سخنرانی یوآنا موخا در کنفرانس بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی یوآنا موخا


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

یوآنا موخا - نمایندة پارلمان لهستان، وزیر پیشین ورزش و توریسم

خانم رئیس‌جمهور،

باید بگویم از آن‌چه در فیلم دیدم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. من هنوز در خاطراتم تلاش برای آزادی در لهستان را دارم، بنابراین واقعاً امیدوارم شما در کشورتان از آزادی برخوردار باشید. نمی‌توان بدون آزادی زندگی کرد. وقتی فریادهای دموکراسی در دیکتاتوری‌ها بلند می‌شود، امیدوارکننده است؛ به‌خصوص حضور گستردة زنان در قیام‌های ایران، دلگرم‌کننده است. مایلم دو نکته را برجسته کنم:

یکی برابری حقوق زنان و مردان است که در طرح 10 ماده‌یی شما خانم رجوی آمده است. برای رسیدن به این هدف، من برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم، چون این به معنی تضمین و حفظ دموکراسی است. به‌نظر من بسیار مهم است که شما در اجلاس احزاب مردم (در شورای) اروپا در استراسبورگ تأکید کردید که به‌عنوان مسلمانان بردبار، شما از انتخاب آزادانة پوشش حمایت می‌کنید و خواستار لغو فوری حجاب اجباری هستید.

نکتة دوم این است که ما در بهار عرب، با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم. هدف ما باید کسب یک نتیجة دموکراتیک برای قیام مردم ایران باشد. بنابراین دقیقاً الآن حداکثر کمک باید به اپوزیسیون دموکراتیک ایران ارائه شود تا در حد امکان، تحولات در مسیر درست قرار داده شوند.

من قاطعانه در این مورد مطمئن هستم که اروپا باید خواست مردم را برای تغییر دموکراتیک در ایران به‌رسمیت بشناسد و با مردم ایران ابراز همبستگی کند و واقعاً امیدوارم که ایران آزاد خواهد شد.
لطفا به اشتراک بگذارید: