سخنرانی سناتور والریا کاردینالی در کنفرانس بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی سناتور والریا کاردینالی


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

سناتور والریا کاردینالی عضو مجلس سنای ایتالیا

خانم رئیس‌جمهور رجوی، همکاران عزیز، خانم‌ها و آقایان، افتخار بزرگی برای من است که امروز اینجا با شما هستم تا همبستگی خودم را با زنان و مردان شجاع ایرانی ابراز کنم که برای آزادی و دموکراسی اعتراض می‌کنند. می‌خواستم به شما خانم رجوی تبریک بگویم، زیرا شما به‌عنوان زن مسلمان، اپوزیسیون سازمان‌یافته علیه رژیم مذهبی در ایران را رهبری می‌کنید، چیزی که در آن بخش از جهان، نمونه است. شجاعت و رهبری عالی‌مرتبة شما، ضرباتی بر قلب رژیم زن‌ستیز حاکم بر ایران است و یک پیام قوی برای همة زنان در کشورتان است که شما گفتید، آنها نیروی تغییر هستند. از اولین‌بار حضورم در این برنامه‌ها، از حضور گستردة زنان و نقش مهمی که در داخل سازمان دارند بسیار شوکه شدم. در حالی که آخوندها زنان را به شهروندان درجه دو تنزل می‌دهند، ولی شما به آنها امید برای یک آیندة بهتر می‌دهید، و آنها نشان می‌دهند که کاملاً در مداری هستند که نقش رهبری در مبارزه برای یک ایران آزاد و دموکراتیک را کسب کنند.

بنا بر خبرهایی که از ایران می‌رسد، به‌نظر می‌رسد پیام شما دریافت شده، چون زنان در صف اول هر اعتراضی هستند و این‌که به شجاعت تمام سیاست سرکوبگرانه حکومت مذهبی را به چالش کشیده بعنوان نمونه در مورد پوشش اجباری.

همان مقامات (رژیم) ایران، امروز اعتراف می‌کنند که حداقل یک‌سوم از 8 هزار تظاهرکننده‌یی که در جریان اعتراضات اخیر دستگیر شدند، زنان هستند. این نشان‌دهندة عزم زنان ایرانی برای تسلیم‌نشدن در برابر سرکوب رژیم است و این‌که آماده‌اند که برای رسیدن به یک تغییر دموکراتیک، اگر نیاز باشد دست به فداکاری‌های بزرگی نیز بزنند.

یک شورش بین‌المللی به سیستم نابرابری جنسی در ایران ضروری است و باید دولت‌های دموکراتیک نه تنها به‌رسمیت بشناسند بلکه با رهبران زنان شجاعی مانند شما خانم رئیس جمهور همکاری بکنند، برای کمک به انجام تغییراتی که تضمین‌کنندة یک آیندة بهتر و موفق برای مردان و زنان در ایران باشد.

ما باید به‌خاطر بیاوریم که ده‌ها هزار زن، اعضای اپوزسیون ایرانی که رژیم از سال 1979 تاکنون آنها را اعدام کرده، 50 درصد مردم ایران را نمایندگی می‌کنند که بسیار تحصیل کرده و مصمم به پایان‌بخشیدن به رژیم مذهبی هستند، مانند اعتراضات ضد رژیم که امروز در ایران نشان داده شده است.

هیچ شکی نیست که زنان نیروی تغییر در همة جهان هستند و بیشتر از همه در ایران. تاریخ نشان داده که آنها در مبارزةشان پیروز خواهند شد. جامعة بین‌المللی و به‌ویژه اتحادیة اروپا، بایستی از سازمان‌هایی که برای تأکید بر حقوق زنان در ایران و در جهان مبارزه می‌کنند مانند شورای ملی مقاومت ایران، حمایت کند با اطمینان از این‌که آن روز هر چه زودتر فرا خواهد رسید. متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید: