سخنرانی مایک هنکاک در کنفرانس فراخوان بین المللی برای آزادی زندانیان قیام

سخنرانی مایک هنکاک


کنفرانس قیام مردم ایران - فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام - کنفرانس با حضور مریم رجوی، شخصیت‌های سیاسی وقانونگذاران از 9 کشور اروپایی

 

مایک هنکاک - معاون پیشین کمیته سیاسی مجمع پارلمانی شورای اروپا از انگلستان

خانم رجوی، خیلی خوشوقتم که بار دیگر اینجا حضور دارم. شما برای 39 سال مبارزه کردهاید تا به مردم ایران عدالت و صدایی را بدهید که شایستة آن هستند.

وقتی به آن افراد نگاه میکنید، تک به تک آنها، صدها هزار نفری که در خیابان‌ها بودند، در مکان‌های مختلف ایران، هر لحظه جانشان را به خطر انداخته بودند و این مسئلهیی است بسیار واقعی که باید به آن فکر کرد که این تعداد افراد حاضر بودند آزادی و سلامتی خود و خانوادههایشان را به خطر بیندازند چون خیلی سرخورده شده بودند که در کشوری زندگی میکنند که در آن، موضوعاتی که برای ما پیش پا افتاده است یعنی آزادی، حاکمیت قانون و دموکراسی، در دسترس آنها نیست.

بسیاری از همکاران ما که امروز صحبت کردند از کشورهایی میآیند که زمان برای رژیمهایی که آنها را سرکوب می‌کردند، به انتها رسید. سال 1989 وقتی در رومانی انقلاب میشد آنجا بودم، یعنی میلاد مسیح و سال نو میلادی 89. از نزدیک، شاهد مبارزة مردم رومانی بودم و این حقیقت که آنها توانسته بودند بر این رژیم غلبه کنند.

ما باید مطمئن شویم سیاستمداران نتوانند از ابزار نادانی یا شیوة قدیمی «ابراز همدردی، اما منافع بسیار مهم‌تری نسبت به حقوق مردم داریم». «پس، اجازه دهید آنها هم‌چنان سرکوب، شکنجه و کشته شوند، چرا که ما مسائل دیگری داریم و ببخشید، زمانی برای این نداریم».» را به‌عنوان ترفند استفاده کنند. این کار ما است که مطمئن شویم دولت‌های ما، سیاستمداران ما، زمان لازمه را پیدا کنند. با تشکر فراوان.
لطفا به اشتراک بگذارید: