سخنرانی آنتونیو ماتارلی در کنفرانس فراخوان بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی آنتونیو ماتارلی


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

آنتونیو ماتارلی - عضو کمیسیون اتحادیة اروپا در پارلمان ایتالیا

خانم رئیس‌جمهور رجوی، همکاران نماینده، با تشکر از این‌که مرا به این کنفرانس که مربوط به ایران است دعوت کردید. بسیار مفتخرم از اینکه به همکاران ایتالیایی و سایر کشورهای اروپایی می‌پیوندم و در کنار مردم شجاع ایران و مقاومت ایران قرار می‌گیرم. تصاویری که دیدیم، گواه این هستند که شجاعت و آگاهی برای سرنگون‌کردن این رژیم در حال افزایش است. خانم رئیس‌جمهور، کنفرانس امروز تعهد جنبش شما را برای دموکراسی نشان می‌دهد و تصویری را از آن چیزی ارائه می‌کند که برای آیندة ایران آزاد و دموکراتیک در انتظار ما است. امروز شانس این ‌را داشتم که سخنان بسیار زیبا و قوی همة همکارانم را که از کشورهای مختلف اروپایی حضور دارند بشنوم و منعکس‌کننده این اظهارات حمایت‌آمیز از مردم ایران باشم.

خانم رجوی، جنبش شما امروز نشان داد که توان گردهم آوردن پارلمانترها و سیاستمداران، از گرایشهای مختلف سیاسی با نظراتی گاه بسیار دور از هم بر سر موضوعات دیگر، حول اصول پایه‌یی و مشترک مانند آزادی و دموکراسی را دارد.

ما که امروز در این کنفرانس شرکت می‌کنیم، می‌توانیم عقاید سیاسی مختلفی را نمایندگی کنیم، ولی به جرأت می‌توانم از طرف همه بگویم که ارزش‌ها و اصولی که مردم شما خواستار محقق‌کردن آن هستند، همان ارزش‌ها و اصولی است که دموکراسی مردم ما را تغذیه می‌کند.

در هفته‌های اخیر، میلیون‌ها ایرانی به خیابان‌ها آمدند و خواستار آن چیزی شدند که در بسیاری از کشورهای غربی آن‌را تصدیق می‌کنند، آزادی، دموکراسی، شرافت و حقوق بنیادین بشر.

از طرف دیگر، در عوض یک دیکتاتوری مذهبی شرور هست که می‌خواهد در هر جنبه‌یی از زندگی مردم دخالت کند.

شما خانم پرزیدنت برای ما در رابطه با دستگیری 8 هزار تظاهرکننده در ایران طی اعتراضات ضد رژیم اخیر صحبت کردید.

اتحادیة اروپا بایستی از صدای قوی بین‌المللی‌اش برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همة زندانیان سیاسی در ایران به‌خصوص همة کسانی که طی تظاهرات‌های اخیر دستگیر شدند استفاده کند.

من بدون شک و با همة انرژی‌ام از شما حمایت می‌کنم تا روزی که در ایران، آزادی و دموکراسی برقرار شود. با تشکر.
لطفا به اشتراک بگذارید: