله بنویسیم ولی حقوق بشر را نمی‌توان انکار کرد و در کشور شما متأسفانه انکار حقوق بشر به این معنی است که انسانها صد در صد انسان نیستند و شهروند کشور نیستند؛ و اگر شما منشور جهانی حقوق بشر، مدارک حقوق بشر را بخوانید، باید توجه کنید، حق مبارزه و حق مقاومت در برابر رژیم نیز جزو حقوق بشر است. آن‌چه مردم ایران انجام می‌دهند، مقاومت در برابر رژیم است، این حقوق بشر است که مقاومت کنید.

یک‌بار دیگر در پایان صحبتم از شما به‌خاطر دیدارتان از شورای اروپا تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم این بسیار مفید بود، چون بسیاری از مردم صدای واقعی را شنیدند و فهمیدند آنها برای کمک به کشور شما چه کار باید بکنند. ما در یک جامعة جهانی زندگی می‌کنیم و نمی‌توانند بگویند فراتر از شورای اروپا مشکل حقوق بشر وجود ندارد، مشکلات وجود دارد و ما آماده‌ایم به شما کمک کنیم. متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: