سخنرانی برایان بینلی در کنفرانس بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی برایان بینلی


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

برایان بینلی نمایندة پیشین پارلمان انگلستان

خانم رجوی، خانم‌ها و آقایان، باعث افتخار من است که امروز اینجا حضور دارم و از مردم ایران در تلاش آنها برای آزادی و دموکراسی حمایت کنم.

در 9 ژانویه، ولی فقیه علی خامنهای به‌طور واقع به اصلیترین نیروی اپوزیسیون ایران، یعنی مجاهدین، اشاره کرد و گفت: «مجاهدین برای چند ماه در حال سازماندهی بوده و با این و آن فرد ملاقات کرده و افرادی را داخل کشور انتخاب کرده تا آنها را پیدا کرده و کمکشان کنند تا به مردم فراخوان بدهند و رشعارهای آنها را سر بدهند و فریاد بزنند، نه به گرانی. خب، این شعاری است که همه دوست دارند. آنها توانستند افراد را با این شعار جذب کرده تا اهداف خود را پیش ببرند و آنها را وادار کرده تا از آنها تبعیت کنند». این اظهارات خود ولی فقیه است. خیلی خارقالعاده است.

یک هفته قبل از آن، روحانی، رئیس‌جمهور باصطلاح مدرة (رژیم) ایران، با رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون تماس گرفت و از او خواست اقداماتی علیه مجاهدین در پاریس اتخاذ کند. روحانی، مجاهدین را متهم به ایجاد اعتراضات اخیر کرد. این تأییدی دیگر بر اهمیت مجاهدین است. روحانی در واقع خواستار آن شد که مقامات فرانسوی از کنفرانس‌هایی مانند جلسه امروز جلوگیری کنند. خیی عجیب است.

البته، رئیس‌جمهور ماکرون آن خواستهها را رد کرد. میتوانم به‌عنوان یک سیاستمدار انگلیسی تجربة خود را بگویم که رژیم ایران به‌طور مستمر خواستههای مشابهی را نزد دولت انگلستان مطرح کرد. با لیستگذاری غیر صحیح و ناصادقانة مجاهدین به‌عنوان یک گروه تروریستی شروع شد. این مسئله از جانب بالاترین دادگاه در انگلستان رد شد. رژیم ایران با یک کارزار تبلیغاتی، طراحی شده برای تخریب چهرة سازمان مجاهدین و انگلستان، و ایجاد ترس میان نمایندگان انگلیسی در مورد حمایت از مقاومت سازمانیافته علیه رژیم آخوندها، به اقدامات خود ادامه داد. آنها شکست خوردند، به این دلیل که اقدامات ما از حمایت گستردهیی در مجلسین پارلمان کشور برخوردار بوده و بسیار خوشحالم که عضوی از آن کارزار بودم.

میخواهم بدین صورت جمع‌بندی کنم که به دولت‌های دموکراتیک در جهان فراخوان بدهم تا نه تنها خشونت علیه معترضان را محکوم کنند، بلکه هم‌چنین خواستار آن شوند که رژیم، آن هزاران ایرانی را که در هنگام قیام دستگیر شدند آزاد کند. من از انگلستان و اتحادیة اروپا می‌خواهم این سراب را رها کنند که رژیم آخوندها بالأخره به رژیمی اصلاحطلب تبدیل خواهد شد. باید از مردم ایران و خواستههای آنها، همان‌طور که توسط مجاهدین نمایندگی میشود، حمایت شود.

یکی از بزرگ‌ترین موانع در برابر تضمین حقوق بشر در ایران. این سراب است که اصلاحطلبان از درون خود رژیم سر برخواهند آورد. اجازه دهید این‌را روشن سازم، هرگز چنین نخواهد شد. دولت انگلستان و پارلمان اتحادیة اروپا باید خواستار تحقیقات ملل متحد پیرامون نقض ادامهدار حقوق بشر در ایران شوند، چه موارد کنونی و چه موارد گذشته، و این‌که این پرونده به شورای امنیت ارجاع شود.

خانم رجوی، تشکر از شما.
لطفا به اشتراک بگذارید: