بحران حاد حاکمیت برسر حرفهای روحانی - اظهارات احمدی نژاد

بحران حاد حاکمیت


حملات باند غالب نظام به آخوند روحانی به خاطر اشاره اش به اصل ۵۹قانون اساسی و همه پرسی در باره بن بست رژیم، همراه با متهم کردن او به اینکه حرفهای مطلوب مجاهدین را تکرار می کند، هم چنان ادامه دارد

گزارشی داریم از مخاصمات و بحران درونی رژیم پس از اظهارات رئیس جمهور ولایت فقیه، در نمایش ۲۲بهمن.

 

آخوند احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه خبرگان رژیم با اشاره مستقیم به آخوند روحانی گفت: اظهارنظر سخنران مراسم تهران را در این موقعیت مناسب ندیدم و مطرح کردن اصل 59 قانون اساسی را مصداق قدردانی از مردم نمی‌دانم. سخنان روحانی در این‌‌باره (برای) بدخواهان شیرین بود و نوشتند که روحانی همه‌پرسی را راه خروج از بن‌بست سیاسی می‌داند. امیدوارم روحانی سخنان خود را اصلاح کند چرا که روشن است این سخنان در مسیر وحدت نیست.

 

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی نیز حرفهای روحانی را دمیدن در آتش تفرقه عنوان کرد.

یک رسانه حکومتی نوشت: رئیسی با کنایه به پیشنهاد روحانی گفت: پاسخ مناسب به حضور مردم در ۲۲ بهمن بیان «سخنان جناحی و انتخاباتی» و دمیدن در آتش تفرقه نیست)

پاسدار مقدم فر مشاور سرکرده سپاه پاسداران نیز به تلویزیون رژیم گفت:

ای کاشکی نمیشد و ما این حرفها رو نمیزدیم ولی متاسفم عرض بکنم تو همین راهپیمایی یکهو حرفهایی زده میشه که خلاف وحدته صحبت از رفراندوم,

مسئولان غفلت نکنید غفلت!!!! مسئولان بیان تون رو مراقب باشید هر چیزی نگید مورد سو استفاده دشمن در روز وحدت ملی روز 22 بهمن چیزی بگید که مورد سو استفاده که همینطور خب ببینید رسانه های دشمن خیلی دنبال این بودند که معمولا ما 22 بهمن اینکار رو میکنند امسال که یک خیز عمومی برداشته بودند رسانه های بیگانه معمولا یا بایکوت میکنند یا مثلا

مجری: سطحش رو می آرند پائین که البته بهش می پردازیم دوباره تو یکی از سوالاتمون هست

مقدم فر: امسال دیگه بهانه ای هم دست شون افتاد فلان صحبت مثلا همه دست گرفتند این صحبت رو رفراندوم فلان موضوع

چند ماهه اینها انگار که هول اند خیلی شتابزده انگار قبل از اینکه انقلاب اسلامی به چهل سالگی برسه اینها یک نتیجه ای بگیرند هول اند نسبت به چهل سالگی یا هول اند نسبت به محاسبات و برآورد غلطی که داشتند فکر میکنند همین مردمی که اعتراض دارند پس علیه انقلاب اند ببین همه اینها دست به دست هم داده اینها باز افتادن به اشتباه و خیلی رسانه هاشون کار کردند و اینجا میلیاردها دلار رو دور ریختند وقتی مردم آمدند توی خیابان برای 22 بهمن

 

 این کشتی طوفانزده تو این دنیا بالاخره یک کشوری هم داریم تو این دنیا که ایالات متحده (نامفهوم) آدمی مثل ترامپ در راسش, پول فراوان, قدرت نظامی فراوان و عقل کم.

 

 

 

روزنامه حکومتی رسالت نوشت: تسویه حساب با شورای نگهبان، آن هم در یک روز ملی با یک استدلال سست و بی اساس که هیچ پایه منطقی و حقوقی ندارد، چرا باید از زبان رئیس جمهور مملکت صادر شود؟

 

با تشدید بحران و آشفتگی در راس نظام ولایت فقیه، که تداعی کننده مرحله پایانی رژیم شاه است ، احمدی نژاد رئیس جمهور قبلی رژیم آخوندی، روز چهارشنبه ۲۵بهمن پس از آنکه از شرکت وی درجلسه محاکمه معاونش حمید بقایی ممانعات به عمل آمد، طی سخنانی برروی پله دادگاه رژیم گفت:«ما آمدیم در دادگاه علنی شرکت کنیم، می گویند ممنوع است، در آنجا چه می گذرد خدا می داند».

وی هم چنین به دستگیریهای بی ملاحظه و تحویل دادن جنازه دستگیر شدگان اشاره کرد و گفت:

یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده بخاطر فقر شرمنده است به محض اینکه صدایش درمی آید، دستگیر می شود و می برند در زندانها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می کنند، جنازه را تحویل می دهند و بعد هم می گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است چه بوده است

بدون اینکه یک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمینان مردم حرف آنها را تایید کند، یکطرفه می زنند و می روند. معلوم است که ملت نمی تواند باور کند. باید کسانی باشند که مورد اعتماد مردم و مورد قبول مردم باشند. خب می خواهیم از این رفتار شکایت کنیم، به کجا باید شکایت کنیم؟! جایی نیست، رهبری هم که می گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه ها به عهده ایشان نیست. کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می شود چه کار باید بکند؟! به کجا باید مراجعه کند؟! به خودشان؟! اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی آمد! چه راهی در برابر ملت باقی می ماند؟! ملت به کجا باید شکایت کند از دست کسانی که به مردم ظلم می کنند؟! این یک سوال اساسی است.

 

  • احمدی نژاد درخاتمه سخنانش تاکید کرد که به زودی شرایط به طور اساسی تغییر خواهد کرد.


وی در تاریخ ۲۲آبان ۹۶طی نامه یی به خامنه ای نسبت به سرنوشت نظام ابراز نگرانی کرده و نوشته بود: «به دلیل غفلت مسئولین و اثرگذاری برنامه های دشمنان, بحران‌های رکود بی‌سابقه اقتصادی, نقدینگی, بانکی, بیکاری, فقر و فاصله طبقاتی و تولید به وضعیت حادی رسیده و هر لحظه ممکن است کشور و مردم را با شرایط غیر قابل پیش‌بینی و مدیریت مواجه سازد».

 

  • قبل از برگزاری دادگاه حمید بقایی، معاون احمدی نژاد، وی طی سخنانی در جمع خبرنگاران، هماهنگی اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با آخوند روحانی در اقدامات سرکوبگرانه و دروغ گویی آخوند اژه یی معاون و سخنگوی قضائیه را برملا کرد.


وی هم چنین به موضوع خودکشیها در زندانهای رژیم اشاره کرد و آن را یک ادعای غیر واقعی دانست.

معاون احمدی نژا هم چنین روی این نکته انگشت گذاشت که دربحران راس نظام ولایت فقیه ، از روحانی گرفته تا اطرافیان احمدی نژاد، هرکس به جنایتها و بن بست نظام اشاره کند، فردایش می گویند با سازمان مجاهدین خلق ارتباط دارد.

به قسمتی از اظهارات حمید بقایی توجه فرمایید:

نهاد ریاست جمهوری, سازمان اطلاعات سپاه, وزارت اطلاعات اینها را دست به دست هم دادند. اینها با هم یکی هستند ملت, فکر نکنید اینها بد هستند. اینها با هم یکی هستند به خدا. دعواهاشون دعواهای زرگری است, جنگ زرگریه, سازمان اطلاعات سپاه با دولت آقای روحانی یکیه. وزارت اطلاعاتش یکیه, قوه قضاییه یکیه. اینها همش فیلمه که مردم را سر کار بگذارند.یک سری مباحث اینجوری. من از شما رسانه ها خواسته ام اینه, پیگیری کنید این دادگاه را علنی کنند تا بفهمید این مملکت چه خبره. طرف میرود زندان می میره, اگر خودکشی کرده, قوه قضاییه مسئوله, حق نداره بی توجهی کند مگه میشه همچنین چیزی. اگر واقعا خودکشی نیست, کسی مقصره, مقصر واقعی کیه؟ اینجوری نمیشه کشور را اداره کرد.... آقای اژه یی حرفش کاملا غیر قانونی است, چون میگه قاضی باید تصمیم بگیره. قاضی هم تصمیمش را گرفته. ایشون یا اطلاع نداره, چرا دروغ میگه آقای اژه یی, وقتی قاضی میگه علنی است, ایشون آمد در مصاحبه اش گفت نخیر ما درخواست نکردیم, ما کجا درخواست نکردیم, ما صدبار میگیم این دادگاه باید علنی باشه. میگم اعتراض هم کنیم, فردا میگن با پسر عموی صدام و سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشتیم.

 

آخوند علم الهدی، نماینده خامنه‌ای در مشهد اعتراف کرد که تنها در شهر مشهد در جریان قیام دیماه 850 تن دستگیر شده‌اند. 40 تا 50 تن از دستگیرشدگان سرشاخه بودند.

وی درباره ریشه اعتراضات در مشهد گفت، ‌ اصل اتفاقاتی که در مشهد رخ داد مبنی بر سوءاستفاده بود چراکه مردم مشکلاتی داشتند اما جریان فراخوانی که مردم را به صحنه آورد، جریان دشمن بود.

نماینده خامنه‌ای در مشهد گفت: نارآمی در صحن مسجد گوهرشاد نبود. بعضیها در ایام شلوغی با شعارهای ساختارشکنانه تا نزدیک حرم آمدند اما این مطلب که در صحن شعار دادند دروغ بود، و معترضان تا رینگ شیرازی آمدند.

آخوند علم الهدی افزود: وجود این اقلیت در نظام 40 ساله امری طبیعی است و نمی‌توان آن‌ها را معیار دانست.
لطفا به اشتراک بگذارید: